nicopej skrev 2014-12-07 10:46:46 följande:
God morgon tjejer, fy sicket väder, idag vill man ju inte göra nåt. Men ska iväg på tidig julmiddag med sambons familj eftersom hans brorsa snart åker till Thailand o vi ska fira jul med min familj. O för att hinna fira innan bäbis kommer.
Sillavi vad är hinnsvepning? Känner mig rätt oinsatt...
Jag började på 65 kg o väger nu 77. Känner mig gigantisk men hade en startvikt som låg 5 kg över normalt för mig då träningen var lidande pga flytt o annat. Vi har redan packat vår väska. Jag är ett kontrollfreak som vill ha allt klart.
Igår var en helt kaos dag i magen. Han hoppade runt o sparkade konstant hela kvällen, kändes som han sparkade uppåt o simmade neråt med händerna samtidigt som huvudet borrade. Ilningar, sammandragningar o hoppande mage, sen avslutades det med hicka hur länge som helst. Var helt slut! Men tänker att d är väl bra med ilningarna, innebär att han jobbar sig neråt. Läste en väns förlossningsberättelse igår o bröt ihop. Tänkte att jag var lugn o över rädslan men vete fan alltså. Läskigt o nära nu. Så rädd stt jag inte ska orka, inte våga, att nåt ska gå el vara fel! Vi har inte gjort test på d, kubb, har ni?
Nej dags att gå upp!
Ha en fin dag i regnet.
Hoppas ni får en mysig julmiddag idag

vi har precis fikat adventsfika.
Hinnsvepning innebär väl att bm går in m fingrarna och vispar runt ordentligt för att reta livmoderhalsen lite o ev skynda på en fl. Men tror man måste vara lite mogen där inne oxå för att d ska ge ngt.
Förstår om d kan verka läskigt med förlossningen. Försök att tänk att alla kvinnor klarar av det. Tänk på dom som föder hemma på jordstampat golv utan ngn som helst hjälp. Lovar att du kommer känna dig trygg när du väl är inne på förlossningen. Kroppen är helt fantastisk egentligen. Tar liksom över kontrollen och fixar det. Svåra är väl att låta sig styras men gör man det och slappnar av så har man allt att vinna. Kram