• Sillavi

BF december 2014 - göteborg

Hej,

Jag och min man har äntligen blivit gravida efter lång tids försökande. Efter 2 st FET och 2 ET blev vi tillslut gravida.
    Vi är överlyckliga och kan knappt förstå det. Är väldigt tidigt än, Vecka 5.
    Vi har ett barn sen innan som är 2 1/2 år. Vi bor utanför GBG och tänkte det kunde vara kul med andra
    gravida som bor i Göteborg med omnejd och som har BF runt December.
    Tänkte vi kunde tjöta om vad som helst helt enkelt, stötta varandra och lägga ut lite roliga bilder för dom som vill

Kram och välkommen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-19 09:58
    Här finns listan;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m73268197.html

• Svar på tråden BF december 2014 - göteborg
  • janniejensen

Haha och man har ju inte allskoll på allt sådant förrän det händer en ;) hur går det för dig nicopej, känns det på gång?

• Sillavi
    janniejensen skrev 2014-12-08 15:10:00 följande:

Jag skickade min epost i ett meddelande till dig sillavi, fick du den?

Ja jag fick d i onsdags o skickade inbjudan till den adressen. Sen svarade jag i helgen att det inte gick, har du fått mitt svar?
  • Soluppgång
    Jsjohansson skrev 2014-12-08 13:21:27 följande:

Vad spännande, då är du i samma sits som mig. Lycka till! Är det första barnet? Vilket sjukhus planerar du att åka till?

Tack, lycka till du med.
    Ja det är första barnet.

Jag har blivit tillsagd att om förlossningen drar igång eller vattnet går så ska jag ringa det centrala Göteborgs-förlossnings-numret 031-343 12 50, och så får jag veta då om jag får komma till Mölndal eller Östra. Om båda dessa råkar vara fulla kan jag såvitt jag förstår dirigeras till t.ex. Borås eller Varberg.

Ska du till Varberg? :)
  • nicopej

Janniejensen jag vete sjutton nu. Tyckte det ilades o var massa förvärkar o sammandragningar igår o förrgår så tänkte nu händer d grejer men idag har d vart jättelugnt o typ ont i magen mer. Sov jätte dåligt i natt, känner nån slags oro i kroppen. Kanske åker in o kollar imorgon om d gör ont o är lugnt! Min mamma hade aldrig värkar nästan med mig, bara massa täta sammandragningar som hon åkte in med. Bm sa typ d där var väl inget att komma in med, men hon vägrade åka hem. 3 timmar senare behövde hon gå på toa o då ville bm kolla o hon var helt öppen o ready to go så 4a timmar efter d sa det här var väl inget att komma in med, här händer inget inatt kom jag. Så mamma säger att jag inte ska gå så mycket på värkar. Men ja vet vad jag, aldrig gjort detta förut ju!!

• nicopej

Hur många är d som tänkt åka till Varberg? Har ni varit där o kollat o typ anmält det eller åker ni bara dit? Varit inne på d hela tiden att föda i Varberg men nu sista veckorna börjat ändra mig pga rädslan för halka, att d ska vara läskigt att åka så långt både dit o hem o sen tycker jag min sambo är kass på att köra bil i mörker så där är en oro med. Tänker att jag kanske föder o prövar här o är jag inte nöjd tar vi Varberg med nästa. Men kommer nog inte bestämma mig förrän d är dags.

• janniejensen

Vi har ju varit inom förlossningen på Östra för en koll nu och det har ju faktiskt varit jättebra där. Fick en underbar barnmorska där som tog hand om oss i två timmar innan vi åkte hem igen, så jag tror verkligen östra sjukhuset är hur bra som helst med. Lite äldre lokaler bara. Jag har varit rätt inställd på varberg länge pga att jag hört så mycket bra om det samt att jag tänkt att det är lite lugnare. Nu när det börjat närma sig mer har man mer börjat tänka att körningen kanske är onödigt besvärligt och att vi därmed skulle hålla det mer öppet, men satsa på östra om det fanns plats och om det känns okul att åka bil med värkar etc. Iom att det verkar luta åt igångsättning för oss känns det lugnare med körningen till varberg, så då kanske vi satsar på det ändå.. Det är tydligen bara att ringa när det är dags, men kom ihåg att du behöver din journal utskriven om du vill/ska föda utanför göteborg!

• Sillavi
    janniejensen skrev 2014-12-09 06:35:16 följande:

Vi har ju varit inom förlossningen på Östra för en koll nu och det har ju faktiskt varit jättebra där. Fick en underbar barnmorska där som tog hand om oss i två timmar innan vi åkte hem igen, så jag tror verkligen östra sjukhuset är hur bra som helst med. Lite äldre lokaler bara. Jag har varit rätt inställd på varberg länge pga att jag hört så mycket bra om det samt att jag tänkt att det är lite lugnare. Nu när det börjat närma sig mer har man mer börjat tänka att körningen kanske är onödigt besvärligt och att vi därmed skulle hålla det mer öppet, men satsa på östra om det fanns plats och om det känns okul att åka bil med värkar etc. Iom att det verkar luta åt igångsättning för oss känns det lugnare med körningen till varberg, så då kanske vi satsar på det ändå.. Det är tydligen bara att ringa när det är dags, men kom ihåg att du behöver din journal utskriven om du vill/ska föda utanför göteborg!

Hur går det för dig vännen <3
Svar på tråden BF december 2014 - göteborg