• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • escapee

Behöver jag oroa mig?!

Ända sen ja blev med barn så känns de som att jag bara haft "problem"! Har ja inte ont så mår jag illa eller är yrslig å

Jävlig! Men har ringt kk ett x antal ggr pga smärta... När ja väl kommit dit så säger som att det är normalt å inget att oroa sig för....

Smärtan fortsätter o är ännu värre nu... Den är så pass jobbig att när den kommer som mest intensiv så kan ja inte röra mig, vill bara kräkas! Det blir ett konstigt "tryck" där nere å gör ont å ilar... Smärtan kommer ofta när jag går, och då vill jag bara sätta mig ner så ont de gör, vilket inte fungerar när jag jobbar så ja får hålla ut... Ja vill ju inte ringa kk i onödan IGEN.... Har ju varit där varannan vecka ungefär ibland engång i veckan. På pappret från bm står de att man ska ringa kk mottagningen vid smärta... Men frågan e om ja ska de eller om ja ska försöka härda ut?! Hoppas ni förstår mig i allt luddigt.

• elinvd

Nu va det länge sen jag skrev här. Men jag läser iaf varje dag. :)
    Va på inskrivning idag, mitt i allt så frågade min man om vi kunde fjäska oss till ett tidigt ultraljud pga mina blödningar. Det va inga problem alls. Så idag fick vi se en liten bebis med tickande hjärta och massor av energi. Blev flyttad till den 27 december ist för 1/1. Men hoppas ändå på att jag får vara kvar här och att bebisen kommer i januari trots allt. :)

• Lioz

Bara denna gången, visade på tjej, men dricker väldigt mkt vatten så det späder ju ut urinen....

Ska man gå efter magen och brösten så väntar jag också tjej.

Har två pojkar sedan innan

sourpussy skrev 2014-06-17 07:42:16 följande:
    Lioz.. Hade du testat baking soda?

Hmm.. Min man har två syrror, ena har två döttrar, min man har en dotter. Men jag tror jag får en kille :)

• Lioz

Jag hade inte ringt utan åkt in och krävt undersökning, om inte annat blir man orolig när man har så ont och behöver försäkras om att allt är bra...

Jag har också ont och har haft i två dagar. Dock skjuter jag på å åka in då jag är rädd för att bli inlagd...

escapee skrev 2014-06-17 12:10:57 följande:
    Behöver jag oroa mig?!

Ända sen ja blev med barn så känns de som att jag bara haft "problem"! Har ja inte ont så mår jag illa eller är yrslig å

Jävlig! Men har ringt kk ett x antal ggr pga smärta... När ja väl kommit dit så säger som att det är normalt å inget att oroa sig för....

Smärtan fortsätter o är ännu värre nu... Den är så pass jobbig att när den kommer som mest intensiv så kan ja inte röra mig, vill bara kräkas! Det blir ett konstigt "tryck" där nere å gör ont å ilar... Smärtan kommer ofta när jag går, och då vill jag bara sätta mig ner så ont de gör, vilket inte fungerar när jag jobbar så ja får hålla ut... Ja vill ju inte ringa kk i onödan IGEN.... Har ju varit där varannan vecka ungefär ibland engång i veckan. På pappret från bm står de att man ska ringa kk mottagningen vid smärta... Men frågan e om ja ska de eller om ja ska försöka härda ut?! Hoppas ni förstår mig i allt luddigt.

• Snuusan

Hej igen alla här inne!

Det blev ingen abort för oss, det har varit krig de senaste veckorna här hemma mellan mig och min sambo och han har äntligen ändrat sig nu sen vi var hos Gyn och kollade hur långt gången jag var, så det blir bebis, blev dock bakåtflyttade så blir ingen januari bebis utan tidig februari :)

• Youwontremember

Men åh! Var så ledsen för din skull eftersom du ville behålla och inte han, otänkbar och skrämmande sits att behöva ta ett sådant beslut men fantastiskt att han ändrat sig och det blir bebis ändå Grattis! Vilken vecka är du i?

Snuusan skrev 2014-06-17 15:10:08 följande:
    Hej igen alla här inne! Det blev ingen abort för oss, det har varit krig de senaste veckorna här hemma mellan mig och min sambo och han har äntligen ändrat sig nu sen vi var hos Gyn och kollade hur långt gången jag var, så det blir bebis, blev dock bakåtflyttade så blir ingen januari bebis utan tidig februari :)

• Lioz

Har vi någon i tråden som väntar tvillingar? 

Jag VILL så gärna ha tvillingar å hoppas på två hjärtan nästa vecka när jag skall på UL. 
    aldrig velat ha det innan men nu skriker jag nästan efter det!!!

Även känt lite rörelser i magen senaste dagarna, varit lite osäker först men nu är jag övertygad!
    med 2:a barnet kände jag i v13 

• RockTheRebell

Vi fick se idag att vi väntar tvillingar i 10+5 så en dag längre än jag trodde. Och de var tom tre från början men lille pausade i v6-7 någon gång. Pickande hjärtan o sprattlade/hade händerna i ansiktet. Lägger in bild snart. Jag känner inte rörelser trodde jag. Men jag har såna himla ilningar och det stämde exakt med när lille till vänster sprattlade som värst. När den tog det lugnare ilade det inte. Så det måste vara det som gör det. Men jag kan ju inte säga att det är sparmarna men det gör ihop bildligt bevisat :)

Lioz skrev 2014-06-17 21:08:34 följande:
    Har vi någon i tråden som väntar tvillingar? 

Jag VILL så gärna ha tvillingar å hoppas på två hjärtan nästa vecka när jag skall på UL. 

aldrig velat ha det innan men nu skriker jag nästan efter det!!!

Även känt lite rörelser i magen senaste dagarna, varit lite osäker först men nu är jag övertygad!

med 2:a barnet kände jag i v13 

• MillaPo
    RockTheRebell skrev 2014-06-17 21:14:20 följande:
    Vi fick se idag att vi väntar tvillingar i 10+5 så en dag längre än jag trodde. Och de var tom tre från början men lille pausade i v6-7 någon gång. Pickande hjärtan o sprattlade/hade händerna i ansiktet. Lägger in bild snart. Jag känner inte rörelser trodde jag. Men jag har såna himla ilningar och det stämde exakt med när lille till vänster sprattlade som värst. När den tog det lugnare ilade det inte. Så det måste vara det som gör det. Men jag kan ju inte säga att det är sparmarna men det gör ihop bildligt bevisat :)

Va roligt! Grattis!
Svar på tråden BF Januari 2015