• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • escapee

Någon mer som börjar få ont i knät ?! Har gått upp kanske 15kg... Var normal i vikten innan graviditeten å hade ett bra BMI... Funderar på om dessa 15 kg ändå kan ge mig problem med knäna??

• Sunnan
    escapee skrev 2014-10-29 11:34:51 följande:

Någon mer som börjar få ont i knät ?! Har gått upp kanske 15kg... Var normal i vikten innan graviditeten å hade ett bra BMI... Funderar på om dessa 15 kg ändå kan ge mig problem med knäna??

Du har ju gått upp mycket i vikt på väldigt kort tid och det är klart att det blir ansträngande för kroppen som inte hinner kompensera och anpassa sig. Den ökade belastningen kan såklart ge ledsmärtor precis som många får ryggbesvär av den ökade tyngden från magen. Men det är ju inte så att dina knän går sönder. Försök avlasta och vila knäna. Om det blir värre kan en sjukgymnast säkert hjälpa dig.
  • Sagolina
    escapee skrev 2014-10-29 11:34:51 följande:

Tror nog 15kg kan ge problem med knäna, för kilona är ju så långt fram i kroppen, ingen jämn belastning liksom... sen blir väl lederna uppmjukade under graviditeten, så det ger väl ännu mera besvär
  • Inkaaa

Är i 27 + 5 nu. Känns ofta som att jag inte får nog med luft, flåsig, yr osv. Ofta får jag lägga mig ner för att vila. Är jag döende? :D

• Isola88
    Sunnan skrev 2014-10-29 10:35:35 följande:
    Men jösses vad han är borta mycket! Jobbar han på båt? Jag klagar på att min man reser mycket och är borta 1-2 nätter/vecka..

Ah nej han jobbar som kock, vi är på gång att flytta till en annan stad (60 mil från där vi bor nu) och han fick jobb men vi är inte 100% klara med boende där, så då har det blivit att han kommit överens med sin chef om att jobba 3 veckor och va ledig 1, men nu när de närmar sig jul så jobbar han mer för att vi ska kunna spara lite, då han ska va föräldraledig till mars sen :) Så känns ju extra jobbigt då de blir så länge mellan att vi ses, och sen är jag ju lite rädd för att FL ska starta tidigare när han inte är hemma.
  • Sunnan
    Inkaaa skrev 2014-10-29 17:09:16 följande:

Är i 27 + 5 nu. Känns ofta som att jag inte får nog med luft, flåsig, yr osv. Ofta får jag lägga mig ner för att vila. Är jag döende? :D

Nej det är bara lungorna som är upptryckta till öronen Jag har samma problem. Fast om du är väldigt andfådd i vila ska du såklart kolla upp det.
  • escapee
    Waimea skrev 2014-10-28 18:32:16 följande:

Ska till läkare i morgon, hade jätteont i magen i söndags och var spänd hela dagen igår. Tror iofs att det inte är någon fara men Bm tyckte jag skulle gå till läkaren i vilket fall..

Hur gick det hos läkaren idag?? Har tänkt mycket på dig å varit inne här flera ggr för att se om du skrivit ngt. Hoppas de gick bra! Kram
  • LängtansBlåaBlomma

Jag har en fråga: hur gör ni som har bil med babyskyddet? Ha bebisen i framsätet eller baksätet? Det verkar som att framsätet känns bäst då jag kan ha den nära, samtidigt som att jag kanske koncentrerar mig bättre på körningen om jag har den bak. Och isofixfästen har vi dessutom bara i baksätet. Hur gör ni?

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • 4loveandlemons
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-10-30 00:10:55 följande:

Jag har en fråga: hur gör ni som har bil med babyskyddet? Ha bebisen i framsätet eller baksätet? Det verkar som att framsätet känns bäst då jag kan ha den nära, samtidigt som att jag kanske koncentrerar mig bättre på körningen om jag har den bak. Och isofixfästen har vi dessutom bara i baksätet. Hur gör ni?

Jag kommer ha bebis fram när jag kör själv. Skulle bli superstressad av att inte kunna se liten. Om vi är två byter vi nog och har bebis bak tillsammans med den ena föräldern.
  • Sagolina
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-10-30 00:10:55 följande:

Vi kommer ha babyn bak. Hade så med sonen också och tycker det känns säkrare. Och så är det där isofixfästena finns och de vill jag kunna använda!
Svar på tråden BF Januari 2015