• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Lagotto

Nu är ju detta min första graviditet men jag har snackat med maken om syskon, personligen själv fick jag gå x antal timmar i veckan hos dagmamma när min bror föddes vilket aldrig tog skada på mig. Så jag skulle nog göra samma som dem flesta av er

• mariaheterjag

Hur mår ni?

Jag gick in i vecka 30 idag och känner att det börjar bli riktigt tungt det här! Magen liksom spänner och drar mest hela tiden. Måste gå i myrtakt annars får jag jätteont. Jag undrar hur pass jobbigt det måste vara för att bli sjukskriven? Idag har jag knappt kunnat tänka på annat än att magen känns sjukt obekväm och nästan gör ont? Sen ungefär lunchtid....Jobbar på förskola, så det är rätt mkt spring fram och tillbaka, upp och ned från golv osv...

• Waimea

Ska till läkare i morgon, hade jätteont i magen i söndags och var spänd hela dagen igår. Tror iofs att det inte är någon fara men Bm tyckte jag skulle gå till läkaren i vilket fall..

• 4loveandlemons

Jag mår fortfarande så himla illa. Har behövt dra ner på medicinerna nu i sista trimestern och ligger helt utslagen varje kväll. Är överlycklig över min graviditet men vissa dagar känns det tungt. Behöver lite pepp...

• Isola88

v30 här med kräks fortfarande varenda morgon :( Foglossningen känns också värre för varje dag, kan knappt vända mig i sängen!

Var i alla fall hos BM idag och alla värden ser bra ut, bebisens hjärta tickade på fint och SF måttet låg på 30 så nu längtar jag tills om 2 veckor då vi ska på ett extra UL och få se vår böna igen!

• 4loveandlemons
    Isola88 skrev 2014-10-28 20:29:21 följande:

v30 här med kräks fortfarande varenda morgon :( Foglossningen känns också värre för varje dag, kan knappt vända mig i sängen!

Var i alla fall hos BM idag och alla värden ser bra ut, bebisens hjärta tickade på fint och SF måttet låg på 30 så nu längtar jag tills om 2 veckor då vi ska på ett extra UL och få se vår böna igen!

Usch usch för grav-illamåendet! Jag får ta lite medicin på morgonen och det är min räddning så att jag kan jobba halvtid. Ska bli så skönt att inte få kväljningar och kräkas varje gång jag tex borstar tänderna. Längtar såå till januari.

Jag hade också fruktansvärd foglossning ett tag men den har blivit mycket bättre sen jag började vila mer, ta hiss istället för trappor osv. Låter jobbigt att ha så ont att man knappt kan vända sig i sängen. Min rygg har tyvärr bråkat en hel del istället. Får apont när jag står och sitter några timmar.

Jag räknar också ner till nästa UL! Ska bli så mysigt :)
  • Sunnan

Jag har också jättemycket besvär av foglossning och går med myrsteg. Men jag är helt sjukskriven fram till BF nu. När jag kan ta det lugnt och göra saker i min takt är det mycket bättre, men jag har fått acceptera en extremt låg funktionsnivå. Går på vattengympa 3 ggr/vecka och det har hjälpt väldigt mycket också! Jätteskönt att hoppa i vattnet och helt plötsligt kunna röra sig nästan helt fritt (förutom att knäna slår i magen då). 

• Isola88

de jobbiga är att vi bor en trappa upp utan hiss, så måste gå varje dag och sen ska sonen roas också, känner mig så hemsk när jag måste ligga på soffan och låta honom leka själv, vilket blir oftare nu, men jag tar mig typ inte upp från golvet om jag sätter mig, och han vill ju att allt ska gå i 110% och förstår inte varför mamma ska va så seg och tråkig hela tiden. Är glad att han har sina 15 timmar på dagis i alla fall och får aktiveras. Har ju tyvärr en sambo som jobbar borta så är helt själv att ska ta hand honom honom, nu kommer han äntligen hem om 10 dagar men bara för en vecka, sen blir vi ensamma till 22 December blääääää!

• Sunnan
    Isola88 skrev 2014-10-29 10:12:06 följande:

de jobbiga är att vi bor en trappa upp utan hiss, så måste gå varje dag och sen ska sonen roas också, känner mig så hemsk när jag måste ligga på soffan och låta honom leka själv, vilket blir oftare nu, men jag tar mig typ inte upp från golvet om jag sätter mig, och han vill ju att allt ska gå i 110% och förstår inte varför mamma ska va så seg och tråkig hela tiden. Är glad att han har sina 15 timmar på dagis i alla fall och får aktiveras. Har ju tyvärr en sambo som jobbar borta så är helt själv att ska ta hand honom honom, nu kommer han äntligen hem om 10 dagar men bara för en vecka, sen blir vi ensamma till 22 December blääääää!

Men jösses vad han är borta mycket! Jobbar han på båt? Jag klagar på att min man reser mycket och är borta 1-2 nätter/vecka..
  • 4loveandlemons
    Isola88 skrev 2014-10-29 10:12:06 följande:

Tufft! Heja dig! Starkt av dig som kämpar så.
Svar på tråden BF Januari 2015