• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Waimea
    escapee skrev 2014-10-29 21:57:26 följande:

Hur gick det hos läkaren idag?? Har tänkt mycket på dig å varit inne här flera ggr för att se om du skrivit ngt. Hoppas de gick bra! Kram

Hej! Å, vad rar du är. Det gick bra, allt var fint med både mig och bebisen så jag hade nog hållt igång för bra under helgen (kunde inte hålla mig så jag var ut och skrittade en runda på hästen med :$) bebisen var uppenbart inte fixerad eftersom läkaren kände nedanför revbenen och konstaterade att där var ett huvud.. Däremot känner jag mig grymmans seg nu, somnade tjugo i nio i förrgår och känner mig allmänt seg, men det hör väl till..
  • Sunnan
    Isola88 skrev 2014-10-29 20:44:51 följande:

Ah nej han jobbar som kock, vi är på gång att flytta till en annan stad (60 mil från där vi bor nu) och han fick jobb men vi är inte 100% klara med boende där, så då har det blivit att han kommit överens med sin chef om att jobba 3 veckor och va ledig 1, men nu när de närmar sig jul så jobbar han mer för att vi ska kunna spara lite, då han ska va föräldraledig till mars sen :) Så känns ju extra jobbigt då de blir så länge mellan att vi ses, och sen är jag ju lite rädd för att FL ska starta tidigare när han inte är hemma.
    Aha! Då är det åtminstone något övergående även om det såklart är asjobbigt just nu. Vet ni hur snart ni kan flytta så ni slipper vara ifrån varandra?
  • Bettanspettan

Vi kommer ha bebis i bak, har haft det med alla mina. Har en spegel som man fäster så att jag ser bebis via den i backspegeln. Litar inte på snabburkopplingen till airbagen ifram.

Mitt ex och pappa till min 6 åring jobbar som lastbilschaufför i Norge, han åkte sön/mån och kom hem fredag, jämt. Eftersom han var anställd och skattade i Norge fick han heller ingen del av föräldraförsäkringen här , inte ens de 10 dagarna vid barnets födsel, så när Oskar var ett dygn gammal, (han är född en lördag morgon) så åkte J och jobbade en vecka igen och lämnade mig med nyföding och en 6 och 9åring... Vi var tillsammans åtta år innan jag inte orkade mer.

Jag kommer aldrig mer kunna leva i ett förhållande där man är ifrån varann så mycket.

• Isola88
    Sunnan skrev 2014-10-30 08:52:40 följande:
    Aha! Då är det åtminstone något övergående även om det såklart är asjobbigt just nu. Vet ni hur snart ni kan flytta så ni slipper vara ifrån varandra?
    Förmodligen så blir det i mars att vi flyttar om allt går som planerat, I 5 år som vi nu varit tillsammans så är det bara 1 år som han jobbat i samma stad som vi bor i, så är så van att vi har varit ifrån varandra mycket, men de tär mycket mer nu när man har barn, så att de ska verkligen bli skönt att få ordning på tillvaron.

Så de där om bilstolen, vi hade sonen bak från början men jag satt alltid med honom, har ändå inte körkort. Men nu sen flera månader tillbaka så sitter han själv bak och vi kommer ha babyn bak också.
  • LängtansBlåaBlomma

Det kommer nog bli bak, av praktiska skäl. Men känns inte helt bra heller, om man vill kunna klappa på barnet eller peta in nappen.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • 4loveandlemons

Ni som väljer eller har erfarenhet av att ha bebisen själv i baksätet, hur tänker ni kring att barnet inte kan se er? Speciellt om de blir ledsna eller så? Det skulle kännas så konstigt att inte kunna visa min närvaro mer än genom rösten i ett sådant läge...

• Isola88

Jag tänker att man får sträcka bak en hand och lugna lite och prata och annars är det bara att stanna om bebisen blir jätte ledsen. Det blir mest praktiskt att ha båda barnen bak, för att slippa koppla ur airbagen fram.

• LängtansBlåaBlomma
    Isola88 skrev 2014-10-30 20:24:28 följande:

Jag tänker att man får sträcka bak en hand och lugna lite och prata och annars är det bara att stanna om bebisen blir jätte ledsen. Det blir mest praktiskt att ha båda barnen bak, för att slippa koppla ur airbagen fram.

Man kan ju ändå inte göra så mycket när man kör.
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Martina8

Har inget körkort så inga problem här ???? däremot så har vi alltid haft barnen bak då om vi åker någonstans så åker vi hela familjen och då sitter jag alltid bak med barnen. Sambon åker aldrig själv med dem. Nu blir det iof krångligt då vi måste ha en liten "stol" till bebis och två stora till mellantjejerna. Troligen får vi sätta 2 eller 3åringen fram ???? hade jag haft körkort och åkt själv med barnen så hade jag troligen haft bebis fram.

Svar på tråden BF Januari 2015