• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Waimea
    missmomo skrev 2014-11-06 21:17:46 följande:

Jag har lågt hb, ligger på 84 just nu. Innan var det 72. Får inte ta järntabletter heller, så jag äter b12 tabletter istället. Har fått blod 2 gånger nu under graviditeten... men det beror på min sjukdom som upptäcktes under min graviditet...

Vad är det för sjukdom?

Bm-besök idag, Hb på 148 så Niferexkuren verkar ha hjälpt! Annars allt bra, bebisen har redan vänt sig med huvudet nedåt, v 31+4.
  • missmomo

Thalassemi, fick reda det efter jag bytt barnmorska och har då varit och fått blod. Järntabletter gör så att jag kan få problem med levern och hjärtat. Åt dem i början men fick genast sluta när de märkte att jag hade thalassemi.

• Sagolina

Mitt hb låg på 114 igår, så nu blir det två veckor med järnrik kost och sen ny koll. Vill inte behöva äta järntabletter, så hoppas det hjälper med kosten. Med sonen sjönk hb vid samma tid men steg sen sakta till normalt bara med bättre kost.

• Martina8

Mitt hb ligger stadigt på 112, tror det varit min standard siffra med alla barn ;) äter niferex varje dag sedan v 18-20. Värdet går inte upp men inte heller ner så jag får vara nöjd med siffran.

sköntom man kan kkara sig med endast en "inriktad" kost... blutsaft har jag annars hört gott om, från de jag vet som inte vill äta järntabletter

• snerkan

Ett tips är ferronol som är ett liknande kosttillskott som blutsaft, men innehåller lite mer järn än blutsaft. :)

Jag har äntligen fått boka tid för lägeskontroll med ul!:) blir om ca en månad, kommer vara i v 36, då är de även beredda att göra ett vändningsförsök om han ligger fel. :s

Har era bm börjat kolla om bebisarna är fixerade?:)

• LängtansBlåaBlomma
    snerkan skrev 2014-11-11 22:10:10 följande:

Ett tips är ferronol som är ett liknande kosttillskott som blutsaft, men innehåller lite mer järn än blutsaft. :)

Jag har äntligen fått boka tid för lägeskontroll med ul!:) blir om ca en månad, kommer vara i v 36, då är de även beredda att göra ett vändningsförsök om han ligger fel. :s

Har era bm börjat kolla om bebisarna är fixerade?:)

Ja, min bebis har legat åt rätt håll i flera veckor nu (är i v 33) men huvudet är inte fixerat utan ruckbar. Känns skönt att den troligen inte kommer vända sig i säte, nu är det lite för trångt för såna akrobatiska övningar.
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Bettanspettan

Min BM har inte börjat kolla hur bebis ligger än, men som flerföderska kommer han antagligen aldrig fixera sig. Tyckte hon sa att hon inte känner efter fet förrän v 34 nån gång.

• Akinna 77

Min bm kollade sist jag var där, mest bara för att tror jag, det var nog lite tidigt egentligen (v 30) och bebisen var inte fixerad, låg inte ens åt rätt håll utan tvärs över. Hon skulle kolla igen nästa gång jag går dit (nästa vecka och då kommer jag vara i v 33). 

Jag är så redo för november att vara över nu! December går ju alltid fort tycker jag med julpyntande, pyssel, och julfirande men november.. Jag är sjukskriven för foglossningsbesvär och ärligt talat är jag rätt rejält uttråkad vid det här laget. Fast egentligen borde jag ju passa på att vila och njuta av det för när bebisen kommit blir det ju inte så mycket vila med en bebis och en sjövild (snart) fyraåring. 

• Martina8

Min bm kollade sist då jag själv tyckte mig känna att bebis låg med huvudet ner och japp det gjorde liten minsann :) men det är mitt fjärde barn så har ju några veckor till innan bebisen "bör" lagt sig tillrätta. Går in i v 33 imorgon :) antar att det finns lite plats ännu.

Svar på tråden BF Januari 2015