• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • elilin

Vad har ni för bilar samt bilstolar? Vi kommer nog int kunna ha babyskyddet i bak inte med basen i varjefall, kör jag så går de om man bältar stolen men ska sambon köra så blir de för trångt :/ så här får de nog bli bebis fram och 2åringen i bak som han sitter nu bakom passagerarsätet :)

• Sagolina

Vi har en liten yaris, så det kommer nog bli trångt med två stolar... finns inte pengar till en till bil före tidigast om ett halvår, så vi måste bara se till att det fungerar.

Nu har vi sonens stol bakom passagerarsätet(en klippan triofix) och sen får babyn(en besafe izi go) sitta bakom föraren.

Sen resevagnen i bakluckan och så är båten full...

Hoppas hoppas vi har råd med en familjebil i vår!!

• Isola88

vi bytte nyss vår lilla BMW mot en BMW kombi, så känns som de kommer gå bra. Har ju sonen bakom passagerarsätet, har en Acta Graco comsic comfort till honom och sen kommer babyn få sitta bakom förarsätet, blir att ta babyskyddet med bas som vi hade till sonen också det en Acta Graco.

• Martina8

Osäker på vad de stora tjejerna har, acta graco comfort har ena den andra är jag osäker på. Bebis kommer ha en från be safe. Vi har en saab kombi, modell har jag ingen aning om. Haha

• Martina8

Vi har köpt nya stolar förutom en av dem, den jag är osäker på märket ;) men den har jag fått av en kompis och är nu 4år gammal så när min ena stortjej fyller fyra ev lite senare så blir det sån "kuddstol" med ryggstöd. Jag vill inte ha beg skydd då jag vill veta hur det förvarats, har den tappats, krockats osv viktigt är att ha koll på tillverkningsår alltså inte inköps år! Hur tänker ni ang beg. Babyskydd?

• Isola88

vi har begagnade bilstolar, kollat upp så att dom räcker inom den tiden som vi behöver dom, stolen som sonen har var bara använd i 2 år när vi köpte den och dom bytte stol för att den inte passade i deras bil, fick kvitto och allt på när den var köpt. Så bebisen kommer få överta den sen, så får vi se om de blir en helt ny till storebror eller en till begagnad. Med storebror så hade vi bara babyskyddet i 6 månader så börjar redan få panik över bilstolsdjungeln haha!

• escapee

Hej alla fina! Hoppas dom flesta sover sött just nu :)

Själv har jag lite svårt att sova.... Skulle ha de lite mys med sambon innan de var sovtajm... Blir ju inte allt för ofta längre ;)... De gick helt okej, tills vi var klara... Då fick jag äckligt ont... I magen, det "kommer och går". De e som att ngn tar tag i inre organen å vrider om en stund för att sen släppa å efter ett tag börja om igen... Vad kan de vara? Vissa ggr gör det riktigt jäkla ont alltså :(. har de med bebisen att göra? Någon som varit med om liknande ?? Ska man bara avvakta å se om de släpper helt eller måste jag ringa MVC ? Går in i v31 på tisdag!

• elilin

Kan ju vara förvärkar? blir magen hård? Kontakta mvc om du är orolig tycker jag :)

Svar på tråden BF Januari 2015