• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Inkaaa
    Modesty1972 skrev 2014-11-07 15:25:55 följande:
    När jag väntade mitt första barn började jag inte gå upp i vikt förrän ca i v30 men gick sedan upp ca 10 kg innan det var klart. Nu när jag väntar mitt 3:de barn har jag redan gått upp 18 kg dvs nästan dubbelt så mycket som jag tidigare gått upp till v 40! Undrar vart det här skall sluta?
    Det kanske blir lättare och lättare att gå upp i vikt för varje barn? Jag väntar mitt första så jag har ingen aning. Är i vecka 30 nu och har gått upp 10 kg :) Hade normalt bmi innan, vältränad och slank.
  • Waimea
    Modesty1972 skrev 2014-11-07 15:25:55 följande:

När jag väntade mitt första barn började jag inte gå upp i vikt förrän ca i v30 men gick sedan upp ca 10 kg innan det var klart. Nu när jag väntar mitt 3:de barn har jag redan gått upp 18 kg dvs nästan dubbelt så mycket som jag tidigare gått upp till v 40! Undrar vart det här skall sluta?

Vet inte, den enda skillnaden mot tidigare graviditeter är att magen kom fort, annars har jag gått upp ungefär detsamma, 10 - 12 kg plus nu. Något mindre än med nr 1, faktiskt.
  • Isola88

gick upp 25kg när jag väntade sonen, nu har jag gått upp 3 kg är i v32 nu, så får se om de blir mer nu sista veckorna, men är nöjd då jag är kraftigt överviktig sen innan så behöver liksom inte gå upp mer än nödvändigt, å då äter jag ändå normalt å går såklart ej på nån diet

• Sagolina

I v25 hade jag gått upp 0,1kg, men efter det har det nog kommit typ 4kg till, gissar jag. Magen har gått från "märks knappt" till "var fan ska magsäck och lungor rymmas?" på samma tid. V30 nu...

• Bettanspettan

Idag har jag tagit upp vagnen från källaren och bäddat den och hängt på skötväskan med lite småplock i. Sambon tycker det är onödigt att ha den ståendes i vardagsrummet i 10 veckor men jag vill inte vänta längre.

Har även bäddat vaggan och skruvat ihop skötbordet.

• Waimea

Mmm.. En timme på motionscykeln idag.. Äntligen. Blir dum i huvudet av att inte träna, trött, grinig och svullen av vatten. Nu är allt rosa fluff igen.

• Sagolina

Här får nog alla baby förberedelser vänta till efter jul, tror jag. Annars blir januari sååå lång och tråkig...

Idag är det dags för besök på rådgivningen. Gissar på att min vikt har skjutit iväg med 4-5kg på senaste månaden, suck.

• Akinna 77

Eftersom vi flyttar en vecka innan beräknad förlossning får jag ge mig till tåls med att förbereda vagn, spjälsäng, vagga och dylikt. Sedan blir det allt på en gång istället! Tänkte dock ta och tvätta alla bebiskläder och övriga textilier veckan innan vi flyttar eller så så är det klart iaf! Gör inget om bebisen blir en vecka sen om jag säger så..pust! 
    Min man börjar dessutom nytt jobb två dagar innan beräknad förlossning, han har dock informerat om att vi väntar barn så dom är helt på det klara med att han kanske tar tio pappadagar precis efter att ha börjat. Som tur var tyckte dom att det var helt självklart att han skulle göra det, inga sura miner alls vilket känns väldigt skönt! 

• Inkaaa
    Bettanspettan skrev 2014-11-09 20:45:54 följande:

Idag har jag tagit upp vagnen från källaren och bäddat den och hängt på skötväskan med lite småplock i. Sambon tycker det är onödigt att ha den ståendes i vardagsrummet i 10 veckor men jag vill inte vänta längre.

Har även bäddat vaggan och skruvat ihop skötbordet.

Har mått dåligt hela förra veckan av att paketet med sängkläder till bäbisen inte kommit... Men igår kom det och nu känns det bra igen. Har också hela 10 veckor kvar men jag är inne i en hetsig bygga-bo-fas, tror jag :)
  • Isola88

vi fixade ett skötbord idag då vi sålde de som vi hade till sonen, syskonvagnen har stått bäddad å klar sen september, spjälsängen ska upp i veckan, liksom mer kläder! Babysittern och babygymmet ska också få sin plats. Vill ha allting klart innan jul så man bara kan vila å va med sonen sen. Dessutom började jag på komvux idag så nu har man ju det man gör fram till FL :D

Svar på tråden BF Januari 2015