• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Inkaaa

Är det någon fler här som kämpar mot lågt hb? Jag tål inga järntabletter och kämpar istället med blodpudding varje dag. Skrikandes

Jag hade ett hb på 146 i början av graviditeten men har aldrig legat över 111 nu ett bra tag. Är så trött på att vara trött, flåsig och yr. BM skickade iväg prov på järndepåerna idag och sa att jag kanske "skulle få något" mot blodbristen. Undrar om det var järndropp hon menade då?

• Sunnan
    Inkaaa skrev 2014-11-05 16:47:53 följande:

Är det någon fler här som kämpar mot lågt hb? Jag tål inga järntabletter och kämpar istället med blodpudding varje dag. Skrikandes

Jag hade ett hb på 146 i början av graviditeten men har aldrig legat över 111 nu ett bra tag. Är så trött på att vara trött, flåsig och yr. BM skickade iväg prov på järndepåerna idag och sa att jag kanske "skulle få något" mot blodbristen. Undrar om det var järndropp hon menade då?

Jag tar Niferex, 2 varannan dag och 1 varannan dag, håller ett Hb precis över 100 på det. Jag kan verkligen inte äta blodpudding, det går bara inte för mig.
  • Waimea
    Inkaaa skrev 2014-11-05 16:47:53 följande:

Är det någon fler här som kämpar mot lågt hb? Jag tål inga järntabletter och kämpar istället med blodpudding varje dag.

Jag hade depåer som var nollade, nära nog, även om hb låg på 129 senast, så jag käkar en Niferex om dagen sen typ femton veckor..
  • Inkaaa
    Waimea skrev 2014-11-05 17:46:27 följande:
    Jag hade depåer som var nollade, nära nog, även om hb låg på 129 senast, så jag käkar en Niferex om dagen sen typ femton veckor..
    Skumt. Är de vanligt att järnnivåerna är så låga trots "normalt" hb?
  • elilin

Tidigt i morgonbitti drar ja till ullared :) ska bli skoj å fp handla en massa bebis saker :) får se om man lyckas somna ikväll, helt lyrisk ;) första gången ja ska ner dit så hoppas ja inte blir besviken :)

• missmomo

Jag har lågt hb, ligger på 84 just nu. Innan var det 72. Får inte ta järntabletter heller, så jag äter b12 tabletter istället. Har fått blod 2 gånger nu under graviditeten... men det beror på min sjukdom som upptäcktes under min graviditet...

• Bettanspettan

Har ni testat blutsaft? Ger ju lite extra järn iaf. Jag har också ätit niferex ett tag.

Var hos bm igår igen. Står fortfarande still på inskrivnings vikten, inte gått upp ett gram! Men sf måttet var 30 cm vilket är över översta kurvan så bebis växer som den ska ändå.

Jag har haft problem med en nerv som kommer i kläm i ljumsken ganska länge men idag har det blivit ännu värre. Hela mitt vänstra lår domnar bort nu vilket känns väldigt obehagligt. Hoppas verkligen att havandeskapspenningen går igenom!

• LängtansBlåaBlomma
    Bettanspettan skrev 2014-11-06 21:30:47 följande:

Har ni testat blutsaft? Ger ju lite extra järn iaf. Jag har också ätit niferex ett tag.

Var hos bm igår igen. Står fortfarande still på inskrivnings vikten, inte gått upp ett gram! Men sf måttet var 30 cm vilket är över översta kurvan så bebis växer som den ska ändå.

Jag har haft problem med en nerv som kommer i kläm i ljumsken ganska länge men idag har det blivit ännu värre. Hela mitt vänstra lår domnar bort nu vilket känns väldigt obehagligt. Hoppas verkligen att havandeskapspenningen går igenom!

Jag väger mig inte längre hos bm. Gjorde det på inskrivningen och sen i typ v 25 på egen begäran. Enligt min egen våg har jag gått upp 3kg men magen ligger på 30 cm precis på kurvan så jag känner mig nöjd även om jag får huvudbry varför jag inte går upp mer, barnet väger ju också??
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Waimea
    Inkaaa skrev 2014-11-06 19:13:37 följande:

Skumt. Är de vanligt att järnnivåerna är så låga trots "normalt" hb?

Vet inte, faktiskt. Men jag mådde som om jag hade lågt Hb, mår mycket bättre nu även om jag är nåt djävulskt trött. Har tagit ut semester fyra av sju kvarvarande fredagar innan jag går på jullov för att få lite vila och för att få vara hemma med lilltjejen lite.
  • Modesty1972
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-11-07 07:00:24 följande:

Jag väger mig inte längre hos bm. Gjorde det på inskrivningen och sen i typ v 25 på egen begäran. Enligt min egen våg har jag gått upp 3kg men magen ligger på 30 cm precis på kurvan så jag känner mig nöjd även om jag får huvudbry varför jag inte går upp mer, barnet väger ju också??

När jag väntade mitt första barn började jag inte gå upp i vikt förrän ca i v30 men gick sedan upp ca 10 kg innan det var klart. Nu när jag väntar mitt 3:de barn har jag redan gått upp 18 kg dvs nästan dubbelt så mycket som jag tidigare gått upp till v 40! Undrar vart det här skall sluta?
Svar på tråden BF Januari 2015