• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • escapee

Min låg med neråt med huvudet sist jag var hos bm. Åh de e tre veckor sen. Ska dit på fredag igen :)

• Sunnan

Min låg med huvudet neråt och hade gjort så i flera veckor...tills igårkväll när den bestämde sig för att göra en kullerbytta så nu ligger den i säte Jag hoppas innerligt att den snurrar tillbaka igen inom kort!
    v 33+0 idag och pga min diabetes kommer vändningsförsök inte bli aktuellt så jag är utelämnad till bebisens samarbetsvilja.

• snerkan

Sunnan varför gör man inget vändningsförsök då?:s

Hoppas h*n vänder sig igen! Min första föddes i säte och det gick bra:) så det går det med :p

• LängtansBlåaBlomma
    Sunnan skrev 2014-11-12 22:43:33 följande:

Min låg med huvudet neråt och hade gjort så i flera veckor...tills igårkväll när den bestämde sig för att göra en kullerbytta så nu ligger den i säte Jag hoppas innerligt att den snurrar tillbaka igen inom kort!

v 33+0 idag och pga min diabetes kommer vändningsförsök inte bli aktuellt så jag är utelämnad till bebisens samarbetsvilja.

www.google.se/url&source=web&rct=j&ei=Z1NkVPriIIv3av7HgYgL&url=m.youtube.com/watch%3Fv%3DQjhktDYkPKU&ved=0CB0QtwIwAQ&usg=AFQjCNGXCvPEr2uJzP_XthLyuH-hG6Ab7g&sig2=Xt_aUtKydZmw-zC3jNfdyQ

Prova det här?
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Sunnan
    snerkan skrev 2014-11-13 01:39:07 följande:

Sunnan varför gör man inget vändningsförsök då?:s

Hoppas h*n vänder sig igen! Min första föddes i säte och det gick bra:) så det går det med :p

Enligt min läkare pga att det finns risk att moderkakan är påverkad och diabetesen och därför kan skadas vid ett vändningsförsök - för riskfyllt helt enkelt.

Eftersom jag redan är i en riskgrupp är det inte aktuellt med vaginal förlossning i säte heller. Så antingen vänder sig bebisen själv eller så blir det snitt - och jag vill INTE ha snitt
  • Sunnan
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-11-13 07:47:00 följande:

Bättre länk:

Lätt värt ett försök!
  • mariaheterjag

Barnmorskan idag. Min bebis hade vänt sig med huvudet ner! Känns skönt, hoppas den stannar så. Bm sa att han nog inte hade plats att vända sig tillbaka nu men man vet ju aldrig... Magen låg på mitt kurvan rätt precis och jag har gått upp 10 kg nu (vecka 32). Skulle vilja veta hur mkt jag gått upp i denna vecka med mitt första barn. Då slutade det på 25kg men är osäker på när jag la på mig alla kilon.... Kan ha varit sista tiden då jag samlade på mig enormt mycket vatten. Hjärtslagen var höga denna gång med, 150 eller något sånt, det är en aktiv krabat där inne.

• Sunnan
    mariaheterjag skrev 2014-11-13 13:18:58 följande:

Barnmorskan idag. Min bebis hade vänt sig med huvudet ner! Känns skönt, hoppas den stannar så. Bm sa att han nog inte hade plats att vända sig tillbaka nu men man vet ju aldrig... Magen låg på mitt kurvan rätt precis och jag har gått upp 10 kg nu (vecka 32). Skulle vilja veta hur mkt jag gått upp i denna vecka med mitt första barn. Då slutade det på 25kg men är osäker på när jag la på mig alla kilon.... Kan ha varit sista tiden då jag samlade på mig enormt mycket vatten. Hjärtslagen var höga denna gång med, 150 eller något sånt, det är en aktiv krabat där inne.

Kaxigt av BM att säga så! Min vände sig ju i v 32+6 och den är jättestor för sin ålder (2800g) och jag är förstföderska. Till mig säger de tvärtom - det är lugnt, den kan vända sig i flera veckor till. Och jag hoppas att det är sant för jag vill ju att min ska vända. Men jag hoppas att din ligger kvar rätt!
  • elilin

Var hos bm idag jag med.. alla värden såg bra ut dock hade magmåttet dragit iväg väldigt mkt, vilket ja själv oxå tycker att ja e grymt stor för v29. Å hade sfmått på 31.5 låg innan för ramen men högt å hade som sagt dragit iväg sen sist så nu blir de en extra koll för å se så de inte drar iväg ännu mera, har de gjort de till nästa gång blir de den härliga sockerblandningen för å kolla så de inte är graviditetsdiabetes :/ aja håller tummarna att de stannar av :p

Svar på tråden BF Januari 2015