• Anonym (Mimmi)

Ni i parrelation, klarar ni att leva på en lön?

I Sverige idag är det ju rätt svårt att leva på en lön men visst går det ibland. Min man och jag har båda levt på hans lön ett tag och sedan bara på min (pga fl). Visserligen har vi rätt ok löner båda två men det blir ju ingen jättelyx. Hur har ni andra gjort, har ni eller kan ni tänka er att enbart leva på en lön för att exempelvis spara på fl-dagar.

• Svar på tråden Ni i parrelation, klarar ni att leva på en lön?
  • Anonym (s)

Tja, det skulle nog gå men då fick vi verkligen dra in på all guldkant och onödigheter och suga på ramarna.
    Tack och lov behöver vi inte göradet.

• Anonym (Mimmi)
    Anonym (s) skrev 2014-05-14 20:07:38 följande:
    Tja, det skulle nog gå men då fick vi verkligen dra in på all guldkant och onödigheter och suga på ramarna. Tack och lov behöver vi inte göradet.

Det låter bra, att ni slipper alltså :) men alltid en trygghet tycker jag om ngt skulle hända.
  • Anonym (alltid)

Det gör vi jämt. Vi bor i ett helt OK hus i en helt OK stad och kan unna oss bio och utemat då och då.

Så det funkar utan att vi känner att vi missar massor. 

• Cizi

Vi gör det nu när min sambo studerar. Vi klarar oss rätt bra och har lite marginaler, men ska bli trevligt att leva på två löner sen!

• Kjell2

Vi gjorde det under fyra år när min fru pluggade. Funkade men vi fick dra in på mycket.

• Anonym (x)

vi lever på min mans lön,jag är föräldraledig och tar inte ut några dagar.Vi klarar oss bra och lyckas tom spara mellan 3-7 000/månad.

• Flisan79

Det gör vi nu, med 3 barn också.

Jag är nybliven företagare så just nu går jag plus/minus/noll. Innan dess var jag i stort sett föräldraledig i 5-6 år (tre barn på 4,5 år)

Kommer bli värsta lyxen sen när båda drar in pengar

• Anonym (a)

På min lön blir det lite knapert, om vi inte flyttar till något billigare. På min sambos lön skulle det gå bra. Vi har inga barn dock.

Svar på tråden Ni i parrelation, klarar ni att leva på en lön?