• Anonym (TS ångrar)

Vi finns, vi som ångrar barn

Jag ser att det kommer upp trådar där barnfria berättar om hur de måste försvara sitt barnfria liv, vilket är så tråkigt att det ska behöva göras. Till er som tjatar om att ni "fattar inte varför man inte vill ha" och att "ingen ångrar sina barn" vill jag bara säga: ni behöver inte fatta och jo visst finns det många som ångrar sina barn (t.ex. jag själv och sen vet jag två kvinnor till). Ni vet bara inte om det för det är inget man berättar i allmänhet, allt för att hålla fasaden om att allt är bra, livet leker och är perfekt, ungefär som på facebook.
    Jag är en av de kvinnor som ångrar att de skaffade sina barn, deal with it, pga grupptrycket och samhällets hjärntvätt, och nu kan jag knappast lämna bort henne. Vi finns, vi har insett att detta faktiskt inte passade oss och tyvärr är våra oönskade barn offren för våra ogenomtänkta beslut/enträgna påtryckningar från omgivningen. Visst står vi för konsekvenserna och tar hand om barnen, men det är synd att inte ha fått leva sitt egna, riktiga liv från första början. Med detta alternativa liv menar jag inte t.ex. supa sig full varje helg eller konstant resa jorden runt, jag är nykterist och reser rätt sällan, men aspekter såsom ansvaret, övrig livsstil, meningsfullt arbete/projekt, egentid, personliga behov och personlig lämplighet som förälder. 

Creds till alla som tänker igenom detta livsval noga och gör klart för sig själva vad de vill och inte vill ha och sedan handlar efter det istället för att i blindo bara göra vad resten av flocken säger och gör, det om något är ansvarsfullt, var säkra på det ni barnfria Hjärta . Ni som tjatar, hintar och dömer våra liv, håll tyst bara om ni inte kan stänga av vad ni tänker och tycker att ni känner. 
  • Svar på tråden Vi finns, vi som ångrar barn
  • Anonym (BF)
    Jeaninne skrev 2014-06-17 17:46:01 följande:
    Fast DET säger inte den allmänna erfarenheten. Den allmänna erfarenheten säger, att det är väldigt destruktivt att leva i utanförskap och isolering som ung och ensamstående vuxen. Mycket mer skadligt än senare i livet, när man har familj och ett socialt sammanhang utanför arbetslivet, och när man i alla fall HAR bidragit till samhället med sin arbetskraft i ett antal år.
    Så då menar du alltså att det enda som kan skona någon från utanförskap är att skaffa barn eller jobba? 
  • AnooYoo
    Jeaninne skrev 2014-06-17 17:46:01 följande:
    Fast DET säger inte den allmänna erfarenheten. Den allmänna erfarenheten säger, att det är väldigt destruktivt att leva i utanförskap och isolering som ung och ensamstående vuxen. Mycket mer skadligt än senare i livet, när man har familj och ett socialt sammanhang utanför arbetslivet, och när man i alla fall HAR bidragit till samhället med sin arbetskraft i ett antal år.
    Den allmänna erfarenheten? vad fan är det?

Jag, och alla mina vänner, gjorde just det jag beskrev under arbetslösa perioder. 

Och man kan ha ett socialt sammanhang utanför sin egenproducerade familj. Alla behöver inte tillverka människor att hänga med. 
  • Anonym (BF)
    Jeaninne skrev 2014-06-17 17:50:40 följande:
    Är det vanligt att folk börjar knarka EFTER att de bildat familj, i din erfarenhet..? I min erfarenhet är det tvärtom: att man försöker SLUTA knarka när man fått barn. Men ibland hjälper inte det incitamentet, eftersom beroendet är så starkt.

Dessutom är det lättare att få hjälp av samhället att bli av med missbruket, när det finns barn med i bilden. Men nu är vi OT.
    Det som är så roligt med dig är att du ser barn som någon slags universell lösning på alla problem man kan stöta på här i livet. 

Dessutom så vet jag av 3 personer i min omgivning som börjat knarka efter att dom har fått barn. 
  • fluu
    AnooYoo skrev 2014-06-17 17:53:45 följande:
    Den allmänna erfarenheten? vad fan är det?

Jag, och alla mina vänner, gjorde just det jag beskrev under arbetslösa perioder. 

Och man kan ha ett socialt sammanhang utanför sin egenproducerade familj. Alla behöver inte tillverka människor att hänga med. 
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Jeaninne
    Anonym (BF) skrev 2014-06-17 17:54:54 följande:
    Det som är så roligt med dig är att du ser barn som någon slags universell lösning på alla problem man kan stöta på här i livet. 

Dessutom så vet jag av 3 personer i min omgivning som börjat knarka efter att dom har fått barn. 
    Fast då gissar jag att det handlar om ensamstående unga tjejer, som redan var på dekis innan barnen föddes, eller..? Tjejer som redan befann sig i familjehems/HVB-hems/ungdomshemskarusellen..? Och inte om hela familjer. Såvida du inte menar "sobriltanter" - DE kan ju mycket väl ha både gubbe och ungar. Men de brukar vara äldre, och barnen brukar vara stora innan det beroendet börjar.
  • Anonym (tack)
    Jeaninne skrev 2014-06-17 17:50:40 följande:
    Är det vanligt att folk börjar knarka EFTER att de bildat familj, i din erfarenhet..? I min erfarenhet är det tvärtom: att man försöker SLUTA knarka när man fått barn. Men ibland hjälper inte det incitamentet, eftersom beroendet är så starkt. Dessutom är det lättare att få hjälp av samhället att bli av med missbruket, när det finns barn med i bilden. Men nu är vi OT.

Jag vet flera som blivit alkoholister efter att deras barn fötts.
  • Anonym (BF)
    Jeaninne skrev 2014-06-17 17:58:35 följande:
    Fast då gissar jag att det handlar om ensamstående unga tjejer, som redan var på dekis innan barnen föddes, eller..? Tjejer som redan befann sig i familjehems/HVB-hems/ungdomshemskarusellen..? Och inte om hela familjer. Såvida du inte menar "sobriltanter" - DE kan ju mycket väl ha både gubbe och ungar. Men de brukar vara äldre, och barnen brukar vara stora innan det beroendet börjar.
    De består av en blandad kompott. En mamma var faktiskt en helt normal gift kvinna med 3 barn som lämnade man och barn för en knarkande egypt som nu mer går och letar fimpar utanför lokalbutiken med sönderstuckna armar. Men hon kanske bara behöver skaffa ett barn till
  • Jeaninne
    Anonym (tack) skrev 2014-06-17 18:01:10 följande:

Jag vet flera som blivit alkoholister efter att deras barn fötts.
    Fast DET är en annan sak, eftersom alkohol är så lättillgängligt i vårat samhälle.
  • Jeaninne
    Anonym (BF) skrev 2014-06-17 18:02:58 följande:
    De består av en blandad kompott. En mamma var faktiskt en helt normal gift kvinna med 3 barn som lämnade man och barn för en knarkande egypt som nu mer går och letar fimpar utanför lokalbutiken med sönderstuckna armar. Men hon kanske bara behöver skaffa ett barn till smile5.gif
    Det finns naturligtvis folk till allt. Det JAG diskuterade var generella ungdomsproblem. Inte trebarnsmammor som kärar ner sig i egyptier och går bananas...
  • fluu
    Jeaninne skrev 2014-06-17 18:18:17 följande:
    Fast DET är en annan sak, eftersom alkohol är så lättillgängligt i vårat samhälle.
    Eum...... vet du hur lättillgängligt droger är i dagens Sverige? Ta bara min högstadieskola... även helylle och nördiga jag visste precis hur man kunde få tag på droger hur lätt och billigt som helst.
    Jeaninne skrev 2014-06-17 18:19:07 följande:
    Det finns naturligtvis folk till allt. Det JAG diskuterade var generella ungdomsproblem. Inte trebarnsmammor som kärar ner sig i egyptier och går bananas...
    Jeaninne skrev 2014-06-17 17:58:35 följande:
    Du antar och gissar väldigt, väldigt mycket. Sluta med det.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Vi finns, vi som ångrar barn