Klago/gnälltråd för oss höggravida
På tisdag har jag tid hos min BM. Har inte bebis visat nå tendenser då får jag väl fråga om sån hinnsvepning jag också, fastän jag inte känner mig bekväm med henne... Så här kan man ju inte gå och vänta och längta (& oroa sig) hur länge som helst. Kommer ju driva mig själv till vansinne.... Haha... Jag vill ju bara så gärna få träffa den här nya lilla människan NU! :)
Har ni skrivit sånna "förlossningsbrev"? Vissa verkar veta PRECIS hur dom vill ha det. (Kam förstå det om man inte är försragångsföderska iofs!) jag tycker det är skitsvårt och hoppas mkt på att personalen guidar en igenom det hela. Ta det här med smärtlindring t ex. Jag kan inte påstå att min BM gett mig nå större insikt och att försöka läsa sig till info är ju stört omöjligt! Allra helst om man börjar läsa om folks erfarenheter här på FL.... Alla tycker och upplever verkligen så olika!
Nu har jag skrivit, bara väldigt kort o koncist, att jag är öppen för olika typer av smärtlindring och att jag vill att förlossningspersonalen hjälper mig. Och sen skrev jag några rader om vad jag oroar mig för. Inget mer än så!
Hur har ni gjort?? Och hur tänker ni vad gäller smärtlindring t ex?
svårt att komma åt och stå i massa konstiga positioner gör ont i ryggen o där nere....