Inlägg från: larssonkaa |Visa alla inlägg
  • larssonkaa

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Thefee: kul att du delar med dig, vilken fin mage!! :)

Jag har inte fött barn förut och har ingen vikt att jämföra med. Har inte gått upp så mkt som jag trodde att jag skulle göra.. Hade (i förra v) gått upp 8.5 kg sedan första besöket hos BM i v 8 typ. Hoppas dock fortfarande att jag går ner allt toksnabbt efteråt..! ;)

• larssonkaa

Limaliie; jag gjorde något korkat igår kväll. Kollade på ett avsnitt av något danskt program om förlossningar. Brukar aldrig kolla på sånna program annars o fattar inte varför jag skulle göra det nu heller...

Skojade lite med sambon häromkvällen o sa att jag kanske börjat ångra mig, vet inte om jag vill gå igenom det här med förlossning o smärta o hemskheter... Antar dock att man inte har mkt till val längre :) bara att bita ihop och gilla läget. Men nog är det bra läskigt!!

• larssonkaa

Ingenting nytt på bebisfronten här heller.... Kände mig bubblig i magen och var tvungen att gå på toa. Man tar allt som tecken just nu...

Lycka till idag nu Limaliie!! Håller tummarna för dig!

Och välkommen hit ni andra :) gnäll på! Du som låg på bf+9.. Dig är jag inte avis på..!!

• larssonkaa
    vanellus skrev 2014-08-01 08:41:45 följande:

Jag längtar efter att kunna ta på mig trosorna utan att fastna med tårna i dom och nästan ramla för att jag inte når ner...

Hahaha... Ska definitivt med på listan! :)
  • larssonkaa
    Limaliie skrev 2014-08-01 13:50:59 följande:

Hemma igen! Surprise smile2.gif

Men inte för att inget hänt, för det har hänt mycket sen i måndags tyckte hon utan för att de vill vänta in det så mycket som möjligt själv. SUCK! Senast tisdag sätts jag igång, ska till förlossningen på måndag för bedömning igen, så onödigt för jag ska ändå sättas igång senast tisdag.

Hur som har tappen plånats ut mer och mer, är nu mjuk o framåtlutad, bebisen har fixerat sig helt och jag är öppen 3 cm!!! Hon sa att det är på gång nu...och trodde att det kan tänkas komma igång av sig självt innan igångsättningen. Det hoppas jag verkligen.
    Fick även en andra hinnsvepning och hon sa återigen idag hur tålig jag är och det är positivt inför förlossningen och smärtan. tack.

Pedalen: Vad sa de om dig? Är du öppen osv nått? smile1.gif roligt att du snart får träffa dina bebisar, inte långt kvar alls då ju!

Men gud så spännande, du är ju redan en bra bit på väg Limaliie!! Öppen 3 centimeter redan... :O Tror faktiskt att din bebis kommer före tisdag.

Själv tycker jag att det liksom moler lite.. Men det är väldigt diffust än så länge, så diffust så jag nästan tror att jag inbillar mig.. Haha...!

Nä vad säger ni tjejer?! (Limaliie & Pedalen i af!) Nu ger vi järnet och försöker klämma ut dom här små liven innan helgen är över?!! ;)
  • larssonkaa

Japp, nu vräker vi ut dom! :)

Jag har också vanliga sd som inte gör ont men dom är väl inte mkt att bry sig om tänker jag?! Vad gäller klockningen så tänker jag att man förhoppningsvis märker när de börjar bli så pass regelbundet att man vill börja ha bättre koll på dom. Fick ju nå sånna förvärkar/ känningar i förrgår eller när det var och då insåg jag att när det väl är dags så vet man nog bara..

• larssonkaa
    Limaliie skrev 2014-08-01 14:44:16 följande:
    Ja alla säger det men jag är ju så rädd just för jag öppnat mig utan onda sammandragningar. Men jaja, det märks. Glad

Du kanske också är öppen eftersom du haft förvärkar osv...något händer säkert hos dig med.
    Man kan ju alltid hoppas.... ;)
  • larssonkaa

En jobbarkompis tipsade mig om att det finns ngt bälte man kan få av BM, som ska hjälpa i af lite mot foglossning. Jag har tack o lov varit skonad från nå värre foglossningar men du kan ju höra med din BM i af!

Här får man gnälla hur mycket som helst. Det har vi gjort MASSOR redan :)

• larssonkaa
    thefee skrev 2014-08-01 16:26:19 följande:

Oj vad spännande ni har det här idag! Det kommer säkert bebisar i helgen :) har varit på playdate med sonen idag och det var så skönt att prata med andra mammor och sonen som underhöll sig själv. Lämgtar tils min mage faller ner för då inbillar jag mig att det blir lättare? Minns inte alls hur det var förra graviditeten på slutet.

Jag kan inte direkt påstå att jag märkte ngn större skillnad när magen sjönk egentligen.. Men det är säkert olika för alla. Känner i ofs inte lika ofta att det trycker under revbenen men ibland, beroende på hur h*n ligger antar jag, kan jag fortfarande känna hur det trycker upp under revbenen..

Kul med lite umgänge och barn som underhåller sig själva. :) Själv ska jag ställa mig o stryka gardiner = det tråkigaste som finns typ!
  • larssonkaa

De senaste två- tre veckorna har nog varit de längsta i mitt liv... Men nu känns det som att tiden saktat ned ytterligare. Jag är spänd och nervös inför förlossningen och vill bara få det överstökat nu! Jag kommer bli galen tror jag, om inte bebis kommer snart... Gå här o grubbla och oroa sig och undra när h*n tänker komma.. Skitjobbigt ju!

Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida