Inlägg från: larssonkaa |Visa alla inlägg
  • larssonkaa

Klago/gnälltråd för oss höggravida

thefee skrev 2014-08-01 19:09:40 följande:

Vet faktiskt inte alls hur det var för mig förra gången magen sjönk. Vet bara att jag var i vecka 36 och hade nyss börjat min föräldraledighet och min farmor sa att nu kommer nog bebisen snart!! Hmm visst jag gick ju inte 12 dagar över tiden ;)
    På vår playdate idag så var det en 4 månaders bebis också. Han var såå söt!! Gjorde ju inte saken bättre att se honom när man sitter med en stor bula och känner sig som världens största flodhäst med foglossning vissa dagar ;)

Måste ha med alla bebis-hormoner man ha i kroppen just nu att göra, för jag blir alldeles till mig och kollrig när jag ser små bebisar. Visst har man väl alltid tyckt att dom är söta men nu är det på en helt annan nivå.. Kollrig är det bäst beskrivande ordet jag kommer på.. Haha..! :)
  • larssonkaa

Här kommer en helt ovetenskaplig teori, jaf har hört/ fått för mig att många föder barn i anslutning till sitt eget födelsedatum. Vet att det stämmer på en del som jag känner i af. T ex; min mamma är född den 6e, jag den 9e, mina bonusbarns mamma den 28e och dom 22a och 28e. Inte samma månader visserligen men i af. Så om det nu skulle kunna ha med saken att göra och jag är född den 9e, då kommer jag få vänta typ en vecka till.

(Fast sen känner jag förstås folk som det absolut inte stämmer på också) :)

Hur står sig den teorin hos er och folk ni känner?

• larssonkaa
    Hjärta i norr skrev 2014-08-02 09:51:16 följande:
    Jag är på BF+8 idag
    Pust.. Stackare. Jag är bara på bf+ 2 men kommer att bli galen långt innan bf+8 om jag måste vänta en vecka till.
  • larssonkaa
    Limaliie skrev 2014-08-02 09:59:11 följande:
    Huuh, stackare!
    larssonkaa skrev 2014-08-02 09:54:21 följande:

Här kommer en helt ovetenskaplig teori, jaf har hört/ fått för mig att många föder barn i anslutning till sitt eget födelsedatum. Vet att det stämmer på en del som jag känner i af. T ex; min mamma är född den 6e, jag den 9e, mina bonusbarns mamma den 28e och dom 22a och 28e. Inte samma månader visserligen men i af. Så om det nu skulle kunna ha med saken att göra och jag är född den 9e, då kommer jag få vänta typ en vecka till.

(Fast sen känner jag förstås folk som det absolut inte stämmer på också) :)

Hur står sig den teorin hos er och folk ni känner?

Lär stämma rätt bra då jag fyller den 1:a smile2.gif ungen ska ju ut inom närmsta dagarna oavsett metod.

Jaha.. Det är väl bara att jag ställer in mig på att vänta en vecka till då..!!? Gaaaah.....

;)
  • larssonkaa
    Hjärta i norr skrev 2014-08-02 09:51:16 följande:
    Jag är på BF+8 idag
    Vilken dag i månaden är du född?
  • larssonkaa
    Hjärta i norr skrev 2014-08-02 10:16:23 följande:
    Jo tack det tär på mitt tålamod, speciellt när alla undrar om det är något på gång eller ställer frågan om inte ungen kommit än? Morr!
    Limaliie skrev 2014-08-02 09:59:11 följande:

Huuh, stackare!Lär stämma rätt bra då jag fyller den 1:a ungen ska ju ut inom närmsta dagarna oavsett metod.

Jag fyller 17:e så i så fall skulle ungen ha kommit tidigt för senast 11:e blir ju ungen vräkt.
    Får hoppas att du är undantaget då.. ;) gudars, det är långt kvar till den 11e. Hoppas innerligt att våra vill komma ut före vräkningsdagen. Orkar fan inte gå såhär i 2 v till!!

Idag tänker jag plåga min kropp & gå en riktig långpromenad. Kanske tvinga sambon till en färdknäpp också..?!! Vad mer är det man ska testa, kryddstark mat va?
  • larssonkaa
    Hjärta i norr skrev 2014-08-02 11:20:34 följande:
    Färdknäppen är ju trevlig men helt verkningslös tyvärr, iaf för mig! Har gett det flera försök utan resultat... Jag orkar inte försöka hetsa ut, kör istället på att vila ut ungen, missbrukar netflix till fullt smile5.gif men jo tack ser helst att ungen kommer innan 11/8 så jag slipper igångsättning.
    Tummen upp för Netflix! ;)
  • larssonkaa
    Neithotep skrev 2014-08-02 11:49:57 följande:

Jag är född 21 och mina barn är födda 22,22 och 11. Maken är född den 11. Hans dotter är född 22 och hennes mor den 23.

Jag testade allt med de två första barnen, mirakeldryck, gå i trappor, ananas osv men blev igångsatt med båda på övertid. Med trean testade jag inget och han kom en dag innan beräknad helt på eget bevåg.

Dricker hallonbladsteet nu och har sammandragningar varje dag, vissa gör rätt ont och de är regelbundna, håller tummarna att de har någon verkan och att det inte blir så långdragen förlossning som de tidigare.

Hoppas ni på övertid får ut era bebisar snart!!

Är lite fascinerad över hur många som faktiskt verkar föda i anslutning till sitt eget födelsedatum.... Skitskumt ju men rätt fränt! (Fast inte lika fränt om jag måste vänta en v till förstås!)

Jag tror inte heller egentligen att det går att påverka förlossningen. Behöver nog mest bara ha något att göra.. Denna väntan på att känna något går mig på nerverna!
  • larssonkaa

Limaliie: det måste kännas tryggt endå att veta att det finns ett "slutdatum". Jag är ju bara på bf +2 och kan lika gärna gå två veckor till... Innan det blir tal om ihångsättning. Det känns inte särskilt tryggt alls men förhoppningsvis vill bebben komma självmant dessförinnan.

MrsJones: 5kilos bebis.. Jag skulle få panik och bara vägra att föda vaginalt! Jag har hört (men vet inte om det stämmer) att dom inte ska kunna tvinga en till VF när bebisen pressar upp mot 5 kg! Att riskerna blir för stora och man ska få välja snitt då!?

Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida