Inlägg från: larssonkaa |Visa alla inlägg
  • larssonkaa

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Pedalen skrev 2014-08-03 15:12:42 följande:

Puh, värmen tar död på mig idag! Har skurat ett badrum och krängt av, tvättat och krängt på alla överdrag till soffdynorna. Har även dammsugit vår stora ryamatta som var full med hundhår och annat gojs. Allt detta iförd stödstrumpor och shorts och bh. Svettas som en gris. Nu ska jag slänga in en maskin tvätt till, skura sista badrummet och duscha, sen tar jag paus.

Åh vad duktig du är! Jag har tänkt hur länge som helst att jag borde kränga av, tvätta och kränga på sofföverdragen. Men orka?!
  • larssonkaa
    PernillaWaxin skrev 2014-08-03 17:11:56 följande:
    Haha ja jag behöver gå upp två gånger på natten för att kissa och sen hade vi värmen och säkert annat som håller en vaken.

På dagarna kan man inte gå och vila med två tjejer på 6 och 9 att underhålla och middag och lunch och så tvätten och disken och städa m.m som gör att en tupplur får vänta när jag är gammal tror jag.
    2ggr, bara? På dagarna tror jag inte att jag kissar så jätteofta (eller så har man vant sig och slutat tänka på det) men på nätterna... Säg att jag ligger o läser i 1-2 tim innan jag släcker, bara på dom timmarna är jag uppe på toa minst 2 ggr. Kanske 3 ggr t om för att jag går en sista gång i förebyggande syfte. Säg att jag sover 7 timmar/ natt, under dom timmarna vaknar jag o måste på toa säkert minst 4 ggr, ibland 10 ggr. Och jag överdriver verkligen inte.

Sorry, nu blev det en sjujäkla utläggning om mina toavanor...
  • larssonkaa

Thefee: karlar alltså!! Min suckar o stånkar t om när jag nån enstaka gång lyckas få in honom i en affär med kläder till honom!

Och ja jag håller med. Dessa hormoner... Gör allt så jäkla stort och jobbigt. Men jag förstår att du är ledsen på honom. Skulle jag också vara!

• larssonkaa
    thefee skrev 2014-08-03 19:20:11 följande:
    Jepp sa åt honom att han får stanna hemma nästa gång ;)
    Idag gick jag ut och klippte gräsmattan igen av ren frustration över att dom aldrig verkar lära sig nånting om kvinnor, särskillt inte gravida kvinnor.

Hahaha.. Bra där! Där visade du honom! ;)
  • larssonkaa

Här hemma är allting klart för bebis ankomst. Men vi var nog ganska sena ändå, kan jag tänka mig i af, i jämförelse med många andra..

Nu är det nog egentligen bara bebis som saknas!

Nu måste jag ju lägga upp en bild bara för det :) såhär ska min bebis bo! (Fast jag är inte klar på långa vägar. Vill få upp en vit hylla och göra plats för ngn nattlampa och lite annat smått & gott!)

• larssonkaa
    sladdmamman skrev 2014-08-03 22:15:43 följande:

Skrev ett långt klagoinlägg och sen försvann det! Fick uppbåda all min kraft för att inte slänga telefonen i väggen.

Nu skiter jag i jobbet och ekonomin, jag vill vräka bebin nu!

Fruktansvärt frustrerande!!
  • larssonkaa
    PernillaWaxin skrev 2014-08-03 23:15:27 följande:
    Vad fint och ni har ju fixat allt ser det ut som ???? jag är i v 38 nu och bara gjort i ordning skötbordet. Vilken vecka är du i?
    Fattas gardiner i fönstret dock ;) men tack! Alla rum i huset är egentligen upptagna så vi blev tvungna att improvisera lite. Egentligen är det inte ett rum utan mer som en hall/ utrymme där man kommer upp fr trappen. När bebisen blir större måste vi försöka komma på någon annan lösning. Du hinner dona och greja innan din bebis kommer. Och om nu allt inte hinner bli klart så spelar det ju faktiskt ingen större roll! :)

Jag var beräknad 31/7 så bf +4 i morgon.

Pedalen och Limaliie: jag är så avis på att ni har era "slutdatum"! Jag känner bara efter hela tiden och hoppas hoppas på att det blir av snart (helst nu!) och försöker låta bli att tänka att det lika gärna kan dröja en vecka till innan liten bestämmer sig för att komma. Lycka till, till er båda, oavsett om det blir av i morgon eller på tisdag!
  • larssonkaa

Vaknade strax före fem och det molade i magen och jag hade liksom en stickande känsla bak i ryggen. Trodde att något var på g.. Men nä då, det gick över snabbt och sen inget mer. Hade verkligen hoppats att bebis skulle komma innan sambon gick tillbaka till jobbet, men nu är han där och jag har huset för mig själv. Ååh vad jag vill att bebis ska komma idag!!!

• larssonkaa

Ååh.. LYCKA TILL LIMALIIE!!! :) du måste skriva och berätta sen hur allt gått! Glöm inte bort oss stackare som inte fått våra bebisar ;) hoppas att allt kommer att gå fort och smidigt. Snart har du din lilla i famnen!

• larssonkaa

Gör mitt bästa för att vräka bebis nu.. Eftersom h*n inte verkar vilja komma frivilligt. Så nu har jag dammsugit övervåningen, samlar ihop en maskin tvätt och fixat disken och torkat av lite i badrummet. (Där nånstans blev jag tvungen att kräkas så nu tar jag igen mig lite!) men jag tänker fortsätta- dammsuga o skura golven här nere. Inte för att det behövs egentligen, mest för att det är för varmt för att göra något utomhus och när jag nu har huset helt för mig själv så är det lika bra att passa på.

Tror ni att det hjälper att hålla igång eller sliter jag i onödan?

Ska till BM i efm. Jag är kluven vad gäller det där med hinnsvepning.. Skulle väldigt gärna vilja, om inte annat skulle jag vilja bli kollad för att se om jag börjat "mogna" eller öppna mig eller något.. Och om en hinnsvepning skyndar på det hela så vore det ju toppen! Känner dock på riktigt ett obehag inför tanken på att hon ska göra det på mig. Kanske kan ta upp det lite försiktigt och se vad hon säger.

Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida