• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Juliii86
    Gweny skrev 2015-01-18 21:27:25 följande:
    Jag har kvar samma läkare fram till det är dags att hoppa till SU.

finns mycket fakta på nätet om ivf. Kan tipsa om "ivf-podden" flera olika avsnitt om ivf och andra problem med att få barn osv intressant.
    Ok, då blir det samma för mig Glad

Tack för tipset! Ska kolla lite närmare på det Skrattande Har hittills kollat på olika klipp från youtube.
  • Lillyros

hej tjejer! längesedan jag skrev nu! behöver paus från allt.
    denna månaden har vi bestämt att inte ha sex kring ägglossning...OCH jag kunde inte hålla mig utan tog ett äl test idag som var positivt!!!!! utan Pergo (kan väl sitta i efter också) vet någon om de sitter i mer än en månad efter?
    nu fick jag iaf beslutsångest!!!!!!! ska ju åka till Thailand om 30 dagar....men är det nån gång de tar sig är det väl nu bara för att vi sa vi  inte skulle!!!
    ååååååå hur ska jag göra? ville verkligen ha en fri månad då man inte behövde fundera på om man var gravid, fått ägglossning osv...men efter 2 år gör man ju nästan ALLT
    snälla ge mig för/nackdelar!
    ska ju göra ny utredning i mars....

• monn

Kör på! Det som händer, händer. Ligg när ni vill :) det hade jag gjort! Vad härligt med ägglossning! Jag undrar om jag kommer få det, denna månad utan pergotime!

Lillyros skrev 2015-01-19 08:52:41 följande:

denna månaden har vi bestämt att inte ha sex kring ägglossning...OCH jag kunde inte hålla mig utan tog ett äl test idag som var positivt!!!!! utan Pergo (kan väl sitta i efter också) vet någon om de sitter i mer än en månad efter?

nu fick jag iaf beslutsångest!!!!!!! ska ju åka till Thailand om 30 dagar....men är det nån gång de tar sig är det väl nu bara för att vi sa vi  inte skulle!!!

ååååååå hur ska jag göra? ville verkligen ha en fri månad då man inte behövde fundera på om man var gravid, fått ägglossning osv...men efter 2 år gör man ju nästan ALLT

• KnytetsMamma
    Jag hade kört på, ni vill ju innerst inne bli gravida så kör på men försök inte tvinga fram något som inte funkar. Och försök sen njut av semestern i Thailand :) Underbart med ägglossning utan pergotime en månad, min gyn sa till mig att effekten ofta sitter i månaden efter om man får äl av pergo,
  • Solros78

Kör på, absolut, är ju onödigt att slösa en äl.
  • Lillyros

Jag vet! Kändes bara så lugnt nu när vi inte skulle!! Direkt efter äl testet imorse började jag fundera, googla, läsa, fråga osv !!! Vill inte må så här! En månad utan besvikelse å förhoppningar vore gött....ååååååå!

• pergotimestina

Hej, nu va det ett tag sen jag skrev, tänkte att jag behövde lite distans från allt baby skapande ett tag.

Förra månaden testade jag med ägglossnings test *som alla andra månader :)

Och hade då bara ägglossning en halv dag :/

Sexade på som vanligt men mensen kom ca 2 veckor efter.

MEN denna månaden hände något konstigt...

Jag började testa på dag 7 med ägglossnings testerna och fick utslag med en smiley 14/1

men sen började det kännas lite konstigt i magen och testade igen och fick utslag igen i två dagar den 18/1 - 20/1... Båda gångerna fick jag äggvita flytningar

r... har någon annan varit med om detta??

Har det lossnat 2 ägg eller har ägglossning en inte kommit igång förens andra gången??

Hoppas på första förslaget dock ;)

• Pusheen

Jag var med om det en gång, exakt samma. Trodde också att jag hade ÄL två gånger. Visade sig att jag var gravid men tyvärr slutade det i ett utomkvedshavandeskap.

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?