Pergotime start sep 2014?
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Förstår hur du känner. Jag har precis börjat släppa karusellen lite och vill inte tillbaka dit, mår lite bättre just nu. Jag tycker också att ni ska köra på men ta inga fler äl tester och försök att inte tänka på det! Släpp det under din semester!
Jag vet! Kändes bara så lugnt nu när vi inte skulle!! Direkt efter äl testet imorse började jag fundera, googla, läsa, fråga osv !!! Vill inte må så här! En månad utan besvikelse å förhoppningar vore gött....ååååååå!
Va det också bara ett par dagar i mellan "ägglossningarna? "
Blev helt paff när jag såg smaily en gång till!!!
Ja det var ett par dagar mellan eller en vecka.. Minns inte riktigt men blev väldigt paff när jag fick ÄL-flytningar en gång till. Jag kollade aldrig med stickor då men fick flytningar. Jag frågade en barnmorska om man kunde ha två omgångar samma cykel men har för mig att hon sa något i stil med att det var knappast troligt. Fick småblödningar sen och blev opererad då de tog bort min äggledare. Inte blivit gravid sen dess :( Ivf väntar nu..
Hoppas du är gravid!
Åhhhhhh va hemskt för dig :( hoppas att det inte är ett utomkvedshavandeskap bara ...
Det känns så jobbigt att vänta dessa 2 veckorna bara...
Jag har tagit mina 3 omgångar med pergotime enkeldos nu och har en ny tid till gyn den 10/2 så får vi se vad det blir av mig Hahahh.
Min mamma tog bort sin ena äggledare och läkaren sa till henne att chansen till att bli gravid va ca 20-30% 4 månader senare va hon gravid och jag fick en lillasyster :) detta va dock ett tag sedan men det är aldrig omöjligt :)
Har du kommit långt i din IVF behandling?
Hoppas att du också snart blir gravid :)
Hoppar in här om det är okej!?
Har följt den här tråden för att få läsa lite om Pergotime då jag gissade på att det var just det vi skulle få börja med efter vår utredning.
Försökt bli gravida i nu över 4 år. Utredningen visade PCO för min del och för mannens del var allt verkligen helt perfekt.
Igår var jag inne och gjorde en spolning. Gjorde inte alls ont, men några timmar efteråt började jag svälla upp ordentligt om magen och fick ont. Blev inte många timmar sömn i natt då jag hela tiden vaknade av att det högg till. Så kontaktade min chef och tog ledigt idag då det blev värre när jag gick runt. Fler som fick så efter sin spolning?
Mannen tog ledigt efter lunch för att köra runt mig och försökt hitta ett Apotek som hade Pergotime hemma. Och efter att fått träffa på två otroligt snälla kvinnor som jobbade på ett av Apoteken så kollade de upp på datorn vart det kunde finnas, ringde dit och bokade deras sista förpackning till oss så kunde vi åka dit och köpa dem. Så då kan jag börja med min Provera som planerat på lördag och sen äntligen få köra igång med vårt första försök! Wow :D
Då har vi kommit lika långt :) Jag har också ätit tre enkeldoser utan att det tagit sig. Vi ska på vårt första besök inför ivf imorgon torsdag faktiskt så vi har inte kommit någonstans i vår ivf än så länge :) Får se hur planen ser ut efter imorgon!
Men oj, sa de så liten chans till henne med bara en äggledare? Till mig har de sagt att det inte skulle ha någon betydelse men det vet jag inte om jag tror på.. Här är man ju nu och ska få ivf.. :S
Mitt var ju bara "otur" så ditt sitter säkert på rätt ställe ifall du är gravid :) håller tummarna :)
Har följt den här tråden för att få läsa lite om Pergotime då jag gissade på att det var just det vi skulle få börja med efter vår utredning.
Försökt bli gravida i nu över 4 år. Utredningen visade PCO för min del och för mannens del var allt verkligen helt perfekt.
Igår var jag inne och gjorde en spolning. Gjorde inte alls ont, men några timmar efteråt började jag svälla upp ordentligt om magen och fick ont. Blev inte många timmar sömn i natt då jag hela tiden vaknade av att det högg till. Så kontaktade min chef och tog ledigt idag då det blev värre när jag gick runt. Fler som fick så efter sin spolning?
Mannen tog ledigt efter lunch för att köra runt mig och försökt hitta ett Apotek som hade Pergotime hemma. Och efter att fått träffa på två otroligt snälla kvinnor som jobbade på ett av Apoteken så kollade de upp på datorn vart det kunde finnas, ringde dit och bokade deras sista förpackning till oss så kunde vi åka dit och köpa dem. Så då kan jag börja med min Provera som planerat på lördag och sen äntligen få köra igång med vårt första försök! Wow :D
Då är vi lika! Tre kurer..ingen bebis å väntar på ny utredning i mars...suck
Åhhhhhh va hemskt för dig :( hoppas att det inte är ett utomkvedshavandeskap bara ...
Det känns så jobbigt att vänta dessa 2 veckorna bara...
Jag har tagit mina 3 omgångar med pergotime enkeldos nu och har en ny tid till gyn den 10/2 så får vi se vad det blir av mig Hahahh.
Min mamma tog bort sin ena äggledare och läkaren sa till henne att chansen till att bli gravid va ca 20-30% 4 månader senare va hon gravid och jag fick en lillasyster :) detta va dock ett tag sedan men det är aldrig omöjligt :)
Har du kommit långt i din IVF behandling?
Hoppas att du också snart blir gravid :)
Lycka till!!!!!
Men va kul att vi är på samma punkt , dock inte så roligt att inte vi blir gravida...
har du också tagit enkeldoser? Det finns ju dom som tar trippel doser för att ägglossning en verkligen ska komma igång!!!
Vi får inte ge oss :)
Jag lurar verkligen mig själv varje månad och tänker shiit nu måste jag vara gravid för nu mår jag illa och det sticker i tjejmagen hahahahh men denna månaden känner jag ingenting inte ens i brösten...
Jag tänkte testa om en vecka för då har det gått 10 dagar Hahaha det är så svårt att vänta:/
Hoppas verkligen det tar för oss bägge två :))))
Jag håller mina tummar och tår för dig med :)