Pergotime start sep 2014?
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Ja det är första gången för mig. Men ska börja med Provera nu för en mens på lördag så det dröjer lite tills det är dags för Pergotime. Men spolningen är klar som sagt igår och det var helt okej. Ska försöka gå ner lite tills det är dags så hoppas vi på ett plus! Men har fått utskrivet nu att försöka 3 månader och de gjorde även beslutet att skicka en remiss för ivf nu redan då det är så lång väntetid just nu och då vi försökt så länge.
Hur går det för dig?
Vet exakt vad du menar! Varit "gravid" många gånger! :)
Denna gången var det brösten som var extra ömma.
Så himla jobbigt att vänta!
På tal om vänta.. Det gick jättebra idag på första ivf-mötet. Här hämtat all medicin och sprutor och allt för att börja. Får min mens imorgon tror jag och då hade vi kunnat börja denna cykel. Det hade varit så underbart skönt MEN eftersom jag tagit pergotime förra cykeln så vet jag inte nu om vi måste vänta till nästa. Jag ska ringa och fråga imorgon. VILL INTE VÄNTA MER!
Ja.. Jag har tagit tre enkelturer precis som du :)
Till mig sa nu denna doktor att mina äggstockar var såna som gjorde ägglossningen trög och det är det som gjort det svårt för oss. Fråga mig inte hur hon såg det men hin verkade bombsäker på det och verkade mycket skicklig och förtroendeingivande. Märktes att hon visste vad hon snackade om!
Jag tror du är gravid hi hi ;)
Ja det är första gången för mig. Men ska börja med Provera nu för en mens på lördag så det dröjer lite tills det är dags för Pergotime. Men spolningen är klar som sagt igår och det var helt okej. Ska försöka gå ner lite tills det är dags så hoppas vi på ett plus! Men har fått utskrivet nu att försöka 3 månader och de gjorde även beslutet att skicka en remiss för ivf nu redan då det är så lång väntetid just nu och då vi försökt så länge.
Hur går det för dig?
Va roligt att det gick bra på ivf mötet:) hoppas att du kan börja redan nu ; )
Gud va modig du är som vågar dig på med sprutor :/ jag är LIVRÄDD för sprutor , så om det skulle vara så att det skulle bli aktuellt så blir det en årsförbrukning med emla kräm :) Hahahahha
va skönt för dig att du hamnade hos en bra läkare , jag fick reda på att min gyn läkare har slutat... Hon har tydligen flyttat till sthlm...
så nu är det ett inbokat besök den 10/2 :)
Då ska dom nog även kolla killens spermier också :) stackaren han som tycker sånt är så pinsamt Hahahhahaha, men det är inte bara jag som ska lida Hahahahha!
Men din gyn läkare tyckte inte att du skulle testa dubbel eller trippel kur med pergotime då eller?
Man blir galen av alla olika svar och råd från läkare ....
Tack va söt du är som hoppas, det hade ju varit skönt med ett plus så jag slipper sprutorna....
Haha!! Emlakräm haha!. Du, jag fick provsticka mig idag och det kändes typ INGENTING! Lovar! Inte alls obehagligt, så om det blir så att ni hamnar där så kommer det gå skitbra! Inget att vara orolig för :)
Nej.. Ingen dubbel eller trippel.. Vet inte varför eg men tycker det är skönt att slippa pergo :)
Jaså har de inte kollat hans spermier än? Konstigt att de behandlar dig utan att ens kollat honom?
Jo tack.. Pinsamt.. Jag tyckte faktiskt att det var pinsamt att bli gynundersökt framför ögonen på min kille idag! Tänkte att det var lika bra att vänja sig. Han kommer ju dock vara med vid födseln om det blir ngt barn vill säga!! Haha!
När började ni er utredning? Vi började i slutet av augusti. Kanske har med åldern att göra hur mycket de väljer att skynda? Jag blir 33 i mars :S
Suck, jag hade verkligen börjat hoppas och dagdrömma den här veckan efter tokömma bröst och mycket flytningar men äl+13 idag och negativt test. Usch!
Hoppas mensen kommer snabbt nu, helst redan idag eller imorgon, för annars är risken stor att vi missar nästa månad helt då min man ska resa bort fem dagar precis älveckan.
Wow jag lyckas ha lite flyt! Var på första mötet inför ivf igår. Mensen kom idag så jag kan börja med sprutorna redan på söndag! Känns helt overkligt! Jag trodde att de ville att jag skulle vänta en månad pga att jag åt pergotime förra månaden.. Men icke. De sa "nej det behöver du inte, nu kör vi!" Ja visst om ni säger det så :)
Usch vad jobbigt med MA pergotimestina :( Då är det samma där med.. Att vi lyckats med EN graviditet iaf.. :) vi ska nig fasen lyckas igen ska du se! Är du bara 29 så har ni ju kommit igång i bra tid!
Wow jag lyckas ha lite flyt! Var på första mötet inför ivf igår. Mensen kom idag så jag kan börja med sprutorna redan på söndag! Känns helt overkligt! Jag trodde att de ville att jag skulle vänta en månad pga att jag åt pergotime förra månaden.. Men icke. De sa "nej det behöver du inte, nu kör vi!" Ja visst om ni säger det så :)
Usch vad jobbigt med MA pergotimestina :( Då är det samma där med.. Att vi lyckats med EN graviditet iaf.. :) vi ska nig fasen lyckas igen ska du se! Är du bara 29 så har ni ju kommit igång i bra tid!
Igår kom mensen, 4e kuren som det inte tog sig på, suck!! Fast vi har fått samtal från SU om att vara med i en studie, så ska dit på onsdag och träffa läkare. Blir att vi kanske får börja tidigare med ivf. Spännande!