• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Solros78
    Gweny skrev 2015-01-24 08:33:01 följande:

Igår kom mensen, 4e kuren som det inte tog sig på, suck!! Fast vi har fått samtal från SU om att vara med i en studie, så ska dit på onsdag och träffa läkare. Blir att vi kanske får börja tidigare med ivf. Spännande!

Visst är det galet vad trögt det går för oss!! Jag hoppas min mens kommer idag nu så vi har chans kommande månad på sex vid ev äl innan maken reser bort.
  • Juliii86
    Pusheen skrev 2015-01-23 09:28:38 följande:

Wow jag lyckas ha lite flyt! Var på första mötet inför ivf igår. Mensen kom idag så jag kan börja med sprutorna redan på söndag! Känns helt overkligt! Jag trodde att de ville att jag skulle vänta en månad pga att jag åt pergotime förra månaden.. Men icke. De sa "nej det behöver du inte, nu kör vi!" Ja visst om ni säger det så :)

Usch vad jobbigt med MA pergotimestina :( Då är det samma där med.. Att vi lyckats med EN graviditet iaf.. :) vi ska nig fasen lyckas igen ska du se! Är du bara 29 så har ni ju kommit igång i bra tid!

Vad roligt att du får börja med ivf så snabb. Hoppas du får ditt fina plus!! Lycka till
    Gweny skrev 2015-01-24 08:33:01 följande:

Igår kom mensen, 4e kuren som det inte tog sig på, suck!! Fast vi har fått samtal från SU om att vara med i en studie, så ska dit på onsdag och träffa läkare. Blir att vi kanske får börja tidigare med ivf. Spännande!

Vad tråkigt att du fick din mens :( Hoppas att du också får börja med ivf tidigare.

Nu vet jag inte riktigt vad min kropp håller på med. Mensen är verkligen försvunnen. Hörde av mig till läkare i måndags, som vi bestämde.. men han har inte hört av sig. Börjar undra vad jag ska göra här näst. Jag får helt enkelt bara vänta på svar.

Jag har tittat en del Youtube klipp där en del kvinnor från amerikan som gjort IVF. Det verkar som en del av dem får ha 2 embryion för att ge en större chans att nån av dom blir befruktad men risken finns att det blir tvillingar. Detta par som jag tittade på fick 2 embryon och blev gravid. När de väl skulle till VUL fick de veta att de har trillingar. Den ena ägget hade alltså delat sig. Paret blev så chockade att de inte trodde det var sant.

Vet ni om det är vanligt här sverige att man går ha 2 embryon? På några hemsidor som jag har läst har de skrivit att de vill helst bara sätta in 1 embryon.
  • monn

Hej alla flickor! Har en liten fråga, har tagit Pergotime i tre månader, mensen har varit regelbunden tidigare. Nu har jag ej tagit Pergotime denna månden, är mitt i cykeln nu, typ ägglossningsdags men har ej fått utslag på älstickan än, idag fick jag en störtblödning och mensvärkliknande smärtor, någon som varit med om att mensen ändrats av Pergotime eller månaden efter utan Pergo?

• monn

Testade nu och hade tydligen ägglossning!! Utan Pergotime. Känns lite trist att jag har mens samtidigt...

• Pusheen

Tack alla söta. Jag undrar faktiskt också det där med ett eller två embryon. Ska kolla med dom när jag ska in på ultraljud på torsdag!

Pergotimestina.. Vi har ju tre gratis försök med ivf genom landstinget. Har det inte tagit sig så får vi betala resten av försöken själva. Om det går så långt så får vi ju se vad som är felet. Jag känner just nu iallafall att det inte är aktuellt med att använda någon sorts donation eller adoption. Då blir det nog en extra katt till istället ;) Hoppas vi blir gravida, det räcker med tre katter för tillfället! ;)

• pergotimestina
    Pusheen skrev 2015-01-24 16:48:21 följande:

Tack alla söta. Jag undrar faktiskt också det där med ett eller två embryon. Ska kolla med dom när jag ska in på ultraljud på torsdag!

Pergotimestina.. Vi har ju tre gratis försök med ivf genom landstinget. Har det inte tagit sig så får vi betala resten av försöken själva. Om det går så långt så får vi ju se vad som är felet. Jag känner just nu iallafall att det inte är aktuellt med att använda någon sorts donation eller adoption. Då blir det nog en extra katt till istället ;) Hoppas vi blir gravida, det räcker med tre katter för tillfället! ;)

Okej så det är så det fungerar :)

Hahahahha va komiskt jag har 3 hundar och två av dom är valpar:) så jag har fullt upp här hemma med mina bäbisar hahahahah

Nej men vem vet med bättre läkare och bättre hjälp Så kanske det går bättre ??

Man vet ju aldrig !!!
  • pergotimestina

Hallå tjejer jag skulle verkligen behöva eran hjälp här :)

Det är ju så att jag på något sätt lyckades få två ägglossning ar eller något liknande , men jag vet inte riktigt när min bim är då? Ska jag gå efter första smileyn som kom den 14 (en dag ) eller den andra 18-19 två dagar)??

När tycker ni att jag ska ta ett test? (datum)

Kram på er :)

• Elin87
    pergotimestina skrev 2015-01-22 22:13:06 följande:
    Ok va spännande:) proverna har jag aldrig testat faktiskt, min läkare sa att jag skulle börja med pergotime direkt enkeldoser.

Jag har en ny tidinbokad 10/1 om detta försöket misslyckas....

Va skönt också att man har skickat dig redan till ivf så slipper du den långa väntan. , och istället kan fokusera på tabletterna och att bli gravid! Hoppas att du får ditt pusssnart:) ,

Jag har PCO och då inte någon regelbunden mens. Så för att få komma igång med Pergotime så fort som möjligt fick jag dessa utskrivet för att slippa vänta på egen mens. Vilken KAN dröja hur många månader som helst.

Vi börjar också med enkeldos. Sen skulle jag få gå på ultraljud för att se hur det ser ut. Men jag behöver bara kolla första månaden med Pergotime, inte de andra. Jag tycket det låter lite konstigt. Så om det visar sig att vi får denna gång ägg av medicinen och allt är normalt antal, storlek osv osv..
    Är man säker då att få exakt så nästa månad med?

Ja de ville vara lite före med det då väntetiden ökat. Så det känns skönt :)

• pergotimestina
    Elin87 skrev 2015-01-25 12:02:53 följande:

Jag har PCO och då inte någon regelbunden mens. Så för att få komma igång med Pergotime så fort som möjligt fick jag dessa utskrivet för att slippa vänta på egen mens. Vilken KAN dröja hur många månader som helst.

Vi börjar också med enkeldos. Sen skulle jag få gå på ultraljud för att se hur det ser ut. Men jag behöver bara kolla första månaden med Pergotime, inte de andra. Jag tycket det låter lite konstigt. Så om det visar sig att vi får denna gång ägg av medicinen och allt är normalt antal, storlek osv osv..

Är man säker då att få exakt så nästa månad med?

Ja de ville vara lite före med det då väntetiden ökat. Så det känns skönt :)

Ok samma här, har oxå PCO så det är lite med komplicerat förstås. ..

Dom har aldrig kollat upp mig med vul så det ska jag ta med gyn läkaren den 10-e för dom vet ju inte att det fungerar då...

Med pergotime får jag mens Varje månad och den är MYCKET mer regelbunden.

Som sagt innan så får jag bara vätte mensvärk varje månad med dessa pergotime.

MEN jag har.även fått ägglossning varje månad (testat med ägglossnings test) och denna månaden fick jag positivt två gånger :) så lycka till:)
  • Gweny

Gällande ägg dem sätter in, så är det främst 1 ägg, just för dem vill undvika risker för flerbörd. Dock i några undantagsfall, kan dem sätta in 2 st ägg, om det är någon speciell anledning eller att paret försökt väldigt många gånger osv. Så visst förekommer det, men sällan. 

Jag är lite nyfiken om man har gjort 2 misslyckade försök, om dem kan tänka sig sätta in 2st på 3e och sista försöket?!

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?