• Anonym (Ny)

Dyraste barnkläderna?

Vilket ät det "finaste och dyraste" klädmärket för barn? Det enda jag känner till är polarn och pyret? Mvh/en som inte kan märkeskläder

• Svar på tråden Dyraste barnkläderna?
  • puss
    vinnis skrev 2014-09-06 12:17:49 följande:

Jaaaa men applåder och stående ovationer ni som är så fina i kanten och ser ner på andras klädval. Ni är säkert civilingenjörer och läkare hela högen. Eller så är ni vara ett gäng losers som tror att ni så mycket förmer än andra. Haha patetiskt. Seså gå nu å lägg det sista av lönen på något riktigt dyrt och lyxigt så alla tror att ni är riktigt täta. Eller varför inte kredit? Bara 20procent ränta ;)

Status är värt mer än barnen eller hur?

Till er andra,gör som jag skit i vad andra tycker eller tänker och handla det ni tycker är snyggt efter er ekonomiska förutsättning. Själv handlar jag mycket begagnade märkeskläder i fint skick/nyskick på tradera/loppisar ibland och olika säljsidor på fb. Bl.a. Molo, Newbie, RL och minirodini, såväl som badkläder från Klädkedjorna...Inte för att jag har dålig ekonomi utan för att jag känner att jag är smart som sparar så mycket pengar som jag kan lägga på resor, lite extra goda middagar hemma och handla ekologiskt. Sånt som ger mig och mitt barn livskvalitet och lite guldkant på tillvaron. Men det är jag det

:)

vilken trist och nedlåtande attityd. varför är du så hatisk?
    cuz i´m a wild wild bitch.
  • Anonym (Frances)
    Impetuous skrev 2014-09-05 19:16:56 följande:
    Okej sanningen är att jag är vän till en bekant till henne. Har träffat henne många gånger men alltid genom andra. Okej, nöjd? Hennes våning är something else.
    Nathalie Schuterman Baby & Child finns inte kvar. Stängde förra året tror jag.
  • Anonym (Sw)
    Anonym (B) skrev 2014-09-05 02:45:15 följande:

Lillyphant är ju dyra och populära. Högt andrahandsvärde också.

Hehe LILLYphant?
  • Anonym (Sw)
    Honungsblomman skrev 2014-09-05 10:14:48 följande:

Det finns det säkert, men jag är inte så jätteinsatt i specifika barnkläder. Jag handlar kläder till sonen i samma butiker som jag handlar till mig själv.

Detta är en bra sida där jag handlar en del till sonen: kidsbrandstore.se/

De har dock en hel del märken som jag kräks på, men man måste ju inte kolla in dessa.

De märken jag brukar spana in på den sidan då och då, är bl a RL, Björn Borg, Burberry, Gant, Hacket London (ÄLSKAR deras kläder), Fred Perry, Lacoste och Timberland.

Det mesta under rubriken "PREMIUM BRANDS" är propert.

Så du gillar pikétröjor till din son. Menar Hacket London.
  • Honungsblomman
    Anonym (Sw) skrev 2014-09-06 22:31:24 följande:
    Så du gillar pikétröjor till din son. Menar Hacket London.
    Jag gillar som sagt en rad olika märken. Just nu är dock favoritmärket Hackett London.

Jag älskar pikétröjor och skjortor. Fast av just Hackett så har han nog bara en pikétröja.
    Däremot har han en massa andra plagg från Hackett, så som en rugbytröja, en jacka, en väst, två par byxor, samt en rock. (Jag shoppade loss lite inför hösten nu under sommaren). ;)
  • Anonym (Haha!)
    Anonym (Sw) skrev 2014-09-06 22:26:34 följande:
    Hehe LILLYphant?
    Orka vara du. Obestämd
  • Anonym (abc)
    Anonym skrev 2014-09-06 07:24:14 följande:
    Precis. Vem tror ni betalar för er äckliga Cubus/Ica Maxi/HM-tröja för 29.90? Jo fattiga barn och miljön.
    Fast grejen är att det, med undantag för ytterst få märken,  är samma sömmerskor och fabriker som tillverkar flertalet "bättre" plagg som budgetplagg. Står det att plagget är tillverkat i Kina eller Bangladesh så spelar det liksom ingen roll för arbetarnas löner och landets miljö om du betalat tusen eller hundra kronor för plagget. Är det mindre kvalitetsmärken ökar till och med risken för barnarbete och  usla arbetsförhållanden för de är inte stora kunder nog för att kunna göra påtryckningar som i någon mån de största klädkedjorna kan göra.
    (Info framkommer i pressen och jag har fått den bekräftad av bekant direktris som jobbat för såväl klädkedja som dyrare märken).

Talar nu om sömnadsindustrin. Tygtillverkningen har jag mindre koll på - möjligt att där skulle kunna finnas någon koppling av den typ du gör.
  • Barbamama08
    Anonym skrev 2014-09-06 07:25:16 följande:

Ralph Laurent?

Jag skriver från telefonen, och det är lätt att det slinker med någon extra bokstav utan att man är uppmärksam på det.

Om du hade kunnat fortsätta läsa ser du ju att jag stavade Lauren som det ska skrivas i samma inlägg.
  • Anonym (Ny)
    Baby Lei skrev 2014-09-06 15:34:09 följande:
    Jag har inte läst igenom hela tråden så du kanske har fått alla svar du behöver redan :) jag är inte heller jätteförtjust i stilen på de barnkläder som verkar poppis här i Sverige.
    Även om PoP gör riktigt bra funktionsplagg så som vinteroveraller och underställ för utelek i vårt kalla klimat! Då funkar det inte med en snitsig liten ullkappa på småbarnen tyvärr. (ibland borde man ju bara bo i Paris i stället!Cool)

Dyrt och populärt i vissa kretsar är tex Burberry, Missoni, Ralph Lauren osv. Men jag har svårt för super "brandade" kläder på småbarn. (och på vuxna också för den delen). Även om de inte har stora loggor överallt så är det ju nästan samma sak med tydliga rutor eller zick zack mönster..

Jag såg att du gillar Zara baby, och i så fall så kommer du verkligen tycka om Bonpoint (Zara kör mycket kopior på deras kläder), Ett set med stickade byxor och kofta i cashmere kanske kostar runt 1500-2000 kr i babystorlekarna.  
    Men så är det de mjukaste stickade kläderna du någonsin känt på också :)

Sen tycker jag att Stella McCartney, Marie-Chantal Jacadi gör jättefina barnkläder också, som är klassiska i designen och av fantastisk kvalitet. Prismässigt ligger de ungefär i paritet med Bonpoint.
    Tack för ditt informativa svar. Vilken koll du har. Då ska jag kika på det. :)
  • Anonym (Ny)
    Anonym (Kajsa) skrev 2014-09-06 16:19:51 följande:

Av någon anledning trodde jag du var ute efter märken som bara finns som barnkläder som POP...

Ser nu att många gett andra förslag, så här får du ett till Desigual. Där gillar jag kläderna för vuxna också. smile1.gif

Jo, det var jag nog även fast jag inte var helt på det klara med det. Men alla tips var välkomna. Tack för dina tips :)
Svar på tråden Dyraste barnkläderna?