• Anonym (Ny)

Dyraste barnkläderna?

Vilket ät det "finaste och dyraste" klädmärket för barn? Det enda jag känner till är polarn och pyret? Mvh/en som inte kan märkeskläder

• Svar på tråden Dyraste barnkläderna?
  • Anonym (Hahaha)

Hahahaha polarn och pyret är BILLIGT om man jämför med RIKTIGA märkeskläder.

• Anonym (Ny)
    Anonym (Hahaha) skrev 2014-09-06 08:37:41 följande:

Hahahaha polarn och pyret är BILLIGT om man jämför med RIKTIGA märkeskläder.

Tack, vi har slagit fast detta för typ åtta sidor sedan.
  • vinnis

Jaaaa men applåder och stående ovationer ni som är så fina i kanten och ser ner på andras klädval. Ni är säkert civilingenjörer och läkare hela högen. Eller så är ni vara ett gäng losers som tror att ni så mycket förmer än andra. Haha patetiskt. Seså gå nu å lägg det sista av lönen på något riktigt dyrt och lyxigt så alla tror att ni är riktigt täta. Eller varför inte kredit? Bara 20procent ränta ;)

Status är värt mer än barnen eller hur?

Till er andra,gör som jag skit i vad andra tycker eller tänker och handla det ni tycker är snyggt efter er ekonomiska förutsättning. Själv handlar jag mycket begagnade märkeskläder i fint skick/nyskick på tradera/loppisar ibland och olika säljsidor på fb. Bl.a. Molo, Newbie, RL och minirodini, såväl som badkläder från Klädkedjorna...Inte för att jag har dålig ekonomi utan för att jag känner att jag är smart som sparar så mycket pengar som jag kan lägga på resor, lite extra goda middagar hemma och handla ekologiskt. Sånt som ger mig och mitt barn livskvalitet och lite guldkant på tillvaron. Men det är jag det

:)

• Anonym
    Honungsblomman skrev 2014-09-06 07:50:26 följande:
    NääääääääÄ! Stavade hon FEL med EN bokstav?

Du missade kanske att hon stavade rätt längre ner?

Du stavar aldrig fel själv eller?
    Det funkar liksom inte att låtsas som om man har koll på kvaliteten på ett märke man inte ens vet namnet på.
  • ursula
    vinnis skrev 2014-09-06 12:17:49 följande:
    Jaaaa men applåder och stående ovationer ni som är så fina i kanten och ser ner på andras klädval. Ni är säkert civilingenjörer och läkare hela högen. Eller så är ni vara ett gäng losers som tror att ni så mycket förmer än andra. Haha patetiskt. Seså gå nu å lägg det sista av lönen på något riktigt dyrt och lyxigt så alla tror att ni är riktigt täta. Eller varför inte kredit? Bara 20procent ränta ;)

Till er andra,gör som jag skit i vad andra tycker eller tänker och handla det ni tycker är snyggt efter er ekonomiska förutsättning. Själv handlar jag mycket begagnade märkeskläder i fint skick/nyskick på tradera/loppisar ibland och olika säljsidor på fb. Bl.a. Molo, Newbie, RL och minirodini, såväl som badkläder från Klädkedjorna...Inte för att jag har dålig ekonomi utan för att jag känner att jag är smart som sparar så mycket pengar som jag kan lägga på resor, lite extra goda middagar hemma och handla ekologiskt. Sånt som ger mig och mitt barn livskvalitet och lite guldkant på tillvaron. Men det är jag det
    Jag köper bara det bästa och pengarna jag handlar med är pengar som jag inte saknar
  • Anonym (Louise)
    vinnis skrev 2014-09-06 12:17:49 följande:

Om nu märkeskläder inte är viktigt, varför känner du dig då tvungen att rada upp ett gäng märken som du själv köper (om än begagnat)?
  • Anonym (Frances)

Dyra, men inte dyrast, men fina: Tartine et Chocolat, Milly Minis, Bonpoint, Marie-Chantal och Busy Bees. Om man ändå tycker att priset är viktigast så gör ju de flesta high fashion-designers barnkläder, Baby Dior t.ex.

• 6skabli7

Vad är syftet? "Jag ska flasha för mammagruppen och använda min unge som reklampelare, och visa att jag har råd med det dyraste"

Eller

"Jag söker kvalité och komfort, men även kläder som har en annorlunda design än det man hittar i de mer kommersiella kedjorna"

Min mamma var den förstanämnda. Jag sprang runt i små klänningar med ryschpysch, lackskor och rosetter i håret. Värdet på mina kläder var oftast ca 2000kr per set, om inte mer. Och då höll det ju oftast ändå bara en eller två gånger, för sedan fick jag gräsfläckar/choklad/färg på dem och då slängde mamma dem och köpte nytt. Hon hade råd, och hon kunde SLÖSA!

När jag fick välja själv var det NK som gällde, bara märkes. Nu när jag bor själv med egen familj har jag inga problem att ekipera mina barn med annat än märkes. Men visst är det en helt annorlunda kvalité på märkes!

Har en REIMA TECH overall som vi köpte på NK när min första son var född. Fjärde barnet har den nu till vintern, och den ser inte ens använd ut. Då har den användts på förskolan till de andra tre också.

Dock tycker jag att vissa designers inte kan skapa kläder för barn. Hade kläder från Tommy Hilfiger, och de tålde inte att man tog bort fläckar osv.

• ZeldinaMina

Livly har helt underbara kläder!

• Anonym (Blondin)

Gå in på Blondinbellas blogg och läs vad hon rekommenderar. Body i standardutförande för 600 kr bland annat :P

Svar på tråden Dyraste barnkläderna?