• Anonym (Ny)

Dyraste barnkläderna?

Vilket ät det "finaste och dyraste" klädmärket för barn? Det enda jag känner till är polarn och pyret? Mvh/en som inte kan märkeskläder

• Svar på tråden Dyraste barnkläderna?
  • Anonym (drottt)

Kolla medvetenmini, en webbutik med tex imps & elfs och serendipity.

• Freksta

Jag älskar färgglada kläder på barn så köper mest från villervalla, inte dyrt men inte billigt heller.

• Freksta

Jag älskar färgglada kläder på barn så köper mest från villervalla, inte dyrt men inte billigt heller.

• Margaux

Jag får intrycket av att alla som ogillar de "populära" färggranna barnkläderna från märken som Pop, småfolk, Molo etc och bara köper lyxmärken som Ralph Lauren, burburry, Dior mfl önskar att klä sina barn som små vuxna..... Fattar inte varför!? Finns massa tid till att vara vuxen och konservativ sen! Barn gillar färg! Min son älskar Molos schizofrena tryck! Min dotter går också rätt på de starkaste färgerna i garderoben!

• Anonym
    ursula skrev 2014-09-05 21:12:13 följande:
    När det gäller skidkläder till mina barnbarn 7 och 9 år köper jag Goldwin, varje ställ går på 6000 kr.
    De ska inte ha sämre kläder än jag har.
    Som mormor/farmor så får du köpa vilka kläder du vill till dina barnbarnFlört
  • FlitigaLis

Newbie är ju väldigt populärt, personligen tycker jag de är hemska. Bara rysch pysch alltihopa

• Kasperina

När det gäller ytterkläder köper jag Reima, Lindberg, Isbjörn och andra lite dyrare och bättre märken. Många säger att det inte är så stor skillnad, men vi testade lite billigare kläder (tex Kaxs) när sonen var liten och de funkar helt enkelt inte för ett barn som gärna ligger och ålar i smältande snö en hel dag... Samma sak med Kängor.
    Innekläder och sommarskor är en annan sak.
    Där kan man köpa det som är fint eller som barnet gillar. Eftersom de växer så snabbt så gör det inget att det bara håller ett halvår. Byxor testade jag att köpa dyrare men de håller inte längre så nu blir det HM/Ellos/Gekås tills han slutar slita ut knäna på två veckor

Vill du ha riktigt fina kläder för små barn så kolla Lindex. De har jättesöta kläder!

• Anonym (Louise)
    Impetuous skrev 2014-09-05 18:53:41 följande:

Absolut dyraste och finaste hittar du hos "Schuttis", dvs Natalie Schutterman, en gammal vän till mig. Bara fransk couture. Hon finns i Stockholm, Birger Jarlsgatan

Om ni nu är gamla vänner borde du veta både hur hon stavar sitt efternamn och att hon inte längre säljer barnkläder...
  • Barbamama08
    Indianica skrev 2014-09-05 20:32:51 följande:

Kanske oxå är så att många barn gillar vissa tryck på t ex tröjan. Lättare att få på gossen t ex en tröja i stark färg och med rymdtryck eller att få på dottern ett plagg med Hello Kitty än ett enfärgad dito som kan uppfattas som trist av barnet. Själv gillar jag "barnsliga" tryck och starka färger på barnplagg, iaf till små barn. Propert dressade kan de vara i så många år av livet senare, så det behöver de väl inte vara redan ifrån vaggan tycker jag.

Ja verkligen. Numera får dottern välja för jag orkar inte med allt bråk på mornarna och efter dagis, som det innebär att sätta på en enfärgad tröja t ex.
  • Anonym (Louise)
    Anonym (Louise) skrev 2014-09-05 22:28:14 följande:

Om ni nu är gamla vänner borde du veta både hur hon stavar sitt efternamn och att hon inte längre säljer barnkläder...

...rättar mig själv: "stavar sitt namn"
Svar på tråden Dyraste barnkläderna?