• Anonym (Ny)

Dyraste barnkläderna?

Vilket ät det "finaste och dyraste" klädmärket för barn? Det enda jag känner till är polarn och pyret? Mvh/en som inte kan märkeskläder

• Svar på tråden Dyraste barnkläderna?
  • Anonym
    Anonym (Ny) skrev 2014-09-04 21:23:21 följande:

Vilket ät det "finaste och dyraste" klädmärket för barn? Det enda jag känner till är polarn och pyret? Mvh/en som inte kan märkeskläder

De allra dyraste märkena är väl samma som för vuxna, armani, burberry etc
    Sen finns det ju barnklädesmärken som är lite dyrare som flera nämnt.
    Sen kommer väl mellanpriskategorin typ PoP.
    Sen de billiga kläderna på Lindex och HM. Och de superbilliga på outlets etc...typ ullared.
  • Barbamama08
    Impetuous skrev 2014-09-05 20:33:43 följande:

800 kr för 20 kr värt bomull. Det är galet, även för en vuxen... Men nej jag vet, vissa vill ha såna där märken.

Och det löjligaste är att folk påstår att det skulle vara bättre kvalité på dessa kläder. Har haft några piké från Ralph Laurent till mitt barn (inte köpt själv) och de blir helt korviga i kragen och korta i längden efter tvätt. En kompis hade en vinteroverall till sitt barn, som barnets farmor hade köpt, och den gick sönder i dragkedjan direkt.

Mitt ex mamma köpte alltid kläder från Lacoste till honom, med motiveringen att märkeskläder håller högre kvalite. De blev för korta i ärmarna och på längden efter tvätt, trots att han drog i dem. Hon köpte t.o.m strumpor till mig från Ralph Lauren som det fick hål i ganska snart.

Många verkar dessutom tro att skor från dessa löjliga märken är bättre än andra.

Bättre att i så fall satsa pengarna på riktiga skomärken eller vinteroverall från typ POP.
  • Anonym (Haha!)
    Barbamama08 skrev 2014-09-05 22:48:42 följande:

Och det löjligaste är att folk påstår att det skulle vara bättre kvalité på dessa kläder. Har haft några piké från Ralph Laurent till mitt barn (inte köpt själv) och de blir helt korviga i kragen och korta i längden efter tvätt. En kompis hade en vinteroverall till sitt barn, som barnets farmor hade köpt, och den gick sönder i dragkedjan direkt.

Mitt ex mamma köpte alltid kläder från Lacoste till honom, med motiveringen att märkeskläder håller högre kvalite. De blev för korta i ärmarna och på längden efter tvätt, trots att han drog i dem. Hon köpte t.o.m strumpor till mig från Ralph Lauren som det fick hål i ganska snart.

Många verkar dessutom tro att skor från dessa löjliga märken är bättre än andra.

Bättre att i så fall satsa pengarna på riktiga skomärken eller vinteroverall från typ POP.

Tvättade du tröjan i tvättmaskin?
  • Anonym (lm)
    Anonym (n) skrev 2014-09-05 17:20:58 följande:
    och jag köper märkeskläder på loppis för 5-20 kr. Förra helgen köpte jag massor av Pomp de lux kläder i nyskick för ca 20 kr st :)
    fattiglapp
  • ursula

Det värsta jag vet är när föräldrarna köper för stora kläder för att växa i så de kan ha dem två år, jackor som ser ut som klänningar, vem vill ha för stora kläder, inte jag i alla fall

• Barbamama08
    Anonym (Haha!) skrev 2014-09-05 22:53:44 följande:

Menar du den mitt ex fick? Ja, enligt tvättråd. Torktumlade inte.
  • Impetuous
    Anonym (Haha!) skrev 2014-09-05 22:53:44 följande:
    lol precis vad jag tänkte skriva! Lacoste tröjor kan man fan skriva in i ARVET, far min har en fin samling från 70-talet, och de ser fortfarande helt nya ut trots trettio års användning om somrarna.
  • Barbamama08
    Impetuous skrev 2014-09-06 00:04:20 följande:

lol precis vad jag tänkte skriva! Lacoste tröjor kan man fan skriva in i ARVET, far min har en fin samling från 70-talet, och de ser fortfarande helt nya ut trots trettio års användning om somrarna.

Ja men snälla du, på 70-talet var det en annan sak. Kineserna kom in och tog över världen i början på 90-talet. Så är det fortfarande, och dessa kläder massproduceras numera på samma fabriker som andra klädmärken. Indien har även börjat ta sig uppåt, men det är ju precis samma sak där.
  • Anonym (n)
    Anonym (lm) skrev 2014-09-05 23:36:20 följande:
    fattiglapp
    hahaha, du har fått det om bakfoten
  • Anonym (n)
    Barbamama08 skrev 2014-09-05 22:31:41 följande:
    Ja verkligen. Numera får dottern välja för jag orkar inte med allt bråk på mornarna och efter dagis, som det innebär att sätta på en enfärgad tröja t ex.
    Om man inte köper tröjor med tryck på då? då har hon inget att bråka om? :)
Svar på tråden Dyraste barnkläderna?