• Anonym (Ny)

Dyraste barnkläderna?

Vilket ät det "finaste och dyraste" klädmärket för barn? Det enda jag känner till är polarn och pyret? Mvh/en som inte kan märkeskläder

• Svar på tråden Dyraste barnkläderna?
  • Anonym (klädgurun)

Finaste är det väl inte, men snordyrt, Armani för barn, sen har vi ju peak performance, ralph lauren, calvin klein, livly, wheat.

mellanklasskläder är polarn o pyret, pompdelux, blingo, meandi, geggamoja osv.

billiga kläder: hm, kappahl, lindex etc etc 

jag själv ÄLSKAR pompdelux!!!

• Honungsblomman
    Anonym (klädgurun) skrev 2014-09-08 00:16:05 följande:

Finaste är det väl inte, men snordyrt, Armani för barn, sen har vi ju peak performance, ralph lauren, calvin klein, livly, wheat.

mellanklasskläder är polarn o pyret, pompdelux, blingo, meandi, geggamoja osv.

billiga kläder: hm, kappahl, lindex etc etc 

jag själv ÄLSKAR pompdelux!!!

Där håller jag inte alls med dig. Jag anser nog att RL, Dolce, Hackett, m fl. har bra mycket finare kläder än vad övriga märken du nämnt, har.

Inför hösten har min son några få RL, resten är Hackett och Burberry (känns som att Burberry hör hösten till på nått sätt).

Jag älskar kläder från märken likt dessa, och tycker således att de kläderna är de absolut finaste och framförallt mest stilrena. Dessutom håller de en högre kvalité med bättre villkor för tillverkarna, - något jag också anser vara viktigt.
  • Anonym (Haha!)
    Duckan skrev 2014-09-08 09:46:44 följande:

(Haha!) Jag bor inte i krokarna av Schuterman.

Jag bor längre bort på Birger Jarlsgatan. Räknas nog till City. Vet att du bor i Vasastan.
  • Duckan

Jag förstår inte riktigt din vilja att berätta för alla var jag bor? Hur som, jag läste fel, tolkade det som att även jag skulle bo i krokarna av Schuterman och det stämmer ju inte.

• Anonym (Sw)
    Anonym (Haha!) skrev 2014-09-06 22:47:26 följande:

Orka vara du.

Men snälla, Lillyphant.
  • Anonym (Haha!)
    Anonym (Sw) skrev 2014-09-08 19:03:34 följande:
    Men snälla, Lillyphant.
    Ja, men hon kanske trodde att det hette så. Har inte du hört fel eller missuppfattat något nån gång?
  • Anonym (Ny)
    Anonym (Haha!) skrev 2014-09-08 19:29:34 följande:
    Ja, men hon kanske trodde att det hette så. Har inte du hört fel eller missuppfattat något nån gång?
    Precis!! Jag gick i flera månader och sjöng "ta av dig dig tuckerkeps" när den låten spelades innan jag blev rättad :)))
  • Anonym (Haha!)
    Anonym (Ny) skrev 2014-09-08 19:49:14 följande:
    Precis!! Jag gick i flera månader och sjöng "ta av dig dig tuckerkeps" när den låten spelades innan jag blev rättad :)))
    Ja, jag menar det.

När jag var yngre så trodde typ halva bekantskapskretsen att Spice Girls hette Space Girls.
  • Moi 1

Leopold & Livia, Tartine et chocolate, Bonpoint, Burberry och Gant är några favoriter.

Ralph Lauren, Hilfiger, Livly och Mini Rodini har en del fint med. Polarn & Pyret dissas här men jag tycker att de är helt ok och handlar där med. I samma mellanprisläge handlar jag gärna Petit Bateau.

• Moi 1

Måste ju ha läst Ts helt galet men dyraste är nog mer mer Dior, Cavalli, Fendi, Gucci, Dsquared m fl.

Svårt att utse dyrast då många designermärken ligger i den prisklassen.

Moi 1 skrev 2014-09-09 00:43:51 följande:

Leopold & Livia, Tartine et chocolate, Bonpoint, Burberry och Gant är några favoriter.

Ralph Lauren, Hilfiger, Livly och Mini Rodini har en del fint med. Polarn & Pyret dissas här men jag tycker att de är helt ok och handlar där med. I samma mellanprisläge handlar jag gärna Petit Bateau.

Dessa märken är ju inte alls lika dyra.

Men dyrast är inte alltid finast/snyggast!
  • Barbamama08
    Anonym (n) skrev 2014-09-06 01:03:14 följande:
    vi har också fått en massa kläder, av dem är tyvärr 90% inte min smak. De säljer jag vidare eller ge bort till andra. Jag kommer bara ha barnkläder som jag tycker är snygga, så får mitt barn välja från dem hur den vill :)
    Ja, men de allra flesta är ju snygga. Bara kanske inte sådant jag i första hand hade valt. Men hon har ju sin egna stil och smak, och det tycker jag att hon ska få ha.

Kläder med tryck behöver inte vara tröjor med ett blaffigt Hello Kitty-tryck i plast, utan det kan vara en fin färgglad uggla i tyg - som inte föreställer någon speciell figur. Att folk köper massa grejer med Hello Kitty, och därmed sponsrar det börsnoterade företaget, kan jag inte förstå. (Hello Kitty är f.ö ett plagiat av Miffy, som har ritats till bilderböckerna som handlar om den lilla vita kaninen. När jag har träffat mammor som utbrister: "Åh, jag älskar Hello Kitty!", efter att jag har påpekar att jag inte gillar figuren, kan jag inte annat än att tänka att de måste vara korkade. Figuren är bara en bild på en katt, och inget annat. Det är ingen bok, film, seriefigur eller något annat från början. Hur mycket pengar ska man kunna få tjäna på något man ritar i Paint på 1,5 min?)

• Duckan

Kanske inte var nåt mer från början, men Hello Kitty är rätt stort på flera håll i världen och det finns filmer, väskor, pennor etc sen många år tillbaka så det var lite väl fånigt att ha som orsak till inte köpa katten Barbamama08. Själv skulle jag inte vilja köpa en tröja med Miffy på heller.

• Honungsblomman
    Duckan skrev 2014-09-09 10:52:04 följande:

Kanske inte var nåt mer från början, men Hello Kitty är rätt stort på flera håll i världen och det finns filmer, väskor, pennor etc sen många år tillbaka så det var lite väl fånigt att ha som orsak till inte köpa katten Barbamama08. Själv skulle jag inte vilja köpa en tröja med Miffy på heller.

www.aftonbladet.se/nyheter/article19442791.ab

Hon är ingen katt. Förvånad

• Honungsblomman
    Duckan skrev 2014-09-09 16:28:25 följande:

Hahahaha, det var tamejfan det roligaste idag Honungsblomman!

Jag är själv helt förbluffad. Det är som att hela världen rasat samman och ingenting är vad man trodde.
    Vem är du? Vem är jag? Vilka är vi?
    Finns vi, eller är vi bara en illusion?
    Många frågor väcks till liv iom denna förbluffande nyhet om Hello KITTY!

Höhö!
  • Anonym (Frances)
    Honungsblomman skrev 2014-09-09 16:32:53 följande:
    Jag är själv helt förbluffad. Det är som att hela världen rasat samman och ingenting är vad man trodde.
    Vem är du? Vem är jag? Vilka är vi?
    Finns vi, eller är vi bara en illusion?
    Många frågor väcks till liv iom denna förbluffande nyhet om Hello KITTY!

Höhö!
    Vad är meningen med allt?!?! Vart är vi på väg? Är vi på väg överhuvudtaget? Jag delar din frustration, Honungsblomman. Jag är djupt skakad av denna nyhet. Vem kan bry sig om dyra barnkläder efter detta?!?!
Svar på tråden Dyraste barnkläderna?