• Anonym (Ny)

Dyraste barnkläderna?

Vilket ät det "finaste och dyraste" klädmärket för barn? Det enda jag känner till är polarn och pyret? Mvh/en som inte kan märkeskläder

• Svar på tråden Dyraste barnkläderna?
  • Impetuous
    Anonym (Haha!) skrev 2014-09-05 19:13:11 följande:
    Jag känner till butiken. Faktum är att jag bor där i krokarna (jag och Duckan i den här tråden, är nästan grannar). ;)

Men jag litar inte en sekund på att du känner henne. smile2.gif
    Okej sanningen är att jag är vän till en bekant till henne. Har träffat henne många gånger men alltid genom andra. Okej, nöjd? Hennes våning är something else.
  • Anonym (Haha!)
    Impetuous skrev 2014-09-05 19:16:56 följande:
    Okej sanningen är att jag är vän till en bekant till henne. Har träffat henne många gånger men alltid genom andra. Okej, nöjd? Hennes våning är something else.
    Tror dig ännu mindre efter den sista kommentaren.

För övrigt så handlar tråden om barnkläder.
  • Indianica

Måste väl vara Ralph Lauren odyl. 800 kronor för en pikétröja är saftigt....Dior har oxå svindyra och fina barnkläder.

• Indianica
    Honungsblomman skrev 2014-09-05 09:41:00 följande:

Alltså de som är populära bland de föräldrar som tror att de är täta och har koll, är ju kläder från bl a PoP, Me and I, Didrikson, Molo, osv.
    Personligen anser jag att alla kläder från samtliga märken jag just nämnde, är otroligt fula! De är spacade, plottriga, överdrivna i färg och form - helt fruktansvärda, rent utsagt.
    Jag avskyr plottriga barnkläder med blaffiga tryck. Men en hel del päron därute verkar gilla dessa groteska kläder, - så pass att kläderna till och med kan kallas populära. Kräks

Kanske oxå är så att många barn gillar vissa tryck på t ex tröjan. Lättare att få på gossen t ex en tröja i stark färg och med rymdtryck eller att få på dottern ett plagg med Hello Kitty än ett enfärgad dito som kan uppfattas som trist av barnet. Själv gillar jag "barnsliga" tryck och starka färger på barnplagg, iaf till små barn. Propert dressade kan de vara i så många år av livet senare, så det behöver de väl inte vara redan ifrån vaggan tycker jag.
  • Impetuous
    Indianica skrev 2014-09-05 20:27:49 följande:
    Måste väl vara Ralph Lauren odyl. 800 kronor för en pikétröja är saftigt....Dior har oxå svindyra och fina barnkläder.
    800 kr för 20 kr värt bomull. Det är galet, även för en vuxen... Men nej jag vet, vissa vill ha såna där märken.
  • Indianica
    Anonym (Ny) skrev 2014-09-04 23:53:27 följande:

Hehe, det var nog inte riktigt så jag tänkte utan just barnklädesmärken. Inte design. Det finns ju flera t.ex då kappahls newbie, polarn o pyret m.fl så jag tänkte mer vilket som var det finaste och mest poppis bland dessa. Annars blir det ju skrattretande att jämföra polarn o pyret med Gucci så klart :))))

Du kan nog inte jämföra finast och mest poppis rakt av tror jag. Många föräldrar verkar köpa plagg på Kapp Ahl märker jag, Kaxkläder i starkare färger.  Även Meandi verkar populärt.  På ytterplagg verkar POP populärast bland små barn, sedan är även Everest populärt och så klart Didrikssons. Många små barn har också Kax på ytterplaggen.

Vad som är mest poppis bland nyföddplaggen har jag ingen aning om.
  • Indianica
    Impetuous skrev 2014-09-05 20:33:43 följande:
    800 kr för 20 kr värt bomull. Det är galet, även för en vuxen... Men nej jag vet, vissa vill ha såna där märken.
    "De som vet" säger att det är högre kvalité på bomullen så plagget faller snyggare och så är det pärlemorknappar på dessa märkesplagg, istället för plastknappar. För den kräsne kan dessa detaljer ju vara nog så viktiga Skulle dock aldrig köpa ett sådant plagg till ett barn, det är knappast så viktigt med de detaljerna för dem....möjligen kan det vara vettigt till en vuxen som tänkt använda plagget verkligt ofta och som behöver vara representativt klädd....
  • Hallonbåt02
    Anonym (Ny) skrev 2014-09-04 21:23:21 följande:

Vilket ät det "finaste och dyraste" klädmärket för barn? Det enda jag känner till är polarn och pyret? Mvh/en som inte kan märkeskläder

Vi har kläder från Dior,Timberland, Gucci, Gant och Didriksons t ex, det här är inte alltid kläder jag köper till barnen förutom  ytterplaggen som måste vara av bra kvalitet.
    Jag kan lika gärna klä mina barn i kläder från PoP och Kappahl, mycket av kläderna kommer från föräldrarna och släkten och jag sätter inte på barnen kläder från Dior om jag går till öppna förskolan.
    Man får klä sitt barn hur man vill  men för min del så vill jag att mina barn ska vara torra, varma och jag gillar även färgstarka kläder .
  • Hallonbåt02
    Indianica skrev 2014-09-05 20:32:51 följande:
    Kanske oxå är så att många barn gillar vissa tryck på t ex tröjan. Lättare att få på gossen t ex en tröja i stark färg och med rymdtryck eller att få på dottern ett plagg med Hello Kitty än ett enfärgad dito som kan uppfattas som trist av barnet. Själv gillar jag "barnsliga" tryck och starka färger på barnplagg, iaf till små barn. Propert dressade kan de vara i så många år av livet senare, så det behöver de väl inte vara redan ifrån vaggan tycker jag.
  • ursula
    Hallonbåt02 skrev 2014-09-05 21:02:08 följande:
    När det gäller skidkläder till mina barnbarn 7 och 9 år köper jag Goldwin, varje ställ går på 6000 kr.
    De ska inte ha sämre kläder än jag har.
Svar på tråden Dyraste barnkläderna?