• Anonym (Ny)

Dyraste barnkläderna?

Vilket ät det "finaste och dyraste" klädmärket för barn? Det enda jag känner till är polarn och pyret? Mvh/en som inte kan märkeskläder

• Svar på tråden Dyraste barnkläderna?
  • Honungsblomman
    Anonym (Ny) skrev 2014-09-05 09:59:17 följande:
    Såg detta nu. Tack, ska kolla upp de du nämnde. Det finns alltså inget som är mer exklusivt än det andra av de som du nämnde?
    Det finns det säkert, men jag är inte så jätteinsatt i specifika barnkläder. Jag handlar kläder till sonen i samma butiker som jag handlar till mig själv.

Detta är en bra sida där jag handlar en del till sonen: kidsbrandstore.se/

De har dock en hel del märken som jag kräks på, men man måste ju inte kolla in dessa.
    De märken jag brukar spana in på den sidan då och då, är bl a RL, Björn Borg, Burberry, Gant, Hacket London (ÄLSKAR deras kläder), Fred Perry, Lacoste och Timberland.
    Det mesta under rubriken "PREMIUM BRANDS" är propert.
  • Honungsblomman
    Duckan skrev 2014-09-05 09:58:30 följande:

Honungsblomman, håller helt med! Jag får epilepsi av kläder med så mycket tryck på som dessa har. Uäck! Pop lägger jag inte en krona på heller, gillar inte deras kläder.

Jag har inte handlat därifrån själv då min dotter vägrar såna plagg, men om jag kunde skulle jag köpa How to kiss a frog, Livly och Pomp de luxe åt henne.

Haha, ja, hua, helt horribla kläder!

JA!!! Pomp de luxe glömde jag ju helt bort! ÄLSKAR, ÄLSKAR, ÄLSKAR deras kläder!!! Hjärta
    Livly tycker jag har extremt fina kläder för flickor, men inte alls lika mycket fint för pojkar (då vänder jag mig hellre till RL, Gant och Hackett London (är helt såld på deras pojkkläder).
    How to kiss a frog känner jag inte till. Ska spana in den sidan. ;)
  • SvenGlen
    Honungsblomman skrev 2014-09-05 09:46:02 följande:
    Även Littlephant och Geggamoja.

Novastar och NoaNoa är väl ganska okej. Fast jag håller mig helst till de märken jag nämnde tidigare i tråden. Jag älskar stilrent, classy och kvalité.
    Hahaha! Jag skrattar så jag får ont i magen Skrattande
    Och kom ihåg: man blir intelligent av fisk!
  • Anonym (D)
    Honungsblomman skrev 2014-09-05 10:34:27 följande:
    Varför?
    Jag föredrar hållbara kläder med god kvalité - som kan användas både till vardags och festligare tillfällen.
    Jag gillar när det ser propert och classy ut, snarare än plottrigt och barnsligt.
    Alla tycker olika.

Jag anser detta vara finare

än detta:

OBS! Bilderna är lånade!!!

Lånade? Vet den som du lånat bilderna av om att du lägger ut dem här på FL till allmän beskådan?
  • Honungsblomman

Även butiker som H&M, Lindex och Kappahl har ju kläder som ser propra ut. Dock är det inte alls samma kvalité på dessa kläder och märken, som kläder av märken så som RL, Gant och Hackett.

Detta är enbart Hackett. Det är propert, det matchar, det har stil och klass. Det är genomtänkt.

Här har vi H&M:

Kavajer i all ära, men vart fan är stilen?! Förvånad

• Honungsblomman
    Anonym (D) skrev 2014-09-05 10:49:25 följande:
    Lånade? Vet den som du lånat bilderna av om att du lägger ut dem här på FL till allmän beskådan?
    Nej, men har man lagt ut bilderna öppet på nätet, så får man räkna med att de kan komma att användas i andra sammanhang.
    Har man inte lagt lås på bilderna (så att de inte kan kopieras), så får man skylla sig själv.
  • Anonym (D)
    Honungsblomman skrev 2014-09-05 10:51:44 följande:
    Nej, men har man lagt ut bilderna öppet på nätet, så får man räkna med att de kan komma att användas i andra sammanhang.
    Har man inte lagt lås på bilderna (så att de inte kan kopieras), så får man skylla sig själv.
    Nej, det är inte tillåtet på FL...
  • Harmagedon

Många dyra vuxenmärken har barnkollektioner. Så man om man vill kitta den lilla älsklingen i riktigt dyra grejer från topp till tå.

Mina ungar är otacksamma små kräk och bryr sig inte om prislappen alls. Då kan de gå riktigt illa och helt plötsligt är den nötta Hello Kitty tröjan man ärvt av kusinen det finaste man har.

• Honungsblomman
    Anonym (D) skrev 2014-09-05 10:52:17 följande:
    Nej, det är inte tillåtet på FL...
    Märkligt. Det är ju tillåtet att ta bilder från Google, så länge de inte är upphovsrättsskyddade; och det är inte någon av dessa bilder.
    Då har FL en egen, intern regel då isf. För olagligt är det iaf inte. ;)
  • slutdiskuterat
    Honungsblomman skrev 2014-09-05 10:54:26 följande:
    Märkligt. Det är ju tillåtet att ta bilder från Google, så länge de inte är upphovsrättsskyddade; och det är inte någon av dessa bilder.
    Då har FL en egen, intern regel då isf. För olagligt är det iaf inte. ;)
    Jo, det är det. Såvida du inte har upphovsrättsinnehavarens tillstånd. Det är inte någon FL-regel, det är lagen som ser sådan ut.
    Vi tar jobb vi inte vill ha, för att kunna köpa saker vi inte behöver, för att imponera på folk vi inte tycker om.
Svar på tråden Dyraste barnkläderna?