• Anonym (Ny)

Dyraste barnkläderna?

Vilket ät det "finaste och dyraste" klädmärket för barn? Det enda jag känner till är polarn och pyret? Mvh/en som inte kan märkeskläder

• Svar på tråden Dyraste barnkläderna?
  • ursula
    Barbamama08 skrev 2014-09-06 00:10:16 följande:
    Ja men snälla du, på 70-talet var det en annan sak. Kineserna kom in och tog över världen i början på 90-talet. Så är det fortfarande, och dessa kläder massproduceras numera på samma fabriker som andra klädmärken. Indien har även börjat ta sig uppåt, men det är ju precis samma sak där.
    Kineserna gör de bästa kläderna generellt, sämre är det i Thailand  Vietnam , Kambodja .Indien, m.m
  • Barbamama08
    Anonym (n) skrev 2014-09-06 00:13:11 följande:

Om man inte köper tröjor med tryck på då? då har hon inget att bråka om? :)

Jo, för vi får alltid kläder. Annars hade hon nog inte tagit kläder på sig alls. Är man två år så är man. Det gäller att muta ibland för att man ska kunna komma iväg.
  • Barbamama08
    ursula skrev 2014-09-06 00:15:03 följande:

Kineserna gör de bästa kläderna generellt, sämre är det i Thailand  Vietnam , Kambodja .Indien, m.m

Nja, mest tillverkas ju i Kina så det beror ju på hur man ser det.
  • ursula
    Barbamama08 skrev 2014-09-06 00:18:15 följande:
    Nja, mest tillverkas ju i Kina så det beror ju på hur man ser det.
    Det mesta görs i Kina men de riktigt låga kvaliteterna görs i andra länderna, Kina är långt ifrån det billigaste landet att producera i
  • Anonym (n)
    Barbamama08 skrev 2014-09-06 00:15:58 följande:
    Jo, för vi får alltid kläder. Annars hade hon nog inte tagit kläder på sig alls. Är man två år så är man. Det gäller att muta ibland för att man ska kunna komma iväg.
    vi har också fått en massa kläder, av dem är tyvärr 90% inte min smak. De säljer jag vidare eller ge bort till andra. Jag kommer bara ha barnkläder som jag tycker är snygga, så får mitt barn välja från dem hur den vill :)
  • Anonym (karma)

De dyraste är väl de som blivit tillverkade av förslavade barn. De kostar någons barndom även om de bara drar några tior från din plånbok.

• Anonym (:))
    Anonym (n) skrev 2014-09-06 01:03:14 följande:
    vi har också fått en massa kläder, av dem är tyvärr 90% inte min smak. De säljer jag vidare eller ge bort till andra. Jag kommer bara ha barnkläder som jag tycker är snygga, så får mitt barn välja från dem hur den vill :)
    Precis som jag! Skulle aldrig få för mig att ha fula kläder i garderoben! :)
  • Anonym
    Anonym (karma) skrev 2014-09-06 01:40:10 följande:

De dyraste är väl de som blivit tillverkade av förslavade barn. De kostar någons barndom även om de bara drar några tior från din plånbok.

Precis. Vem tror ni betalar för er äckliga Cubus/Ica Maxi/HM-tröja för 29.90? Jo fattiga barn och miljön.
  • Anonym
    Barbamama08 skrev 2014-09-05 22:48:42 följande:
    Och det löjligaste är att folk påstår att det skulle vara bättre kvalité på dessa kläder. Har haft några piké från Ralph Laurent till mitt barn (inte köpt själv) och de blir helt korviga i kragen och korta i längden efter tvätt. En kompis hade en vinteroverall till sitt barn, som barnets farmor hade köpt, och den gick sönder i dragkedjan direkt.

Mitt ex mamma köpte alltid kläder från Lacoste till honom, med motiveringen att märkeskläder håller högre kvalite. De blev för korta i ärmarna och på längden efter tvätt, trots att han drog i dem. Hon köpte t.o.m strumpor till mig från Ralph Lauren som det fick hål i ganska snart.

Många verkar dessutom tro att skor från dessa löjliga märken är bättre än andra.

Bättre att i så fall satsa pengarna på riktiga skomärken eller vinteroverall från typ POP.
    Ralph Laurent?
  • Honungsblomman
    Anonym skrev 2014-09-06 07:25:16 följande:

Ralph Laurent?

NääääääääÄ! Stavade hon FEL med EN bokstav?

Du missade kanske att hon stavade rätt längre ner?

Du stavar aldrig fel själv eller?
Svar på tråden Dyraste barnkläderna?