• Anonym (Ny)

Dyraste barnkläderna?

Vilket ät det "finaste och dyraste" klädmärket för barn? Det enda jag känner till är polarn och pyret? Mvh/en som inte kan märkeskläder

• Svar på tråden Dyraste barnkläderna?
  • Duckan

Det var inte menat mot barnet i sig utan kläderna som någon har köpt henne. Jag tar och anmäler inlägget så plockas bilden bort och vi kan droppa det.

• Chrysabelle
    Duckan skrev 2014-09-05 11:26:03 följande:

Det var inte menat mot barnet i sig utan kläderna som någon har köpt henne. Jag tar och anmäler inlägget så plockas bilden bort och vi kan droppa det.

Just det barnet såg ganska stort ut, det är inte helt omöjligt att hon valt kläderna själv. Låter inte du dina barn välja kläder själv?
  • Anonym (n)
    slutdiskuterat skrev 2014-09-05 11:12:18 följande:
    Honungsblomman tog upp det och jag svarade på den. Var det för svårt att förstå? Eller är det du som är Honungsblomman?
    Hon nämnde att bilderna är lånade, thats that. Det var ingen inbjudan till diskusion om upphovsrätten. Hon frågade inte dig om vad du tycker om saken, det är inte vad tråden handlar om! Starta din egen tråd om ämne om du så gärna vill prata om det.
  • uglygodcilla81

Varför är det viktigt att kläderna ska vara dyra? Det är väl praktiskt/snyggt (efter egen smak!!!) som är det väsentliga? Finns fina tröjor från 10 kr på loppis till 1000 kr (eller mer) i snobbaffärerna. Vad får man ut av att veta att ens barn iaf har DYRA kläder på sig?

• Duckan

Chrysabelle, absolut får hon vara med och välja, till viss del. Dvs, jag tar inte fram en sida med Molokläder och säger varsågod utan vi går till den affären jag tycker har kläder som passar. Sen missmatchar även mitt barn såklart och ibland är det ja på det och ibland nej beroende på vad vi ska göra.

• Anonym (Ny)
    Honungsblomman skrev 2014-09-05 10:14:48 följande:
    Det finns det säkert, men jag är inte så jätteinsatt i specifika barnkläder. Jag handlar kläder till sonen i samma butiker som jag handlar till mig själv.

Detta är en bra sida där jag handlar en del till sonen: kidsbrandstore.se/

De har dock en hel del märken som jag kräks på, men man måste ju inte kolla in dessa.
    De märken jag brukar spana in på den sidan då och då, är bl a RL, Björn Borg, Burberry, Gant, Hacket London (ÄLSKAR deras kläder), Fred Perry, Lacoste och Timberland.
    Det mesta under rubriken "PREMIUM BRANDS" är propert.
    Bra tips! Jag ska kika in där ikväll.
  • Anonym (Ny)
    Duckan skrev 2014-09-05 09:58:30 följande:

Honungsblomman, håller helt med! Jag får epilepsi av kläder med så mycket tryck på som dessa har. Uäck! Pop lägger jag inte en krona på heller, gillar inte deras kläder.

Jag har inte handlat därifrån själv då min dotter vägrar såna plagg, men om jag kunde skulle jag köpa How to kiss a frog, Livly och Pomp de luxe åt henne.

Epilepsi.. Hehe. Jag förstår vad du menar.

Tack för tipset!
  • Anonym (Ny)

Tänk vad vissa blir provocerade av att man vill köpa dyra märkeskläder. Vi har alla olika smak o anledningar till våra val. Jag ifrågasätter ingen som syr sina egna kläder exempelvis.

Jag köper både mina o barnets kläder på "vanliga" butiker. Jag köper även en del begagnat- en av anledningarna till ts, för att få mer koll på nypris. Men då o då tycker jag det är roligt att unna mig o barnet ett dyrt märkesplagg. Jag känner mig extra fin då, det får mig att må bra. Det är något som mina föräldrar aldrig hade råd att ge mig så om jag anser mig ha råd eller prioriterar dyra kläder-varför inte? Konstigt att man ska behöva förklara sig o motivera att man vill lägga pengar på kläder.

• tessan27

Jag köper endel "märkeskläder" till mina barn. Handlar en del på babyshop.se, oiidesign.se, boozt.com mm

Mina favoritmärken är Nova Star, Molo, Me&I, Po.p, Pomp de lux, House of Lola.

Pomp de lux och House of Lola är homeparty företag men går även att beställa på deras hemsidor. pompdelux.se och houseoflola.se

Jag gillar mycket färg på barnens kläder, kanske inte alltid så mycket mönster. Men våra barn passar bäst i starka färger.  

• beccagranen

Jag köper ibland trendiga "märkeskläder" ex molo, ns, pop, småfolk etc. Men jag skulle aldrig köpa för ord. Pris. Har en pop outlet i närheten där jag köper plagg för 50 lappen, molo salg brukar jag åka och fynda, ns köper jag på mässa eller utförsäljningarna då köper jag deras 450kr jeans för 150kr. Så till rätt pris känns det okej, sen säljer jag oftast för mer än inköpspriset. Samma med vinterkläder, har kolla på outlets och får vip inbjudan på många shoppar, så ofta köper jag för lägre pris än de billiga kedjorna.

Svar på tråden Dyraste barnkläderna?