• Anonym (Ny)

Dyraste barnkläderna?

Vilket ät det "finaste och dyraste" klädmärket för barn? Det enda jag känner till är polarn och pyret? Mvh/en som inte kan märkeskläder

• Svar på tråden Dyraste barnkläderna?
  • Anonym
    Anonym (Ny) skrev 2014-09-05 16:10:31 följande:

Tänk vad vissa blir provocerade av att man vill köpa dyra märkeskläder. Vi har alla olika smak o anledningar till våra val. Jag ifrågasätter ingen som syr sina egna kläder exempelvis.

Jag köper både mina o barnets kläder på "vanliga" butiker. Jag köper även en del begagnat- en av anledningarna till ts, för att få mer koll på nypris. Men då o då tycker jag det är roligt att unna mig o barnet ett dyrt märkesplagg. Jag känner mig extra fin då, det får mig att må bra. Det är något som mina föräldrar aldrig hade råd att ge mig så om jag anser mig ha råd eller prioriterar dyra kläder-varför inte? Konstigt att man ska behöva förklara sig o motivera att man vill lägga pengar på kläder.

Det är väldigt provocerande för många med dyrare barnkläder. Alla har vi olika intressen och prioriteringar. Jag älskar att köpa barnkläder andra köper dyra bilar... eller lägger mycket pengar på någonting annat.

Jag tänker också lite på vart och hur kläderna är tillverkade. Finns kanske en anledning till att en tröja på H&M kan kosta 50 kr...
  • Anonym (n)
    beccagranen skrev 2014-09-05 16:31:34 följande:

Jag köper ibland trendiga "märkeskläder" ex molo, ns, pop, småfolk etc. Men jag skulle aldrig köpa för ord. Pris. Har en pop outlet i närheten där jag köper plagg för 50 lappen, molo salg brukar jag åka och fynda, ns köper jag på mässa eller utförsäljningarna då köper jag deras 450kr jeans för 150kr. Så till rätt pris känns det okej, sen säljer jag oftast för mer än inköpspriset. Samma med vinterkläder, har kolla på outlets och får vip inbjudan på många shoppar, så ofta köper jag för lägre pris än de billiga kedjorna.

och jag köper märkeskläder på loppis för 5-20 kr. Förra helgen köpte jag massor av Pomp de lux kläder i nyskick för ca 20 kr st :)
  • Anonym (T)
    Honungsblomman skrev 2014-09-05 11:22:05 följande:
    Hon lär ju inte läsa den här tråden iaf, så varför bry sig?
    För övrigt är det inte hon själv som designat kläderna. Det har någon LSD-svamp gjort. Drömmer
    Det här är lite OT, men efter ha sett dina inlägg över i princip hela forumet sedan du reggade dig måste jag bara får ventilera en reflektion. Är du medveten om att du framstår som en väldigt dryg och otrevlig person i dina inlägg? Du har allt som oftast en kort, besserwisser ton och fäller vassa kommentarer. Du är fröken Tvärtemot som verkar gå in för att sticka till alla. Se bara på din första kommentar i den här tråden. Ett omedelbart nedskjutande av TS fråga om Polarn och Pyrets "status" och sen ett rabblande av märken som jag tror du är fullt medveten om få i Sverige anser som vanliga barnkläder. 

Nej, i korthet, tänk över hur du uttrycker dig och försök vara lite trevligare, så blir du säkert bättre bemöt. 
  • Honungsblomman
    Anonym (T) skrev 2014-09-05 17:26:23 följande:
    Det här är lite OT, men efter ha sett dina inlägg över i princip hela forumet sedan du reggade dig måste jag bara får ventilera en reflektion. Är du medveten om att du framstår som en väldigt dryg och otrevlig person i dina inlägg? Du har allt som oftast en kort, besserwisser ton och fäller vassa kommentarer. Du är fröken Tvärtemot som verkar gå in för att sticka till alla. Se bara på din första kommentar i den här tråden. Ett omedelbart nedskjutande av TS fråga om Polarn och Pyrets "status" och sen ett rabblande av märken som jag tror du är fullt medveten om få i Sverige anser som vanliga barnkläder. 

Nej, i korthet, tänk över hur du uttrycker dig och försök vara lite trevligare, så blir du säkert bättre bemöt. 
    Vad ska jag göra med denna info?
  • Impetuous
    Anonym (Ny) skrev 2014-09-04 21:23:21 följande:
    Vilket ät det "finaste och dyraste" klädmärket för barn? Det enda jag känner till är polarn och pyret? Mvh/en som inte kan märkeskläder
    Absolut dyraste och finaste hittar du hos "Schuttis", dvs Natalie Schutterman, en gammal vän till mig. Bara fransk couture. Hon finns i Stockholm, Birger Jarlsgatan
  • Anonym (Haha!)
    Impetuous skrev 2014-09-05 18:53:41 följande:
    Absolut dyraste och finaste hittar du hos "Schuttis", dvs Natalie Schutterman, en gammal vän till mig. Bara fransk couture. Hon finns i Stockholm, Birger Jarlsgatan
    Haha, Solsidan-wannabe. Sluta ljug.
  • Impetuous
    Anonym (Haha!) skrev 2014-09-05 18:59:28 följande:
    Haha, Solsidan-wannabe. Sluta ljug.
    Det är sant! Känt henne sen hon var ... mycket yngre än idag.

www.nathalieschuterman.com/se/
  • Anonym (Haha!)
    Impetuous skrev 2014-09-05 19:10:20 följande:
    Det är sant! Känt henne sen hon var ... mycket yngre än idag.

www.nathalieschuterman.com/se/
    Jag känner till butiken. Faktum är att jag bor där i krokarna (jag och Duckan i den här tråden, är nästan grannar). ;)

Men jag litar inte en sekund på att du känner henne.
Svar på tråden Dyraste barnkläderna?