• mraj

Kvinnor, varför använder du ej string, du som inte gör det?

Personligen tycker jag att det är upphetsande och fint. Vad är det som är dåligt med string, anser DU?

• Svar på tråden Kvinnor, varför använder du ej string, du som inte gör det?
  • Tom Araya
    Kevin01 skrev 2014-09-15 13:51:04 följande:

Vanliga trosor i bikini stil är sååå sjukt mycket snyggare än string tycker jag. Finns inget härligare än att smeka en trosbeklädd rumpa. Nej! String går helt bort. Det lämnar inget åt fantasin heller.

Fantasi? Obestämd
    Vad är det du fantiserar om att hitta innanför ett par trosor, en apelsin? Drömmer

Eftersom jag vet att där finns en rumpa och en muffla behöver jag varken fantasi eller något som gömmer för att skapa spänning.
  • Tom Araya
    Anonym (S) skrev 2014-09-17 11:45:14 följande:

tonåringar kan ha string. vuxna kvinnor med stringtrosor är bara tacky.

Tala för dig själv. Min kvinna är inte "tacky" (bara användadet av uttrycket som omdöme av andra ger ett dåligt intryck), oavsett trosmodell.
  • Tom Araya
    Anonym (Ingen slapp stjärt) skrev 2014-09-15 18:05:52 följande:

String skall bara användas om det finns kropp för det!

...och som tur är är det inte du som ska se och bedöma det på någon annan än din egen rumpa.
  • Celines Essence
    Tom Araya skrev 2014-09-18 22:26:35 följande:

Tala för dig själv. Min kvinna är inte "tacky" (bara användadet av uttrycket som omdöme av andra ger ett dåligt intryck), oavsett trosmodell.

Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Isola747

Använder det sällan för att jag tycker det är skitfult. Har det typ när jag tränar för att slippa att trosorna hamnar obekvämt annars men när jag vill känna mig snygg blir det andra trosor :)

• Anonym (Blomman)
    Tom Araya skrev 2014-09-18 22:19:04 följande:
    Att vara ohygienisk är ohygieniskt....hur kan en trosmodell vara det? Eller du kanske slänger trosorna efter att de glidit in mellan skinkorna en gång...? Obestämd

Jag skulle snarare säga att 15-åringar i högre grad hänger med i senaste modet än 30-50-åringar....och det senaste är väl inte string, vad jag vet.
    Att många kvinnor över 30 använder string vet jag, så där har du fel.
    Det finns faktiskt en poäng i detta med hygienen.

String sitter oftast närmare anus än vanlig trosa. Den skär ofta in i mufflan. Detta gör att all möjlig sörja lättare sugs in i tyget på string än vanlig trosa.

Med vanlig trosa utsöndrar givetvis slidan lika mycket sekret med det sugs inte upp sv tyget. Överskottet torkad bort vid nästa toabesök.

Har man misslyckats torka sig i rumpan så sitter det inte heller fast i trosan men vanlig trosa utan följer (förhoppningsvis) med vid nästa torkning alt dusch. Man slipper i alla fall få skiten i trosan.

Detta att tyget ofta skär in i slidan gör lätt att slidan utsöndrar mer sekret. Större risk för slidkatarr dessutom då den mekaniska nötningen irriterar slemhinnan.

Detta är baserat på empiriska försök. Ej teori!
  • Holabalola
    Tom Araya skrev 2014-09-18 22:26:35 följande:
    SJU! Inlägg av en person som tråden inte inriktar sig till... Läs rubriken igen,

"Kvinnor, varför använder du ej string, du som inte gör det?"

Är du kvinna? Visst, jag säger inte att män inte får ha någon åsikt, men då räcker det snarare med en mening eller liknande, då det intressanta i tråden är KVINNORS åsikter, inte SJU inlägg av en man som tolkar hur kvinnor tycker.
  • Tom Araya
    Anonym (Blomman) skrev 2014-09-22 16:01:50 följande:
    Det finns faktiskt en poäng i detta med hygienen.

String sitter oftast närmare anus än vanlig trosa. Den skär ofta in i mufflan. Detta gör att all möjlig sörja lättare sugs in i tyget på string än vanlig trosa.

Med vanlig trosa utsöndrar givetvis slidan lika mycket sekret med det sugs inte upp sv tyget. Överskottet torkad bort vid nästa toabesök.

Har man misslyckats torka sig i rumpan så sitter det inte heller fast i trosan men vanlig trosa utan följer (förhoppningsvis) med vid nästa torkning alt dusch. Man slipper i alla fall få skiten i trosan.

Detta att tyget ofta skär in i slidan gör lätt att slidan utsöndrar mer sekret. Större risk för slidkatarr dessutom då den mekaniska nötningen irriterar slemhinnan.

Detta är baserat på empiriska försök. Ej teori!
    Alla trosor sitter väl tajt över "mufflan" och är väl mer beroende av storlek än modell!?

Detta med anus och hygien ser jag inte heller ett större problem med string. Många beskriver ju att även vanliga trosor glider in mellan skinkorna (vilket även vi män kan erfara med olika typer av kalsonger), vilket borde vara minst lika obekvämt och ohygieniskt som med string. Sköter man hygien och byte av underkläder ser jag inte att detta kan vara ett stort problem.
  • Anonym (Njutaren)
    Tom Araya skrev 2014-09-22 18:02:59 följande:
    Alla trosor sitter väl tajt över "mufflan" och är väl mer beroende av storlek än modell!?

Detta med anus och hygien ser jag inte heller ett större problem med string. Många beskriver ju att även vanliga trosor glider in mellan skinkorna (vilket även vi män kan erfara med olika typer av kalsonger), vilket borde vara minst lika obekvämt och ohygieniskt som med string. Sköter man hygien och byte av underkläder ser jag inte att detta kan vara ett stort problem.
    Det är bara en dålig ursäkt att skylla på hygienen!
  • Anonym (Blomman)
    Tom Araya skrev 2014-09-22 18:02:59 följande:

Sätt pä dig en stringkalsong och sitt i den en hel arbetsdag. Gå sen på gymmet och kör marklyft, benpress och utfall. Ta sen en språngmarsch.

Är det så himla svårt att fatta att en yta på 0,5-1 cm tränger djupare och lättare in mellan skinkorna än ett tygstycke på 20 cm så är det bara att prova själv!

Det är ren idioti att ens uttala sig så bestämt utan en tillstymmelse av erfarenhet eller för den delen fysik för en sann test. Hur i helskotta kan du ens föreställa dig vad en string är? Hur kan du så kategoriskt avfärda bekvämlighetsfrpgan?

Knyt ett snöre och prova omgående. Kom tillbaks med rapport efteråt! :)

(Jag har har string vid väl valda tillfällen. När kläderna kräver det eller tillfället. Jag är ingen absolutist i frågan.)
Svar på tråden Kvinnor, varför använder du ej string, du som inte gör det?