• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • vikarien
    Milie skrev 2014-12-31 10:38:57 följande:
    Ja, det lät ju konstigt att fundera i ert fall. Men jag tror bara man är nyfiken eftersom något (en graviditet) har avslöjats som pågått utan att man visste om det så nu vill man veta allt. Eller så vet man kanske inte vad man ska säga om graviditeten, så då drar man till med frågan.

Min familj har gått och stampat flera år då jag och sambon varit tillsammans i 10 år och haft hus i 1,5 år. Där antog nog alla att det var planerat. Jag har dock en kompis som frågade, men jag tror bara det var för att hon ville veta allt.
    Förmodligen är det väl ren nyfikenhet men jag blev lite paff av frågan. Typ min bror sa ju det på skämt, men flera har ställt frågan helt seriöst.

Idag känns inte som någon bra dag.. Vaknade med ont i magen, långt ner.. Blir livrädd! Har ju inte känt något alls hittills så det här är jobbigt... Inte fasen ska det väl behöva gå åt skogen på nyårsafton och så sent som i vecka 16?!

Sen ringde familjen vi skulle till ikväll och sa att dom fått magsjuka. Så blir jag och sambon hemma i soffan ikväll :-S
  • Theresetesstessan

Vikarien det är nog växt värk. Jag har haft samma problem i över en vecka och igår var jag och sambon på sjukhuset för att kolla så allt var okej. Det var det men livmodern var sjukt öm både inifrån och utifrån. Och jag är också i vecka 16.

• vikarien
    Theresetesstessan skrev 2014-12-31 12:16:23 följande:

Vikarien det är nog växt värk. Jag har haft samma problem i över en vecka och igår var jag och sambon på sjukhuset för att kolla så allt var okej. Det var det men livmodern var sjukt öm både inifrån och utifrån. Och jag är också i vecka 16.

Kanske är så? Har ju som sagt inte känt något än Har lite ont i ryggen med så kanske var mitt besök i Ullared som satte sina spår!

Funderar lite på UVI med, småkissar ofta men har inte ont när jag gör det.

Kanske kan vara det ändå?

Får ringa BM på fredag om det inte blir bättre.
  • Theresetesstessan

Jag har haft så fruktansvärt ont att jag undvikit att röra på mig för då känns det värre. Samma här kissar jätte ofta, ibland så tätt som en kvart imellan, känns som om det lindrar när blåsan är tömd. Och igår tog de alla prover och urinprover som gick. Och fanns inga fel och bebisen hade världens gymnastik i magen. Så den var pigg. Läkaren tyckte bara att jag skulle ta alvedon och fortsätta vila. Men förstår din oro var samma här.

• vikarien
    Theresetesstessan skrev 2014-12-31 13:53:51 följande:

Jag har haft så fruktansvärt ont att jag undvikit att röra på mig för då känns det värre. Samma här kissar jätte ofta, ibland så tätt som en kvart imellan, känns som om det lindrar när blåsan är tömd. Och igår tog de alla prover och urinprover som gick. Och fanns inga fel och bebisen hade världens gymnastik i magen. Så den var pigg. Läkaren tyckte bara att jag skulle ta alvedon och fortsätta vila. Men förstår din oro var samma här.

Då får vi tro att det är lugnt här också Känns lite bättre nu än imorse iaf!
  • Beatrissan
    Milie skrev 2014-12-31 10:34:08 följande:

Postafen låter ju verkligen lovande. Jag blev så där extremillamående igår kväll igen, men det kändes omöjligt att svälja något utan att kräkas så jag får nog testa Postafen då symtomen är lite lindrigare. Och kanske inte nu när jag och sambon har typ 20 mil att köra. Man ska ju bli dåsig av Postafen såg jag. Hur pass mycket påverkade det dig?

Så du har inget illamående nu? Man mår ju visserligen lite funky av att vara helt uppblåst, men jag tänkte utöver det. Jag är i 16+3 och hoppas verkligen att det ska ge sig snart.

Jag mådde bara bättre av postafenen, led verkkligen av mitt illamående och de tog bort nästintill allt. Märkte inte av några biverkningar av tabletterna, va ju trött innan som de va. Tycker du ska ta en och om ni ska åka bil, desto bättre. Skönare att må bra en lång bilresa än illamående. Illamåendet gjorde iaf mig trött också. Ville bara sova ifrån det. Har du testat seaband? Tyckte de funka något under min förra graviditet.

Vi är ganska samma gångna så jag hoppas de lägger sig för dig med snart..
  • Beatrissan
    vikarien skrev 2014-12-31 13:22:56 följande:

Kanske är så? Har ju som sagt inte känt något än Har lite ont i ryggen med så kanske var mitt besök i Ullared som satte sina spår!

Funderar lite på UVI med, småkissar ofta men har inte ont när jag gör det.

Kanske kan vara det ändå?

Får ringa BM på fredag om det inte blir bättre.

Om du har ansträngt dig mycket som att gå på gekan är det kanske de som gör ont.

Jag får oxå ont di dryggen till o från, ganska lindrigt, men i 2 dagar nu har jag haft jätteont när jag gått, rest mig och suttit illa, får dock skylla mig själv tror de beror på snedbelastning från att jag åkte skridskor för första gången häromdan när lillfisen skulle premiäråka. Inget att rekommendera för en gravid ömmande kvinna :D
  • Malinzzon
    Pusselbiten86 skrev 2014-12-30 22:41:02 följande:

Hej hej.

Kikar in här efter att idag blivit flyttad från maj till juni

Så mitt BF är 2 juni, och vi väntar en flicka

Detta blir mitt 5:e barn.

Har 4 pojkar sedan innan och sambon min har 3 flickor sedan tidigare

Detta blir vårt andra gemensamma

Fråga gärna om ni undrar något. Bor i Skåne, Kristianstad.

Hejsan!

Vad roligt med en "nord skåning" till :) bor själv utanför Hässleholm :)
    Lill-Smurfen - Ett magiskt växande frö!
  • Kattungen

Tror faktiskt jag kände bebben inatt (v16+1)!! Efter nyårsfesten la jag mig raklång i sängen, det var alldeles tyst o stilla. Då kände jag nåt i magen, svårt att sätta ord på men det enda jag kan säga är fladder. Och just ordet fladder är ju något som många andra använder som beskrivning sen somnade jag

• Fröken1987

RUL imorgon! En aningens nervöst samtidigt som jag håller på att spricka av längtan!

V19 (18+5) idag<3