• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Pyssilullan

Jag är också flyttad från maj :) - datum 1.a juni, mitt tredje barn men familjens 5.e då jag även har två bonusar! Kul att följas åt!

Pusselbiten86 skrev 2014-12-30 22:41:02 följande:

Hej hej.

Kikar in här efter att idag blivit flyttad från maj till juni

Så mitt BF är 2 juni, och vi väntar en flicka

Detta blir mitt 5:e barn.

Har 4 pojkar sedan innan och sambon min har 3 flickor sedan tidigare

Detta blir vårt andra gemensamma

Fråga gärna om ni undrar något. Bor i Skåne, Kristianstad.

• Alvolina
    Fröken1987 skrev 2015-01-02 20:46:06 följande:

phpZHRCF883082.jpg

Vi väntar en son!!<3 lyckan är obeskrivlig!

Underbart! Stort grattis :)
  • Beatrissan
    hemligönskan skrev 2015-01-02 10:09:57 följande:

Har också rul 16/1. Känns som en evigheeeet.

Minns när vi bokade rul:et, v7 redan, så kändes de otroligt långt borta, men jag tycker tiden går så himla fort. Har ju en 3-åring hemma och heltidsjobb mm så tycker tiden nästintill springer iväg, men Mi nä förra grav som sjukt seg. Är det ditt första?
  • Beatrissan

jag drömmer oxå en hel del knasigt, men mest har det varit att jag har sex med andra män, haha, riktiga njutdrömmar.... Undra varför alltså..

Drämde att jag födde en gång med, gick sjukt fort och smidigt, men minns hur bm skulle sy mig utan bedövning och att jag hade totalpanik över det, plus att jag aldrig kom till att se könet på mitt nyfödda barn... Skum drän.. bättre med sexdrömmar :D

• Fröken1987

Tack Alvolina och Steffelove!!:)

Ja! Mysigt att 'lära känna' honom lite mer:)

• avenell

Är det någon som har upplevt att det svider i underlivet efter sex?

Det är första gången jag upplever det och satan vad det svider. Jag var ordentligt våt och vi använde dessutom lite glidmedel.

Jag har haft väldigt svaga misstankar om urinvägsinfektion tidigare men jag testade hos bm och det var rent på stickan.

Kan denna sveda bero på urinvägsinfektion och kan man ha urinvägsinfektion utan att det ger utslag på test?

• Wilbes
    avenell skrev 2015-01-03 10:44:40 följande:

Det är första gången jag upplever det och satan vad det svider. Jag var ordentligt våt och vi använde dessutom lite glidmedel.

Jag har haft väldigt svaga misstankar om urinvägsinfektion tidigare men jag testade hos bm och det var rent på stickan.

Kan denna sveda bero på urinvägsinfektion och kan man ha urinvägsinfektion utan att det ger utslag på test?

Jag testar aldrig positivt på teststickorn istortsätt men på odlingarna har jag nästan alltid bakterier.
  • Milie
    avenell skrev 2015-01-03 10:44:40 följande:

Svamp ska tydligen göra att det svider. Det kan börja vid sveda efter sex men sen även då man kissar o.s.v. Svampinfektioner ska ju vara lättare att dra på sig som gravid och man kan ha lite olika symtom även om klåda ofta kommer med i bilden.