• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Milie

avenell: Vet du om stickan även kollade vita blodkroppar? Snabbtesten brukar vara bättre på att märka såna, men det är inte alltid de är tillräckligt förhöjda vid urinvägsinfektion.

• Liiten

Jag vet att jag är tidig med att kolla på barnvagnar MEN medtanke på att vi måste även hitta en som passar i del planerade nya bilen med en hundbur så känns det som att jag måste börja någonstans..

Är det någon här som vet hur det är att köra en Emmaljunga Viking på grusväg och hade ni de nya eccohjulen eller lufthjulen då? Jag är också fundersam på hur eccohjulen känns i snö?

*Hoppas*

• avenell

Tack Wilbes och Milie för era svar!

Svedan gick över efter ca en timme och swdan dess har jag inte haft några problem. Jag har inte ont när jag kissar.

Nu är frågan om jag ska kolla urinvägsinfektion eller behandla svamp eller om jag bara ska avvakta och s om besvären kommer tillbaka och i såna fall agera då.

Jag vet att bm kollade vita blodkroppar och att allt såg bra ut. Dock var det ju flera veckor sedan så jag kan ju ha utvecklat något sedan dess.

• thuram
    Beatrissan skrev 2015-01-02 23:14:38 följande:

jag drömmer oxå en hel del knasigt, men mest har det varit att jag har sex med andra män, haha, riktiga njutdrömmar.... Undra varför alltså..

Drämde att jag födde en gång med, gick sjukt fort och smidigt, men minns hur bm skulle sy mig utan bedövning och att jag hade totalpanik över det, plus att jag aldrig kom till att se könet på mitt nyfödda barn... Skum drän.. bättre med sexdrömmar :D

Drömmer också väldigt snuskiga drömmar, om alla möjliga förutom om min sambo.. Känner mig helt generad när jag vaknar upp bredvid honom på morgonen :p och lika generad när man träffar på dom man råkat drömt om.. Haha! Undra varför man får såna drömmar nu :p
  • Beatrissan
    thuram skrev 2015-01-03 20:56:18 följande:

Drömmer också väldigt snuskiga drömmar, om alla möjliga förutom om min sambo.. Känner mig helt generad när jag vaknar upp bredvid honom på morgonen :p och lika generad när man träffar på dom man råkat drömt om.. Haha! Undra varför man får såna drömmar nu :p

Ja de känns lite märkligt när man vaknar upp bredvid samma gamla gubbe som vanligt och haft en sån dröm, man vill bara somna om haha... Drömmer som tur är inte om folk jag brukar stötra på utan mer random..

Avenell berätta för din bm så kanske hon en läkare. Kan undersöka dig. Min förra grav upptäckte gyn-läkaren att hade svamp v 10 på första vul, kände inget alls...
  • Milie

Jag drömmer ofta om min sambo, men antingen så är han otrogen eller beter sig fruktansvärt på annat vis. Inatt började han röka (hur länge vi än varit tillsammans så vet han att det är en dealbreaker, min mormor dog i sviterna av KOL och min mamma röker). Han piercade sig även hejvilt och jag var så fruktansvärt arg att jag slog honom i ansiktet..sen vaknade jag. Heh. Jag har två piercingar men de är diskreta och jag har haft dem sen jag var 16 år. I drömmen satte han en sån där tjock ring i näsan så han såg ut som en tjur. Haha. Han har INTE ett ansikte som passar att vara piercat.

Jag skulle mycket hellre köra på sexdrömmar!

• thuram
    Milie skrev 2015-01-03 23:29:19 följande:

Jag drömmer ofta om min sambo, men antingen så är han otrogen eller beter sig fruktansvärt på annat vis. Inatt började han röka (hur länge vi än varit tillsammans så vet han att det är en dealbreaker, min mormor dog i sviterna av KOL och min mamma röker). Han piercade sig även hejvilt och jag var så fruktansvärt arg att jag slog honom i ansiktet..sen vaknade jag. Heh. Jag har två piercingar men de är diskreta och jag har haft dem sen jag var 16 år. I drömmen satte han en sån där tjock ring i näsan så han såg ut som en tjur. Haha. Han har INTE ett ansikte som passar att vara piercat.

Jag skulle mycket hellre köra på sexdrömmar!

Haha, ja då kanske sexdrömmarna är roligare att drömma ;) även fast man känner sig lite förvirrad när man vaknar! :p
  • vikarien

Jag drömmer hysteriska drömmar och vaknar med skyhög puls! Nästan varje natt drömmer jag att jag typ försovit mig och har skitbråttom till jobbet. Får absolut inte hända i verkligheten eftersom min brukare blir avlämnad med taxi och då måste jag vara där och ta emot, annars hinner hen försvinna...

Flera gånger har jag drömt att bilen inte startar och att jag cyklar dit, det är 3 mil enkel väg :-P

Känns ju nästan som om jag vore väldigt stressad inombords, men kan inte påstå att jag känner något av det.

Lite vanlig jobbångest har jag idag dock eftersom det är dags att gå tillbaka imorgon efter 2 sköna veckor hemma...

Längtar rätt bra efter mammaledigheten får jag nog säg

• Beatrissan

Herrljunga cider från butik med. 0,7% alkohol, Hur farligt tror ni att det är? Har druckit lite sånt då o då, tycker den e god.. hörde att de va alkohol i filmjölk?? Tur jag inte gillar det iaf..

• vikarien
    Beatrissan skrev 2015-01-04 18:07:11 följande:

Herrljunga cider från butik med. 0,7% alkohol, Hur farligt tror ni att det är? Har druckit lite sånt då o då, tycker den e god.. hörde att de va alkohol i filmjölk?? Tur jag inte gillar det iaf..

Det är väl alkohol i rätt mycket som man inte vet om Flera mjölkprodukter innehåller alkohol har jag hört.

0.7% hade jag inte nojjat mig över faktiskt, men det är ju hur man känner själv

Skulle absolut inte dricka ett glas vin, men nästintill alkoholfri cider hade jag inte funderat så mycket över