• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Milie
    Beatrissan skrev 2015-01-01 10:09:44 följande:

Jag mådde bara bättre av postafenen, led verkkligen av mitt illamående och de tog bort nästintill allt. Märkte inte av några biverkningar av tabletterna, va ju trött innan som de va. Tycker du ska ta en och om ni ska åka bil, desto bättre. Skönare att må bra en lång bilresa än illamående. Illamåendet gjorde iaf mig trött också. Ville bara sova ifrån det. Har du testat seaband? Tyckte de funka något under min förra graviditet.

Vi är ganska samma gångna så jag hoppas de lägger sig för dig med snart..

Bilresan innebar att även jag kör så då ville jag inte testa något som kan göra en dåsig. Jag testade däremot en igår en stund innan nyårsmiddagen och det hjälpte så jag kunde äta upp hela portionen samt lite frozen cheesecake till dessert. Det kändes riktigt härligt. Jag saknar att kunna äta ordentligt.

Jo, seabands har jag på mig i princip jämt. Försöker ha uppehåll var tredje dygn typ, för jag tycker bara de hjälper i början.

Tröttare blev jag nog inte av tabletten igår heller. Även om jag däckade när jag kom hem så hade jag ändå varit på festen till kl 2.
  • Beatrissan
    Milie skrev 2015-01-01 17:09:41 följande:

Bilresan innebar att även jag kör så då ville jag inte testa något som kan göra en dåsig. Jag testade däremot en igår en stund innan nyårsmiddagen och det hjälpte så jag kunde äta upp hela portionen samt lite frozen cheesecake till dessert. Det kändes riktigt härligt. Jag saknar att kunna äta ordentligt.

Jo, seabands har jag på mig i princip jämt. Försöker ha uppehåll var tredje dygn typ, för jag tycker bara de hjälper i början.

Tröttare blev jag nog inte av tabletten igår heller. Även om jag däckade när jag kom hem så hade jag ändå varit på festen till kl 2.

Men så skönt att de fungerade iaf. Min första grav. va jag alltid illamående på mornar+fm och i ca 2 veckor bara, denna gången va de 8veckor från fm och hela dagen/kväll, men inte morgonen så mkt, mao helt tvärtom, men med det visste jag oxå att jag kunde ta en tablett vid 11 så klarade jag mig länge på den. Va nu inte rädd att ta postafenen utan utnyttja den så du kan må bra. (Y)
  • Beatrissan
    Fröken1987 skrev 2015-01-01 15:50:12 följande:

RUL imorgon! En aningens nervöst samtidigt som jag håller på att spricka av längtan!

V19 (18+5) idag<3

Å va mysigt, lycka till. Själv får jag klara mig till 16/1. Får ni med er Ul-bild ?
  • Fröken1987

Beatrissan: Tack:kr bara timmar kvar nu!!

Ja, vi kommer få med oss bild hem:)

16e är här snart också:)

• hemligönskan
    Beatrissan skrev 2015-01-02 09:34:15 följande:
    Å va mysigt, lycka till. Själv får jag klara mig till 16/1. Får ni med er Ul-bild ?
    Har också rul 16/1. Känns som en evigheeeet.
  • vikarien

Vi jag RUL 21/1, känns som en evighet!

Vill ju börja handla nu Dök upp en vagn på blocket härromdagen till riktigt bra pris, men jag vågade fasen inte...

• Lokattis
    Milie skrev 2015-01-01 17:09:41 följande:

Postafen har hjälpt mig också, och just det du skriver om att kunna äta ordentligt upplevde jag också. Det var så skönt! Seabands hjälpte inte mig alls...
  • Milie

Postafen är jag inte så rädd för, så det kommer jag äta vid behov. Däremot kommer jag aldrig ta något i förebyggande syfte så länge inte någon läkare sagt åt mig att göra det.

Jag drömde inatt att det var den 16:e eller 14:e. Jag hade sån panik då jag inte visste vilket eftersom jag och sambon fyller år den 17:e, och jag hade inte hunnit fixa något. Jag kollade på en sån där månadskalender men bara gav upp och skrek att jag inte fattar någonting. Sen kollar jag på telefonen och ser 14. Lugnt. Hehe.

Under natten gjorde jag även inbrott i en lägenhet och sen firade jag jul mitt i sommaren hemma hos mina kusiner.

• Whizzer

Det är inte konstigt att man är lika trött när man vaknar som när man går och lägger sig

• Fröken1987

Vi väntar en son!!<3 lyckan är obeskrivlig!