• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Fröken1987

Är det någon som sitter och håller på ett fint pojknamn? Dela gärna med er isf!!!:)

Jag gillar svenska namn, som ska vara enkla att förstå så man ej behöver bokstavera, ja, ni fattar:) Gärna något lite äldre! Så kul att börja planera<3

• kanien
    Fröken1987 skrev 2015-01-04 18:43:20 följande:

Är det någon som sitter och håller på ett fint pojknamn? Dela gärna med er isf!!!:)

Jag gillar svenska namn, som ska vara enkla att förstå så man ej behöver bokstavera, ja, ni fattar:) Gärna något lite äldre! Så kul att börja planera<3

Ebbe och Sigge var våra pojknamn vi hade. Nu har vi ju fått veta att vi väntar en liten flicka och vi är lite oense om namn där. Sambon vill Elise och jag vill Judit.

Vi gillar också gamla svenska namn. dela gärna med er av flicknamn till mig!!
  • thuram
    Beatrissan skrev 2015-01-04 18:07:11 följande:

Herrljunga cider från butik med. 0,7% alkohol, Hur farligt tror ni att det är? Har druckit lite sånt då o då, tycker den e god.. hörde att de va alkohol i filmjölk?? Tur jag inte gillar det iaf..

0.7% är för lite alkohol för att det ska kunnas tas upp i blodet, det hinner liksom försvinna i magen så det är ingen fara :) alkoholfri öl på krogen tex brukar innehålla 0.5 och den får heta alkoholfri just av den anledningen att det är så minimalt med alkohol :) kommer inte riktigt ihåg vart gränsen går när den klassas som alkoholhaltig men runt 1% skulle jag gissa :) som vikarien skrev så innehåller mycket matprudukter också alkohol så drick på du om du tycker det känns okej :) jag har druckit mycket bubbel och cider nu i helgerna med 0,3-0,7% och är ingenting jag nojjar över :)
  • vikarien

Så svårt med namn!

Vi har typ inga pojknamn alls på lut, däremot flicknamn har vi flera

Alma ligger högst eftersom det är ett släktnamn på bägges sida. Sen har vi Ella, Ellie och Elsa vi gillar. Kommer säkert fler

Men jag gissar på en pojk så då får vi bekymmer :-P

2.5 vecka kvar tills vi vet

• Fiiaaa
    vikarien skrev 2015-01-04 19:55:22 följande:

Så svårt med namn!

Vi har typ inga pojknamn alls på lut, däremot flicknamn har vi flera

Alma ligger högst eftersom det är ett släktnamn på bägges sida. Sen har vi Ella, Ellie och Elsa vi gillar. Kommer säkert fler

Men jag gissar på en pojk så då får vi bekymmer :-P

2.5 vecka kvar tills vi vet

Haha vad lustigt, vi har exakt samma, problem med pojknamn och dessutom har vi åtminstone två av de flicknamn du nämner på våran lista :) rul på onsdag, så kanske vi får veta. Hade tänkt att inte kolla först, men jag är alldeles för nyfiken känner jag, haha
  • Lg85

Jätte svårt detta med namn ju! Har lite förkärlek till Theo men är helt nollad på flicknamn... Som sagt jätte svårt. Vi ska inte ta reda på kön heller så man lär väl få grubbla på namn till båda kön.

RUL på torsdag, skräckblandad glädje

• Fröken1987
    kanien skrev 2015-01-04 19:34:47 följande:
    Ebbe och Sigge var våra pojknamn vi hade. Nu har vi ju fått veta att vi väntar en liten flicka och vi är lite oense om namn där. Sambon vill Elise och jag vill Judit.

Haha vad lustigt!! Sigge är ett av namnen jag har tänkt på!!!=) Hittade det på en namnlista topp 100 typ och tyckte det var fint=)

Personligen tycker jag flicknamn är lättare:P Mollie, Selma, Greta, Hanna... ja, listan kan bli längre!
  • Fröken1987
    kanien skrev 2015-01-04 19:34:47 följande:

Jag gillar både Elise och Judit, Elise känns mer praktiskt, Judit kommer hon nog få säga "Judit utan H":P
  • Milie

Ella är med på min lista också, vikarien. Jag drömde för många år sen att jag hade en liten tjej på typ 2 år som hette Amina samt att jag var gravid och kallade magen för Ella. Amina föll bort, men Ella blev kvar.

Jag kollade på pojknamn som börjar på El- och det var så jag hittade Elton. Där har jag med mig sambon, han är inte lika förtjust i Ella.

Där slutar listan. Vi satt och brainstormade i jul. En sa en bokstav och sen skulle vi ösa ur oss alla namn vi kom på på den bokstaven. Sambon säger M, jag säger Manfred, han blir stormförtjust.... Jag är INTE så pepp, hehe. Men det är skoj att han är så pass engagerad så här tidigt.

• Beatrissan

Jag fortsätter dricka min cider med gott samvete :)

Namn är så roligt, denna gången ska vi inte medvetet ta reda på kön som vi gjorde förra gången, då blev det en Othilia. Så den här gången får vi ha 2 flicknamn och 2 pojknamn klara till bebisen är ute och se om det är givet.

Förra gången hade vi namn som Hilma, Ella, Hilda, Levina, Livia och Othilia. Pojknamn var Charlie, Douglas, Harry, men inga av pojknamnen känns aktuella nu, däremot Levina och Eleonora..

Judit eller Judith är supergulligt med!