• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • ÄlskarMina

Här blir det antingen en Sigge eller Siri. ???? har en flicka och en pojke sen innan så vi "önskar" inte något kön denna gång. Vill ändå gärna veta om det går att se på rul. Har den 21/1- då 19+4. Längtar så!! ????

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10, "Grynet" bf 12/6-15*.¸¸.·*¨`·
  • kanien
    ÄlskarMina skrev 2015-01-06 09:32:57 följande:

Här blir det antingen en Sigge eller Siri. ???? har en flicka och en pojke sen innan så vi "önskar" inte något kön denna gång. Vill ändå gärna veta om det går att se på rul. Har den 21/1- då 19+4. Längtar så!! ????

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10, "Grynet" bf 12/6-15*.¸¸.·*¨`·
    Åh vad skoj! Jag själv heter Siri och om vi hade fått en pojke skulle han heta Sigge, men nu visade det sig att jag har en liten flicka i magen <3
  • Beatrissan

Behöver lite tips, fyller 30 om några veckor och vet inte hur jag ska fira mig. Hade jag inte varit gravid skulle jag förmodligen haft en stor fest, men nu känns de inte aktuellt alls. Fyller mitt i arbetsveckan och tror inte det blir något då, utan först till helgen..

• Wilbes
    Beatrissan skrev 2015-01-06 11:42:07 följande:

Behöver lite tips, fyller 30 om några veckor och vet inte hur jag ska fira mig. Hade jag inte varit gravid skulle jag förmodligen haft en stor fest, men nu känns de inte aktuellt alls. Fyller mitt i arbetsveckan och tror inte det blir något då, utan först till helgen..

Bjud de närmaste på middag oxh så spelar ni sällskapsspel eller bara sitta oxh prata :)
  • Fröken1987

[quote=74631198][quote-nick]ÄlskarMina skrev 2015-01-06 09:32:57 följande:[/quote-nick]Här blir det antingen en Sigge eller Siri. ???? har en flicka och en pojke sen innan så vi "önskar" inte något kön denna gång. Vill ändå gärna veta om det går att se på rul. Har den 21/1- då 19+4. Längtar så!! ????

[/

Vad kul! Vi har också Sigge i tankarna:P Vet att det blir en grabb:)

• Milie

Igår spånade vi lite till och eventuellt lägger vi till Lilly och/eller Lillie på tjejnamnslistan. Sambon gillar Lilly som uttal och Lillie som stavning. Jag föredrar nog Lilly i båda aspekter.

Stavning och uttal hänger ju ändå inte ihop alla gånger. Väldigt få personer har sagt Emili till mig genom åren och det är ju så mitt namn, Emilie, bör uttalas. Istället blir det Emeli, som den vanliga stavningen, Emelie, uttalas.

• avenell
    Beatrissan skrev 2015-01-06 11:42:07 följande:

Jag fyllde 30 för några dagar sedan och jag firade med god middag tillsammans med familj och vänner. Planen var sällskapsspel efter middagen men konversationerna avlöste varandra och när klockan närmade sig midnatt var jag så trött att jag var tvungen att ge upp och gå och sova. Jag hoppas att tröttheten kom från graviditeten och inte åldern!

För mig kändes middag och trevligt sällskap helt rätt eftersom inte jag heller var sugen på att ställa till med stor fest.

Grattis i förskott! :)
  • avenell

Även hemma hos oss diskuteras det namn!

Barnets pappa är engelsktalande så för oss är det viktigt att namnet funkar både på svenska och engelska. Jag vill helst att det ska låta så lika som möjligt på de olika språken också.

Om vi får en pojke är vi ganska säkra på att han får heta Quinn.

Vi har betydligt tuffare med flicknamn men de vi har pratat om är Elise eller Amelie.

Jag såg er diskussion om namnet Elise och lustigt nog har det aldrig slagit mig att någon skulle uttala med e på slutet.

Det här med uttal är inget som oroar mig. Vi lever i ett fantastiskt mångkulturellt samhälle med så många olika namn med olika varianter. Det är klart att det kan bli fel för någon som ser ett namn för första gången men man lär sig snabbt hur ett namn ska uttalas.

Då tror jag att det är "värre" som Emilie skriver att hon ständigt får heta Emelie för att folk är vana vid det och kanske för ignoranta för att reflektera över stavning och uttal. Jag har en bekant som heter Jennie men folk kallar henne ständigt Jenny, trots att de vet mycket väl hur hon stavar sitt namn.

• Fröken1987

Max, Olle och Sigge ligger på topp här:)

Ska även kolla i lite släktnamn och se vad som dyker upp:)

• Alvolina

Det kan inte ha lite med dialekten att göra också? Jag hör knappt skillnad, ytterst liten i så fall, när jag säger Emelie och Emilie. :P