• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Fiiaaa
    höns skrev 2015-01-06 16:28:17 följande:

Hej! Jag är i vecka 18+3 o sedan typ 17+0 så har jag känt bebis varje dag. Är det fler som känner bebis varje dag så här tidigt eller är det ovanligt? :)

Japp, jag är i v 20 och kände första rörelsen redan i v 15. Sedan i v 17-18 typ så har jag känt i princip varje dag. Igår kände jag t om tydligt med handen från utsidan :) Det är min första graviditet och jag var beredd på att det skulle ta mycket längre tid innan man kände nåt. Första gångerna var jag osäker om det verkligen var mini jag kände. tycker det är ganska härligt faktiskt. 
  • Isabella89
    Milie skrev 2015-01-06 19:50:04 följande:
    Jag undviker helst stavningen Lily eftersom jag då tänker på det amerikanska namnet och Lily Aldrin i How I met your mother. Asbra serie, karaktär och skådespelerska, men jag vill inte att någon ska tro att vi döpt vårt barn efter en karaktär i en TV-serie. Heh.

Vad kul att din dotter har just stavningen som jag tycker är finast. Jag kom att tänka på namnet eftersom min systers sambos mamma heter så. Vi har ingen kontakt alls förutom då någon i min systers familj fyller år, så jag tror inte hon har något emot att vi "tar" hennes namn. Hon kanske till och med skulle gilla det.
    Haha! Samma här :) jag har gillat det namnet sen jag var liten (vi pratar innan jag var 10). Plus att makens farmor heter det. Vi var oroliga för att hans mormor skulle ta illa upp men nio dagar fick även hon ett barnbarnsbarn med samma namn som hon själv. Det namnet fanns också på vår lista, Elsa.

En vän till mig fick barn i somras och flickan och jag delar namn. Hade hon inte tyckt om mig som person så hade flickan nog inte fått det namnet, så tänker jag :) Måååånga namn har fallit bort då personer vi inte gillat har haft de namnen :p
  • Pyssilullan

Passerat halvtid - Äntligen!
    Har BF 1 juni, och ska på RUL nr 2 på fredag :)
    När tänker ni köpa vagn?

• Staffelove

Ni som varit på ultraljud nyligen vilken vecka har ni varit i då? När jag har ul kommer jag vara i vecka 18+0 och fått höra att det e för tidigt för ul då men varför har min Bm bokat in mig då, någon som varit på ul i den veckan?

• Fröken1987

Jag var i vecka 19 (18+6) när vi gjorde RUL. Har läst i böcker att man gör RUL mellan vecka 18-20 för då är alla bebisar lika stora. Så jag tycker inte alls det låter tidigt:)

• kanien
    Staffelove skrev 2015-01-07 13:20:32 följande:

Ni som varit på ultraljud nyligen vilken vecka har ni varit i då? När jag har ul kommer jag vara i vecka 18+0 och fått höra att det e för tidigt för ul då men varför har min Bm bokat in mig då, någon som varit på ul i den veckan?

Jag gjorde i 18+0 lycka till!
  • Fiiaaa

Värsta beskedet på RUL. Bebisen saknar skallben och det är bara att avbryta och sätta igång aborten. I v 20!! Känner mig mest chockad nu, men jag fixar det här!!