• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • vikarien
    Kxx skrev 2015-01-10 23:34:27 följande:

Hej! :) har bf 14 juni enligt kub, RUL har jag på torsdag. Är det okej om jag hoppar in här?

Välkommen De flesta hänger nog i Facebookgruppen, men vi är några aktiva här iaf
  • Kxx

Okej, vad heter den gruppen? Är mycket på Facebook också :)

vikarien skrev 2015-01-11 09:42:30 följande:

Välkommen De flesta hänger nog i Facebookgruppen, men vi är några aktiva här iaf

• GrönTröja

Jag vill gärna gå med i gruppen på Facebook. Hur blir man tillagd? :)

Sen har jag en fråga/fundering som ni kanske kan svara på :)

Har känt en liten bula redan i vecka 17, men den visade sig aldrig. Bulan visar sig fast jag inte är kissnödig. Och den håller i så länge jag ligger ner, reser jag mig upp och lägger mig ner sen så är den mindre. Låg kvar ca en timme i sängen efter att jag hade vaknat och kände på bulan. En sammandragning håller väl i någon/ några minuter bara? :)

Kan det vara bebisen som ligger där? Eller livmodern som börjar visa sig? :)

• josefinost
    GrönTröja skrev 2015-01-11 12:23:50 följande:

Jag vill gärna gå med i gruppen på Facebook. Hur blir man tillagd? :)

Sen har jag en fråga/fundering som ni kanske kan svara på :)

Har känt en liten bula redan i vecka 17, men den visade sig aldrig. Bulan visar sig fast jag inte är kissnödig. Och den håller i så länge jag ligger ner, reser jag mig upp och lägger mig ner sen så är den mindre. Låg kvar ca en timme i sängen efter att jag hade vaknat och kände på bulan. En sammandragning håller väl i någon/ några minuter bara? :)

Kan det vara bebisen som ligger där? Eller livmodern som börjar visa sig? :)

Det är livmodern som syns tydligare när du ligger ner. Ibland kan man tom se att den putar mer på någon sida, då är det bebisen som ligger där
  • TinkyWinky

Det är mig ni ska kontakta ang att bli medlem i facebook gruppen. inboxa mig här så får ni namn o så :) 

★ Kewin 9/7-09 ★ Theo 9/1-13 ★ Bebis BF, 14 Juni 2015 ★
  • Hilda07

Är i v 17+2 nu och hänger fortfarande med i tråden även om jag inte varit så aktiv :) Jag lider fortfarande av illamående dygnet runt och mår allmänt kasst pg a det fortsatta låga järnvärdet så jag har inte haft ork att engagera mig så mycket i annat...

Snart rutin-ul som jag ser fram emot :) Känner små buffar i magen och med hjärtljudsmonitorn hör jag bebisens hjärtljud ofta.

Idag har jag haft en sån där down period där jag känt mig otroligt trött och haft lite molvärk i magen. Dessutom upptäckte jag mörka gula flytningar som nästan är åt det bruna hållet. Någon som haft så? Tycker att jag haft gula flytningar hela graviditeten men nu har de blivit mörkare. Mer åt bruna hållet. Något att oroa sig för tror ni?

• Pyssilullan

Vecka 20 här, men 21 på tisdag :)

Mår bra, men känner mig plufsig i ansikte o runt höfter... Svårt att känna mig bekväm just nu.

Köpt skötbord o bilstol o en del kläder men vill fynda mer när det blir super rea ;)

Vagn är svårt... Vet inte riktigt hur mkt pengar vi vill lägga o vilken modell som lockar mest!

Sladdis är efterlängtad iaf, har två tjejer på 11 o 8 sedan tidigare!

• Hilda07
    Pyssilullan skrev 2015-01-11 19:42:11 följande:

Vecka 20 här, men 21 på tisdag :)

Mår bra, men känner mig plufsig i ansikte o runt höfter... Svårt att känna mig bekväm just nu.

Köpt skötbord o bilstol o en del kläder men vill fynda mer när det blir super rea ;)

Vagn är svårt... Vet inte riktigt hur mkt pengar vi vill lägga o vilken modell som lockar mest!

Sladdis är efterlängtad iaf, har två tjejer på 11 o 8 sedan tidigare!

Kul att se att fler har många år mellan barnen :) Vår dotter kommer vara 7 1/2 år när vår lilla kommer. Hon har verkligen längtat många år efter ett syskon så hon ser fram emot det jättemycket. Hur tar dina barn det att de ska få en liten till?
  • Pyssilullan
    Hilda07 skrev 2015-01-11 20:57:22 följande:
    Kul att se att fler har många år mellan barnen :) Vår dotter kommer vara 7 1/2 år när vår lilla kommer. Hon har verkligen längtat många år efter ett syskon så hon ser fram emot det jättemycket. Hur tar dina barn det att de ska få en liten till?
    Min dotter kommer också vara 7 ½ :) Hon fyllde nyss 7 kan man säga ( i okt)
    Så hon blir 7 år och 8 mån.
    Hon tycker det ska bli jättekul! Däremot är 10 åringen lite putt o inte alls lika intresserad, (känslig ålder?)