• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Kxx

Fått sjukskrivning för foglossning nu. Har ni erfarenheter av hur FK brukar ställa sig till det?

• kanien
    Kxx skrev 2015-01-13 23:54:17 följande:

Fått sjukskrivning för foglossning nu. Har ni erfarenheter av hur FK brukar ställa sig till det?

Jag fick också sjukskrivning för foglossning igår, dock på 50%..vet inte alls hur FK kommer ta det :/ skit nervös
  • Kxx

För min del gick det väldigt smidigt iaf då jag har en handläggare där redan som jag pratat med idag, känns väldigt skönt.

Så lycka till för dig, håller tummarna!

kanien skrev 2015-01-14 06:44:35 följande:

Jag fick också sjukskrivning för foglossning igår, dock på 50%..vet inte alls hur FK kommer ta det :/ skit nervös

• vikarien

Den där tröttheten alla pratade om i början måste ha drabbat mig nu, först i vecka 18 :-P

Skulle utan problem kunnat sova 12-15 timmar per natt (med kisspauser).

Hur ligger ni till med vikten?

Jag ligger fortfarande på -5 kilo och man funderar ju på om jag får i mig ordentligt. Men äter bra så det borde jag få

Får nog be dom kolla sockret nästa vecka.

Ska inte göra glukosbelastning pga magbekymmer så sockret ska kollas ofta istället.

Gör ni glukosbelastning?

• höns
    vikarien skrev 2015-01-14 20:35:51 följande:

Den där tröttheten alla pratade om i början måste ha drabbat mig nu, först i vecka 18 :-P

Jag ligger fortfarande på -5 kilo och man funderar ju på om jag får i mig ordentligt. Men äter bra så det borde jag få

Ska inte göra glukosbelastning pga magbekymmer så sockret ska kollas ofta istället.

Gör ni glukosbelastning?

Tröttheten drabbade mig med i vecka 18 ca, är i vecka 20 nu och jätte trött hela tiden ^^

Jag har gått upp knappt 1 kilo. Fast känns som jag borde gått upp mer, köpte ett par byxor för ca 2 vecka sen som då satt ganska löst men idag fick jag knappt på mig dom ;p
  • carolinheiner

Jag ligger fortfarande på -5 kilo och man funderar ju på om jag får i mig ordentligt. Men äter bra så det borde jag få smile1.gif

Gör ni glukosbelastning?

+4 kg gjorde glukosbelastning i v 14 tror ja ;) åker väl på en till :/
  • Whizzer

Gör ni glukosbelastning?

Japp, två gånger till och med. Nästa vecka (v17) och sen igen i v28-29
  • Carri12

+4 kg ca, v 19. För min del känns det helt ok. Började på 66 kg denna graviditet o ligger runt 70 kg nu. Förra graviditeten startade jag på ca 70 kg o vägde ca 80 (!) vid v 19! Det var fruktansvärt! Vägde ca 95 kg vid förlossning. Inte kul. Man ska ju gå upp i vikt så jag försöker att inte vara hysterisk över det den här gången, men definitivt hålla det inom rimliga gränser.

• lillsnuttan5
    Kxx skrev 2015-01-13 23:54:17 följande:

De beror nog på vad man har för jobb.

Jag har på sistone fått foglossning, så jag är hemma. Jag räknar med att få en sjukskrivning på 100%

Du känner ju bäst själv vad du klarar av och inte, ingen annan kan säga hur du känner.