• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • Rosen

Hej!

Jag är i v 12 nu och är jätteorolig för MA.. Finns det en möjlighet att känna fosterrörelser redan nu eller åtminstone lyssna på hjärtslag med angelsounds? Eller är det för tidigt?

• LillyAdelia

Mittens, jag är ett par dagar före dig och kan känna en buckla/kant ca en dm nedanför naveln när jag ligger ner och trycker lite. Magen ändrar känsla där från tarmdaller till vattenballong typ.

Rosen, det ska gå att höra som tidigast i vecka 12 men det är ingen bra ide att stressa barnet ofta med dopplern. Om du inte hör nu så vänta en vecka.

Du kan lyssna på youtube vad du letar efter för ljud, man kan höra navelsträngen också och den är lika giltig som hjärtljudet! Navelsträng låter swoosch swoosch och hjärtat som ett skenande tåg :)

• nygift
    Mittens skrev 2014-12-26 22:11:23 följande:

Jag förväntas föda i Juli. Får jag hänga med i tråden?

Välkommen o grattis kul den sidan får jag nog spana in :)
  • nygift

Oj ena citatet följde inte med haha

• nygift
    Rosen skrev 2014-12-26 23:30:43 följande:

Hej!

Jag är i v 12 nu och är jätteorolig för MA.. Finns det en möjlighet att känna fosterrörelser redan nu eller åtminstone lyssna på hjärtslag med angelsounds? Eller är det för tidigt?

Jag lyssnade med angelsound i vecka 13 men det var svårt att hitta ljudet men du behöver inte vara orolig :)
  • Maddss
    tjugofemton skrev 2014-12-26 23:11:05 följande:

Någon som vet någon bra sida med bh:ar? Tänkte amningsbhar.. nu är jag visserligen bara i v 10, men brösten har växt och ryms inte. Jag har nog problem att hitta i min lilla stad (jag har ungefär 75 H-I). Någon som också har ett sådant problem och vet vart jag kan hitta inte allt för dyra? =)

Berätta gärna om du hittar! Jag har samma storlek jag... Eller är väl större nu när de växt så.. Men vill också hitta en för en rimlig peng
  • Mittens
    LillyAdelia skrev 2014-12-27 00:35:13 följande:

Mittens, jag är ett par dagar före dig och kan känna en buckla/kant ca en dm nedanför naveln när jag ligger ner och trycker lite. Magen ändrar känsla där från tarmdaller till vattenballong typ.

Kul med någon jämlik :) Hur mår du i don graviditet? Tack, då ska jag se om jag kan känna den :)
  • LillyAdelia
    Mittens skrev 2014-12-27 20:40:45 följande:

Kul med någon jämlik :) Hur mår du i don graviditet? Tack, då ska jag se om jag kan känna den :)

Mådde illa fram till jul men nu är det bra! Väntar nr 2 så jag kan ana fosterrörelser nu, väldigt mysigt! Läste om veckorna vi är i, fostret växer ju sjukt mycket nu, från 8-14 cm på bara en vecka... Inte konstigt det drar och spänner och beter sig :)

Hur är det för dig?
  • nygift

Mest underbara känslan när man är hungrig äter lite o inte får behålla maten o kräks upp allt o sen blir hungrig igen

• Mittens
    LillyAdelia skrev 2014-12-27 22:26:07 följande:

Mådde illa fram till jul men nu är det bra! Väntar nr 2 så jag kan ana fosterrörelser nu, väldigt mysigt! Läste om veckorna vi är i, fostret växer ju sjukt mycket nu, från 8-14 cm på bara en vecka... Inte konstigt det drar och spänner och beter sig :)

Hur är det för dig?

Mådde också illa fram till jul men nu är det bättre :) Jag känner av en hel del dragningar i ljumskarna. Får ta och stretcha ganska ofta. Ja nu händer det verkligen grejer i magen! :D Mina jeans börjar sitta åt nu så imorgon blir det till att köpa tajts eller liknade som sitter bättre runt magen :P Känner du också av det?
Svar på tråden Sommarbebisar 2015