• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • Maria86

Nygift och Kelsson1: Tack så mycket! Jättegulligt om ni vill dela med er sedan av vikt när ni varit på rul. =) Jag fick inte heller veta vikten förrän nu så kanske säger de ingenting innan och kanske är svårt att uppfatta någon vikt tidigare än såhär. Men jättesnällt och som sagt guld värt för mig att kunna jämföra lite så jag ser hur det går för mig =)

Nygift: Hahahahha, jag skulle börja träna så mycket redan från början tänkte jag, Har inte hänt än heller =) Så frågan är ju om jag kommer lyckas sätta igång nu. Hade sådan bra disciplin innan men vart har den tagit vägen nu? =)

Är vecka 18+1 nu och känner inga rörelser i magen än heller..Försöker att inte oroa mig för mycket och intala mig att det fortfarande är tidigt att känna något, hehe. Men jag börjar bli otålig nu jag med, jag vill också känna min lilla kille leva om där inne. =)

• nygift

Okej allvarligt idag har jag varit jätte uttråkad så jag har farit runt som en galning i lägenheten o haft mig. O nu mår jag skit kan knappt resa mig har så ont i ryggen höften och det hugger till o från i underlivet

Nån som vet vad de är? Vet att bebisen mår bra eftersom vi har lyssnat på hjärtat. När jag googlar så säger de foglossning.

Nån som haft de tidigare?

• aleydis
    nygift skrev 2015-01-10 21:53:11 följande:
    Det kommer gå bra. Känner inte så mkt ja heller
    Självklart hoppas jag att det kommer att gå bra, och vet att chansen för att det blir så är typ 99%. Men jag vet ju att saker alltid kan gå fel även om det är ovanligt. Ska bli så skönt att ha RUL bakom sig :).
  • nygift
    aleydis skrev 2015-01-10 23:15:50 följande:

Självklart hoppas jag att det kommer att gå bra, och vet att chansen för att det blir så är typ 99%. Men jag vet ju att saker alltid kan gå fel även om det är ovanligt. Ska bli så skönt att ha RUL bakom sig :).

Fast undrar när man börjar känna sparkarna längtar ju som tusan till de:)
  • LillyAdelia

Hade det halva förra graviditeten och det börjar krypa på nu igen. Gick bort tre mån efter att barnet föddes ca så det blev till att tänka på hur man rör sig!

• nygift
    LillyAdelia skrev 2015-01-11 00:43:20 följande:

Nygift, det låter som foglossning.

Åh hade det på känn bajs också.
  • Kelsson1

Aleydis: Förstår din oro men försök att inte ta ut något i förskott inte värt det, försök att andas djupt o lita till att allt går bra.

Nygift: Har inte själv haft foglossning så vågar inte säga något men ta det lite lugnare

• Ellonbellon

Jag har också foglossning, haft i flera veckor nu, fick det väldigt tidigt. Det blir alltid värre om jag har lyft och gått för mycket. Igår tog jag bort julen och hämtade ett paket på posten som jag måste dra hem i pulka... så då får jag extra ont efteråt och idag. Får hoppas det släpper, men det känns som om man varken kan sitta eller ligga bra.

Dessutom tror jag att jag fått urinvägsinfektion. Suck! Obestämd Men har tid hos bm på tisdag så jag tror jag klarar mig till dess i alla fall...

• nygift
    Kelsson1 skrev 2015-01-11 08:54:32 följande:

Aleydis: Förstår din oro men försök att inte ta ut något i förskott inte värt det, försök att andas djupt o lita till att allt går bra.

Nygift: Har inte själv haft foglossning så vågar inte säga något men ta det lite lugnare

Jo jag får väl göra det helt enktl haha. Suck jag som vill få tiden att gå haha 2 dagar kvar :)
Svar på tråden Sommarbebisar 2015