• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • nygift

Idag har jag börjat tvätta bebiskläder plus satt upp byrån. Men nu ligger jag med massa ont i rygg o höft suck kan de vara foglossning?

• Mellisen81

Missade att skriva att jag kände mer för ngr veckor sen. Då kunde bag känna rörelse på kvällarna. Mamma sa att det kan bli trångt och att de inte känns lika mycket om det är två!? De flesta som sett mig undrar hur många jag har där inne då jag är så stor. ????????

Det blir upp till bevis på ultraljudet på tisdag.????????

• nygift
    Mellisen81 skrev 2015-01-10 20:02:20 följande:

Missade att skriva att jag kände mer för ngr veckor sen. Då kunde bag känna rörelse på kvällarna. Mamma sa att det kan bli trångt och att de inte känns lika mycket om det är två!? De flesta som sett mig undrar hur många jag har där inne då jag är så stor. ????????

Det blir upp till bevis på ultraljudet på tisdag.????????

Bara vänta o se :) vilken tid på tisdag ska du på ul?
  • Mellisen81

Ja det är ju så, men jag är ju så nyfiken ena stunden och orolig andra. Men men, jag kan ju inte göra ngt ändå.???? Vi har tid vid 14:30.

Hur går allt för dig/er då nygift?????

• nygift
    Mellisen81 skrev 2015-01-10 20:49:13 följande:

Ja det är ju så, men jag är ju så nyfiken ena stunden och orolig andra. Men men, jag kan ju inte göra ngt ändå.???? Vi har tid vid 14:30.

Hur går allt för dig/er då nygift?????

Aha då ska jag tänka på er :) vi har ul på tisdag 10.15 å nervös haha var tvungen att lyssna på hjärtat bara för att lugna mig :) o de slog så fint så o man hör de mer o mer nu :)
  • Nika10

Åh! Jag är avis på er, jag är bara i v 8! Tiden går sååååååå långsamt! Ändå har jag en 3-åring som busar runt, men det går inte snabbare för det!

Längtar till den 27/1, då ska vi på u-ljud och kolla läget. Hoppas allt är bra!

• nygift
    Nika10 skrev 2015-01-10 21:00:29 följande:

Åh! Jag är avis på er, jag är bara i v 8! Tiden går sååååååå långsamt! Ändå har jag en 3-åring som busar runt, men det går inte snabbare för det!

Längtar till den 27/1, då ska vi på u-ljud och kolla läget. Hoppas allt är bra!

Tiden går fort :) IAF från vecka 4-15 nu börjar tiden gå sakta igen hahha

Det kommer gåå bra på ul för er o tiden går nog rätt snabbt ändå fast det är evighetsväntan
  • aleydis

Jag är nu 19+0!

Som jag har räknat ner RUL på onsdag och halvtid om en vecka :)

Jag känner inga tydliga fosterrörelser, men lite diffusa små rörelser till och från, svårt att veta om det är "inbillning".

Jag är ganska orolig inför RUL, nu vet i stort sett alla runt mig att jag är gravid och tycker skälv att det syns, även om folk inte märker det påtagligt. Jag är så rädd att något ska vara allvarligt fel med barnet och att behöva ta ställning till avbrytande. Har ställt in mig så mkt nu på en liten till juni. Hoppas så att allt är väl.

Mitt morgonillamående är över, men jag kräks ofta på kvällarna, maten rör sig liksom inte från magsäcken.

• nygift
    aleydis skrev 2015-01-10 21:34:42 följande:

Jag är nu 19+0!

Som jag har räknat ner RUL på onsdag och halvtid om en vecka :)

Jag känner inga tydliga fosterrörelser, men lite diffusa små rörelser till och från, svårt att veta om det är "inbillning".

Jag är ganska orolig inför RUL, nu vet i stort sett alla runt mig att jag är gravid och tycker skälv att det syns, även om folk inte märker det påtagligt. Jag är så rädd att något ska vara allvarligt fel med barnet och att behöva ta ställning till avbrytande. Har ställt in mig så mkt nu på en liten till juni. Hoppas så att allt är väl.

Mitt morgonillamående är över, men jag kräks ofta på kvällarna, maten rör sig liksom inte från magsäcken.

Det kommer gå bra. Känner inte så mkt ja heller
Svar på tråden Sommarbebisar 2015