• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • nygift
    Ellonbellon skrev 2015-01-11 09:04:20 följande:

Jag har också foglossning, haft i flera veckor nu, fick det väldigt tidigt. Det blir alltid värre om jag har lyft och gått för mycket. Igår tog jag bort julen och hämtade ett paket på posten som jag måste dra hem i pulka... så då får jag extra ont efteråt och idag. Får hoppas det släpper, men det känns som om man varken kan sitta eller ligga bra.

Dessutom tror jag att jag fått urinvägsinfektion. Suck! Men har tid hos bm på tisdag så jag tror jag klarar mig till dess i alla fall...

Oj då. Mitt började för flera veckor sedan också men blir bara värre o värre när jag gör saker.
  • Mellisen81

Nygift.. Det låter som foglossningar. Hade det med förra och även känt av det under denna graviditet om det är för mycket att göra på jobbet. Går mycket och ofta jobbiga arbetsställningarna och tunga lyft. Försök att vila när du känner att du behöver det. Biter man ihop, så biter man sig bara själv i svansen. Jag har vart dum och gjort det några gånger. Ingen som tackar en för det. Va rädd om dig/er. =)

• Theresetesstessan

Jag har fått jätte värk i livmodern som bara blir värre vid ansträngning så vid läkarbesök blev jag sjukskriven. Någon dom har liknande?

Imorse drog hela magen ihop sig och blev en stor bula på höger sida av magen och jätte hård. Blev en brant kant ned mot vänster sida. Hur fräckt som helst kändes så tydligt att man bara vill uppleva den igen snarast och helst hinna få tag i mobilen och filma. Hihi

• nygift
    Mellisen81 skrev 2015-01-11 11:47:58 följande:

Nygift.. Det låter som foglossningar. Hade det med förra och även känt av det under denna graviditet om det är för mycket att göra på jobbet. Går mycket och ofta jobbiga arbetsställningarna och tunga lyft. Försök att vila när du känner att du behöver det. Biter man ihop, så biter man sig bara själv i svansen. Jag har vart dum och gjort det några gånger. Ingen som tackar en för det. Va rädd om dig/er. =)

Vilken tur att jag är arbetslös just nu då hihu. Nämen har tagit hand om disken o bara de gjorde skit ont så nu blir de vila i soffan med några filmer ist o tänka på kroppen :)
  • nygift
    Theresetesstessan skrev 2015-01-11 12:13:08 följande:

Jag har fått jätte värk i livmodern som bara blir värre vid ansträngning så vid läkarbesök blev jag sjukskriven. Någon dom har liknande?

Imorse drog hela magen ihop sig och blev en stor bula på höger sida av magen och jätte hård. Blev en brant kant ned mot vänster sida. Hur fräckt som helst kändes så tydligt att man bara vill uppleva den igen snarast och helst hinna få tag i mobilen och filma. Hihi

Oj då får du ta det lungt :)

Åh vad härligt o redan känna bebisen :)
  • cher82

Dax att jobba idag igen då, efter tre härliga ledighetsveckor! Går dessutom upp på heltid efter ha jobbat 80% tidigare! Puh ð??? hoppas man orkar bara, börjar känna av rygg och fogar senaste veckorna.

• nygift
    Kelsson1 skrev 2015-01-12 06:34:11 följande:

Nygift: Du får hitta på mindre ansträngande saker att göra, som titta på TV

Jag satsade hårt igår på att bara kolla TV snacka om att jag var uttråkad haha
  • nygift
    cher82 skrev 2015-01-12 06:27:10 följande:

Dax att jobba idag igen då, efter tre härliga ledighetsveckor! Går dessutom upp på heltid efter ha jobbat 80% tidigare! Puh ð??? hoppas man orkar bara, börjar känna av rygg och fogar senaste veckorna.

Lycka till :)
  • nygift

Vecka 19 idag och rul imorgon snacka om att jag är spänd tänk om vi reda på könet dör av längtan haha

Svar på tråden Sommarbebisar 2015