• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Josefine02

KUB bokat!! 30/12! Känns skönt att vi valde att göra det trots allt! Nu längtar jag tills vi får se det lilla livet! Vad har ni fått för resultat på era kub?

• Trassla

Mådde ok. Lagade en av mina favoriträtter.

Sitter och äter hinner få i mig 4 tuggor innan jag inser att smaken får mig att kväljas. Snyft. Jag älskar massa curry och vitlök. Det gör tydligen inte bebis :(

Tack för tipset om juicen. Blev ett glas istället för middag.

• Alvolina
    Trassla skrev 2014-12-11 18:46:39 följande:

Mådde ok. Lagade en av mina favoriträtter.

Sitter och äter hinner få i mig 4 tuggor innan jag inser att smaken får mig att kväljas. Snyft. Jag älskar massa curry och vitlök. Det gör tydligen inte bebis :(

Tack för tipset om juicen. Blev ett glas istället för middag.

Även när man ammar bör man undvika vitlök. En smak som tydligen lätt sätter sig i kroppen. :)
  • lillefröe
    Alvolina skrev 2014-12-11 19:14:16 följande:
    Även när man ammar bör man undvika vitlök. En smak som tydligen lätt sätter sig i kroppen. :)
    Att använda uttrycker "Bör undvika" är ju att ta i. Det finns inget skadligt för varken mamma eller barn i vitlök  
  • Vattenliljan

Jag skulle aldrig kunna leva utan vitlök. Min knodd fick stå ut, och det kommer denna också få göra. xD

• Liten till

Fasiken för er tjejer! Har precis lagt mig (i en underbart ren och nybäddad säng ) och läste era inlägg. Och blev SÅ sugen på vitlöksbröd!!! Mmm... Med lite pastasallad till, skinka, avokado. Damn you!

Mått piss typ hela dagen (som vanligt) och tvingat i mig lite då och då.

Men nu kommer jag väl drömma om vitlöksbröd tack vare er

Hoppas suget är kvar i morgon, undrar om det passar som frukost

• Anna Hbg

Åhhh, vitlöksbröd! Mums!

Cravar vattenmelon nåt så sjukt också.

...och fräscha smoothies och gröna äpplen och..... *Homer dreggel*

• Annalouise
    Vattenliljan skrev 2014-12-11 08:57:22 följande:

Åh vad jobbigt det är att inte berätta för familjen! Vi har ju bestämt att vi ska berätta på julafton och det har väl varit okej för jag har inte pratat så mycket med familjemedlemmarna. Men nästa vecka ska vi gå på julmarknad på Skansen och göra lite andra saker som vi gör varje år före jul och jag vet banne mig inte hur jag ska kunna hålla det inne! Dessutom vet de att vi gjort hormonbehandlingar en längre tid så det är mycket möjligt att de kommer fråga hur det går. Och jag är värdelös på att ljuga! o.O

Nån annan som väntar med att berätta och tycker det är jobbigt?

Yes! Här väntas det också till jul. Dock har jag inte svårt att hålla det hemligt för föräldrar och svärisar, då vi inte träffas så ofta.

MEN, det vankas julfest med jobbet på lördag och den har jag lite smått panik för. Vill ju inte att arbetskamraterna ska få reda på det innan familj och vänner. Vet inte hur jag ska ta mig ur detta utan misstankar och utfrågning:):) funderar på att berätta för en kollega som får rädda mitt skinn och hålla det hemligt i nån vecka! Något tips annars?:)
  • Rulle06
    Annalouise skrev 2014-12-11 23:25:09 följande:

Yes! Här väntas det också till jul. Dock har jag inte svårt att hålla det hemligt för föräldrar och svärisar, då vi inte träffas så ofta.

MEN, det vankas julfest med jobbet på lördag och den har jag lite smått panik för. Vill ju inte att arbetskamraterna ska få reda på det innan familj och vänner. Vet inte hur jag ska ta mig ur detta utan misstankar och utfrågning:):) funderar på att berätta för en kollega som får rädda mitt skinn och hålla det hemligt i nån vecka! Något tips annars?:)

Vi ska på julfest nästa helg hos goda vänner. Jag har sagt att jag fått tillbaka inflammtionen jag hade i ryggen i våras och att jag nyss börjat med värktabl. Även hon äter mediciner och förstår ju att jag inte kan dricka alkohol. Och eftersom jag just börjat äta tabl kan jag skylla trötthet och illamående på det.

Kan du skylla på t ex uvi ?
  • Alvolina
    lillefröe skrev 2014-12-11 21:16:08 följande:
    Att använda uttrycker "Bör undvika" är ju att ta i. Det finns inget skadligt för varken mamma eller barn i vitlök smile1.gif  
    Nej självklart är det inte skadligt men om du upptäcker att ditt barn inte mår bra och gärna inte äter pga att mjölken blir påverkad av vissa maträtter, jo då tycker jag man bör undvika. Men alla får väl göra som de vill, inget konstigt med det.