Vattenliljan skrev 2014-12-11 08:57:22 följande:
Åh vad jobbigt det är att inte berätta för familjen! Vi har ju bestämt att vi ska berätta på julafton och det har väl varit okej för jag har inte pratat så mycket med familjemedlemmarna. Men nästa vecka ska vi gå på julmarknad på Skansen och göra lite andra saker som vi gör varje år före jul och jag vet banne mig inte hur jag ska kunna hålla det inne! Dessutom vet de att vi gjort hormonbehandlingar en längre tid så det är mycket möjligt att de kommer fråga hur det går. Och jag är värdelös på att ljuga! o.O
Nån annan som väntar med att berätta och tycker det är jobbigt?
Yes! Här väntas det också till jul. Dock har jag inte svårt att hålla det hemligt för föräldrar och svärisar, då vi inte träffas så ofta.
MEN, det vankas julfest med jobbet på lördag och den har jag lite smått panik för. Vill ju inte att arbetskamraterna ska få reda på det innan familj och vänner. Vet inte hur jag ska ta mig ur detta utan misstankar och utfrågning:):) funderar på att berätta för en kollega som får rädda mitt skinn och hålla det hemligt i nån vecka! Något tips annars?:)