• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • bullerbyn
    Jenny78 skrev 2014-12-13 21:00:10 följande:

Nån här inne som är så dålig att ni är sjukskrivna? Jag äter den allra starkaste medicinen de skriver ut här och ändå behåller jag knappt nån mat alls, kräks av allt och är alldeles svag och matt. Ser inte alls hur jag ska kunna jobba nästa vecka, eller ens lyckas ta mig till jobbet, men vet inte om det går att bli sjukskriven? Min man tycker det är självklart men jag har hört att det inte alltid tas på allvar.

Jag har blivit sjukskriven. Jag har mått så dåligt att jag inte kan behålla något, endast på kvällen, men kan kräkas även då. Fick råd att ta vätskeersättning för att motverka uttorkning.

Är i vecka 10+2 nu, gick för ett par veckor sedan till husläkaren på vc och berättade hur det stod till. Han sjukskrev då mig och gav mig recept på lergigan comp. Säg helt enkelt att du inte kan jobba som du mår du, hur mycket du än vill.

Vilken medicin har du fått? Lergiganet hjälper inte så mycket tycker jag, särskilt eftersom man kräks och ändå inte kan ta medicinen förrän sent på eftermiddagen.. Mitt hopp är att illamåendet försvinner om ett par veckor som det gjorde med sonen sist.
  • Annalouise
    Trassla skrev 2014-12-13 16:54:44 följande:

Fick för mig att griljera julskinka.

Nu ligger jag nerbäddad i soffan efter en lång stund hulkandes i badrummet.

Älskar mitt lilla knyte. Men behöver få i mig näring.

Någon som har tips på näringsrik mat som inte smakar något :(

Det jag lyckats få i mig när de varit som värst med illamåendet är fil med flingor och lite socker. Vissa dagar har det blivit det till frukost, lunch och middag. Körsbärstomater har jag ätit en hel del askar. Så surt och syrligt är sånt som går hem för mig när jag mår illa! Hoppas du hittar något som passar din aptit :)
  • Jenny78
    bullerbyn skrev 2014-12-13 22:11:35 följande:

Jag har blivit sjukskriven. Jag har mått så dåligt att jag inte kan behålla något, endast på kvällen, men kan kräkas även då. Fick råd att ta vätskeersättning för att motverka uttorkning.

Är i vecka 10+2 nu, gick för ett par veckor sedan till husläkaren på vc och berättade hur det stod till. Han sjukskrev då mig och gav mig recept på lergigan comp. Säg helt enkelt att du inte kan jobba som du mår du, hur mycket du än vill.

Vilken medicin har du fått? Lergiganet hjälper inte så mycket tycker jag, särskilt eftersom man kräks och ändå inte kan ta medicinen förrän sent på eftermiddagen.. Mitt hopp är att illamåendet försvinner om ett par veckor som det gjorde med sonen sist.

Jag äter ondansetron. Det är det enda som får mig att behålla någonting. Lergigan comp är tyvärr helt verkningslöst på mig:/ vätskeersättning är kanske inte så dumt, det har jag inte fått tips på.

hoppas då ditt illamående släpper snart! När jag väntade min tjej gick det över först när hon kom ut även om det minskade lite efter v 20.
  • Jennie89
    Lollolouise skrev 2014-12-12 20:03:49 följande:

Har inte varit aktiv här på länge och tyvärr har även jag fått missfall. Visste inte om något men i lördags fick jag läggas in på sjukhus pga njurbäckeninflammation och de gjorde ett vul för att se att den lilla mådde bra och istället såg dom att hjärtat hade slutat slå i vecka 9. Så istället för att gå in i vecka 12 i tisdags fick jag genomgå två olika aborter eftersom kroppen inte hade stött ut fostret. Önskar alla andra lycka till med era små liv.

Usch =( Beklagar verkligen! Jag fick ma -12, började blöda minimalt i v 16, åkte in och fostret mätte 8+4, svårt att avgöra hur länge det varit dött när det gått så lång tid.
    Det tog fyra månader innan jag blev gravid igen efter  min skrapning. Hoppas din kropp kommer igång snabbare!
    All lycka till!
    Aug-13 - T
  • Liten till

Usch. Någon som har nåt tips mot förkylning? Är så dunderförkyld så jag vet i te vart jag ska ta vägen. Rinner ur näsan och ögonen, småfebrig. Ont precis överallt. Och har både inskrivning och vul i morgon. Hur fan ska man orka?

Tog faktiskt en alvedon nu, vill egentligen inte ta för mycket nu, men var tvungen. Samt nässpray. Någon som vet hur mycket alvedon som är ok som gravid? Brukar alltid ta två, men vågade inte nu.

Behöver alla tips för att må bättre, förstår inte hur jag ska orka spy i morgon bitti när jag mår såhär

• isaochbel
    Jenny78 skrev 2014-12-13 21:00:10 följande:

Nån här inne som är så dålig att ni är sjukskrivna? Jag äter den allra starkaste medicinen de skriver ut här och ändå behåller jag knappt nån mat alls, kräks av allt och är alldeles svag och matt. Ser inte alls hur jag ska kunna jobba nästa vecka, eller ens lyckas ta mig till jobbet, men vet inte om det går att bli sjukskriven? Min man tycker det är självklart men jag har hört att det inte alltid tas på allvar.

Jag är inte sjukskriven eftersom jag är hemma med vårdnadsbidrag med sonen ( gode Gud att mannen jobbar hemifrån). Äter också Ondansetron munlösliga 2 st/dag. Just nu får jag i mig Cola med isbitar i whopper med bara dressing och tomat ( äter inte undre delen av brödet. Sen som snacks salta chips några i taget. Förra gången var jag som sagt inlagd från v6 - 20 ca och denna gången har jag än så länge bara varit inne 2 ggr för dropp. Tips är också att försöka med en mini bit av något 1 gång i timmen.
  • MrsFreud

Hur tänker ni kring att ta reda på kön eller inte? Vi hade planerat att låta bli denna gång och få en överraskning. Nu när det är två vet vi inte alls längre. Känns som man kanske borde ta reda på det, men hjärtat säger annorlunda.

• Maddss
    MrsFreud skrev 2014-12-14 22:16:40 följande:

Hur tänker ni kring att ta reda på kön eller inte? Vi hade planerat att låta bli denna gång och få en överraskning. Nu när det är två vet vi inte alls längre. Känns som man kanske borde ta reda på det, men hjärtat säger annorlunda.

Vi kommer kolla kön. Det är vårt första barn, men vi båda är så nyfikna av oss.

Vet ni om de är enäggstvillingar eller tvåäggs?

Tänkte om de kanske är svårare att se när de är två som trängs :)

Tycker alla ska göra som de själva känner är rätt <3
  • Liten till
    MrsFreud skrev 2014-12-14 22:16:40 följande:

Funderar på att kolla kön. Gjorde det först inte med sonen, men sen var vi på tittut och då kollade vi. Grinade på vägen hem, var helt säker på att jag skulle få en tjej, blev nästan lite chockad av att det var en kille. Men efter någon dag kändes det bra, och jag är så lycklig att just han kom! Men nu är vi tillbaka på samma, tror det är en tjej, och skulle gärna veta innan för att ställa in mig lite.
  • Vattenliljan

Vi kommer kolla kön. Precis som Liten till hoppades vi båda på en tjej med första barnet. När vi fick se på UL att det var en pojke blev framförallt jag väldigt besviken och ledsen, även fast man inte "får" bli det. Men det tog mig faktiskt ett par veckor att helt finna mig i det. Jag tror det var bra. Hade jag fått reda på det först vid födseln kanske jag känt likadant då istället. Hellre ta de känslorna långt innan födseln så man hinner finna sig i situationen och faktiskt kunna glädjas åt det. Därför känner vi att vi vill göra likadant den här gången. Vi är inte så mycket för överraskningar och jag är lite kontrollfreak, så vi ser inga fördelar med att inte ta reda på det. :P

Apropå det har jag nu hört om ny metod i USA där man tar blodprov för att kolla kön. Det kollar alltså generna, vilket innebär att de vet med 100% säkerhet. Någon som hört om detta och/eller vet om det har kommit till Sverige? Vet inte alls hur den här metoden funkar, bara hörde en kvinna på YouTube säga att de blev erbjudna den här nya metoden när de var på UL för några veckor sedan och hade tackat ja till det. Lät intressant.