Jenny78 skrev 2014-12-13 21:00:10 följande:
Nån här inne som är så dålig att ni är sjukskrivna? Jag äter den allra starkaste medicinen de skriver ut här och ändå behåller jag knappt nån mat alls, kräks av allt och är alldeles svag och matt. Ser inte alls hur jag ska kunna jobba nästa vecka, eller ens lyckas ta mig till jobbet, men vet inte om det går att bli sjukskriven? Min man tycker det är självklart men jag har hört att det inte alltid tas på allvar.
Jag har blivit sjukskriven. Jag har mått så dåligt att jag inte kan behålla något, endast på kvällen, men kan kräkas även då. Fick råd att ta vätskeersättning för att motverka uttorkning.
Är i vecka 10+2 nu, gick för ett par veckor sedan till husläkaren på vc och berättade hur det stod till. Han sjukskrev då mig och gav mig recept på lergigan comp. Säg helt enkelt att du inte kan jobba som du mår du, hur mycket du än vill.
Vilken medicin har du fått? Lergiganet hjälper inte så mycket tycker jag, särskilt eftersom man kräks och ändå inte kan ta medicinen förrän sent på eftermiddagen.. Mitt hopp är att illamåendet försvinner om ett par veckor som det gjorde med sonen sist.