• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • MrsFreud

Har inte ens varit sugen på juice eller sött...men efter bilden chilibean la in har jag inte kunnat tänka på annat. Måste nog även jag inhandla den så fort som möjligt ;)

• Minifer

Hej! 

Beklagar verkligen MA till att börja med, fy vad jobbigt =( Hoppas du aldrig någonsin mer behöver uppleva det igen!

Ang tvillingar: Oj!Tar man ut dem så tidigt för att moderkakan inte riktigt räcker till båda i längden, eller? Vilken chock!

Jag var på inskrivning idag! Jättefin bm, tokgillade henne direkt. Har redan hunnit säga att jag älskar henne, varvid jag fick en kram, haha! Empatisk och förstår direkt utan att man behöver förklara! Nästa torsdag blir det ultraljud, så ser fram emot det med skräckblandad förtjusning!

• Jenny78
    Johwik skrev 2014-12-10 15:33:21 följande:

Precis samma för mig. Inte en chans att jag skulle kunna vara på jobbet den här veckan. Känns inte som att kroppen kan ta upp något, spyr upp vatten också. 

Vilken vecka är du i? Jag gick in i vecka 9 idag och upplever att illamåendet blivit värre. Tycker också att jag känner av mer växtvärk också. 

Har ni några tips på illamående? Försöker äta små portioner ofta. Prostafen upplever jag inte att det hjälper. Kroppen känns helt överkörd. Jäkla lillskit där inne som får en att må så illa :) 

Jag är i vecka åtta, går in i nio imorgon. Tycker det har eskalerat rejält den här veckan!

Jag mådde piss med min första också, inga tips tyvärr mer än att lita på sjukvården och verkligen försöka få i sig vätska. Jag fick utskriven medicin då som jag aldrig tog och det slutade med att jag blev svårt uttorkad och inlagd. Gillar inte att ta medicin som gravid, men de förklarade för mig på sjukhuset att visserligen är det inte farligt för fostret att man mår illa och inte får i sig mat, men det kan bli farligt om man blir ordentligt uttorkad.
  • Vattenliljan

Åh vad jobbigt det är att inte berätta för familjen! Vi har ju bestämt att vi ska berätta på julafton och det har väl varit okej för jag har inte pratat så mycket med familjemedlemmarna. Men nästa vecka ska vi gå på julmarknad på Skansen och göra lite andra saker som vi gör varje år före jul och jag vet banne mig inte hur jag ska kunna hålla det inne! Dessutom vet de att vi gjort hormonbehandlingar en längre tid så det är mycket möjligt att de kommer fråga hur det går. Och jag är värdelös på att ljuga! o.O

Nån annan som väntar med att berätta och tycker det är jobbigt?

• Josefine02

Åååh, jaa det är så jobbigt att träffa svärisar och föräldrar nu. Vi har också tänkt berätta på julafton. Svårt att hålla sig! Men tror det kommer bli så kuuul om vi kan hålla oss tills dess! Kommer vara i v. 14 då! Min mage syns redan lite nu då det är andra barnet så jag ska försöka att inte träffa svärisarna förens vid julafton för det känns som om de misstänker något annars. Ganska jobbigt att gå och dra in magen när man är gravid :)

Har fått tid för ul den 9 jan. Är då i v.16 men det fanns inget tidigare så jag får ta det! Har fortfarande inte bestämt mig om vi ska göra KUB eller inte? Gaah

• MrsFreud

Minifer - har inte läst på allt för mycket än. Men som jag uppfattat det så tas de ut så tidigt för risken att navelsträngarna trasslar ihop sig, risk att den ena inte får tillräckligt med näring etc. 

vattenliljan - Förstår att det är jobbigt! Vi berättade för barnen igår, och det är sån lättnad att ha det avklarat! :) Några andra släktingar vet också, men resten tar vi "hipp som happ". Vill ni absolut hålla det hemligt till julafton eller känns det okej att avslöja det redan nästa vecka ifall någon skulle fråga? :)

• Sixtensmamma14

Hej hej hoppar in här :) BF 8 juli, vad jag räknat ut. 22 år och mamma till en liten Sixten på 11 månader :) Ser fram emot VUL på tisdag och hoppas på ett tickande hjärta! HjärtaBaby

• Johwik
    Jenny78 skrev 2014-12-11 07:41:06 följande:
    Jag är i vecka åtta, går in i nio imorgon. Tycker det har eskalerat rejält den här veckan!

Jag mådde piss med min första också, inga tips tyvärr mer än att lita på sjukvården och verkligen försöka få i sig vätska. Jag fick utskriven medicin då som jag aldrig tog och det slutade med att jag blev svårt uttorkad och inlagd. Gillar inte att ta medicin som gravid, men de förklarade för mig på sjukhuset att visserligen är det inte farligt för fostret att man mår illa och inte får i sig mat, men det kan bli farligt om man blir ordentligt uttorkad.

Okej, men då är ju vi rätt nära varann i tid iallafall. Har hört fler nu som mått rejält illa i vecka 9. 
    Jag förstår vad du menar med att inte vilka stoppa i sig medicin. Jag prostafen här om dagen men tycker det känns dåligt på något sätt även om det står att man kan äta det. 
    Låter inte som någon bra upplevelse du hade förra gången med uttorkningen. Igår köpte min sambo med sig vattenmelon hem, och jag tror aldrig att det smakat så gott. Både gott och mycket vätska. Inte det bästa kilopriset på det så här års, men ett bra tips :) 

• Jennie89

När jag ska träffa familjen känner jag innan att jag gärna vill berätta men när vi väl träffas försvinner tillfällena. Alla vet att vi försöker, både familj, vänner och kollegor då jag sa redan innan dottern föddes att vi vill ha barn tätt.
    Nu blir det inte så tätt så de börjar nog fundera. Tur att det är jul snart och att alla är uppe i sitt :)
    Jag förstår inte att vi hoppas på att höra hjärtljuden redan om två veckor!

Jag känner mig verkligen gravid, hoppas bara att det inte är hjärnan som spelar mig ett spratt! Så fort vi nämner graviditeten hemma måste vi avsluta meningen med "om det går bra", det är trist att känna så...

Aug-13 - T
  • lillefröe
    Jennie89 skrev 2014-12-11 10:55:58 följande:

När jag ska träffa familjen känner jag innan att jag gärna vill berätta men när vi väl träffas försvinner tillfällena. Alla vet att vi försöker, både familj, vänner och kollegor då jag sa redan innan dottern föddes att vi vill ha barn tätt.
    Nu blir det inte så tätt så de börjar nog fundera. Tur att det är jul snart och att alla är uppe i sitt :)
    Jag förstår inte att vi hoppas på att höra hjärtljuden redan om två veckor!

Jag känner mig verkligen gravid, hoppas bara att det inte är hjärnan som spelar mig ett spratt! Så fort vi nämner graviditeten hemma måste vi avsluta meningen med "om det går bra", det är trist att känna så...

Precis samma fenomen här, att vi avslutar varje tanke med "om den stannar kvar där inne" eller "om allt går som det ska". Tråkigt! Men jag tror jag kommer släppa det nu på måndag då jag ska få göra ultraljud. v.9+2 då!