Johwik skrev 2014-12-10 15:33:21 följande:
Precis samma för mig. Inte en chans att jag skulle kunna vara på jobbet den här veckan. Känns inte som att kroppen kan ta upp något, spyr upp vatten också.
Vilken vecka är du i? Jag gick in i vecka 9 idag och upplever att illamåendet blivit värre. Tycker också att jag känner av mer växtvärk också.
Har ni några tips på illamående? Försöker äta små portioner ofta. Prostafen upplever jag inte att det hjälper. Kroppen känns helt överkörd. Jäkla lillskit där inne som får en att må så illa :)
Jag är i vecka åtta, går in i nio imorgon. Tycker det har eskalerat rejält den här veckan!
Jag mådde piss med min första också, inga tips tyvärr mer än att lita på sjukvården och verkligen försöka få i sig vätska. Jag fick utskriven medicin då som jag aldrig tog och det slutade med att jag blev svårt uttorkad och inlagd. Gillar inte att ta medicin som gravid, men de förklarade för mig på sjukhuset att visserligen är det inte farligt för fostret att man mår illa och inte får i sig mat, men det kan bli farligt om man blir ordentligt uttorkad.