• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Alvolina
    MrsFreud skrev 2014-12-09 18:44:57 följande:

Hej tjejer. 
    Var som sagt hos barnmorskan idag för inskrivning och VUL, vilket resulterat i att vi just nu sitter med massor av känslor, tankar och rädslor. Vi hade planerat ett absolut sista barn, men ödet (som jag egentligen inte ens tror på) ville annorlunda och det är två små i magen som delar moderkaka och fostersäck. Det är med andra ord enäggstvillingar, och just eftersom de delar moderkaka och fostersäck är riskerna betydligt större. Känns fruktansvärt att behöva säga det, men vi är inte glada och sitter i valet och kvalet. Som en del av er vet hade vi en hel del komplikationer förra graviditeten, och är rädda för att något liknande ska hända igen. Lutar dock åt att vi fortsätter graviditeten som planerat, jag har inte hjärta att göra någonting annat när det trots allt handlar om friska barn. Men ja... chocken är ett faktum. Ska se om jag kan lyckas få in en vul bild på datorn och visa er, det är ju dock inte så mycket att se ännu... smile5.gif

Oj, vilken överraskning! Förstår att det känns svårt med det du har varit med om. Kan du få extra mycket stöd och kontroller hos BM denna gång?
  • Helena1988
    Anna Hbg skrev 2014-12-08 11:57:59 följande:

Nu är vi hemma från kk och de hittade ett litet fint pickande hjärta <3

Blev tillbakaflyttad ca 1 vecka till 6+4.

Åh! Roligt :D ska också på ul nästa vecka, längtar och hoppas mitt lilla pyre med mår bra!
    Någon som testat postafen? Testade en tablett idag, funkade sådär, jättetrött! Och fortfarande kvar illamåendet men inte lika påtagligt.
  • MrsFreud
    Alvolina skrev 2014-12-09 19:39:55 följande:
    Oj, vilken överraskning! Förstår att det känns svårt med det du har varit med om. Kan du få extra mycket stöd och kontroller hos BM denna gång?
    Huvudet bara snurrade när vi var hos BM, men maken lyckades snappa upp att det kommer bli kontroller ca varannan vecka längre fram. När vi börjar med det vet jag inte. Har även läst på internet att det brukar bli kejsarsnitt runt v. 31-33 när man väntar monoamniotiska tvillingar som jag gör. Känns ju inte jättekul direkt! 
  • Mikesfru

Oj, här händer det grejor!

KajsaD så ledsen för er skull, man vill ju tro att oddsen är bättre när man redan haft ett MA och därför ska slippa fler. Skit, skit och skit! Styrkekramar till er!

Och MrsFreud, wow och hjälp! förstår chocken och vilken omställning det blir för er. Hoppas ni landar i ett beslut framöver som känns rätt för er.

Och grattis ni andra som hoppat in och/eller sett små krabater på ul!

• Kakalfen

Jag har inte skrivit något här men läst varenda ord ni skrivit sedan starten! Jag går in i v 9 idag (bf 21/7) och ska göra ul i em. Jag har varit extremt orolig pga illamåendet försvann i en vecka men har kommit tillbaka nu. Hoppas att det finns något levande där inne! Jag har en 3,5-åring sedan tidigare.

• chilibean

Go morron tjejer!

Jag gillar allt som smakar sur nu och om det är fler som känner det samma så vill jag bara rekommendera denna supergoda juicen!

God morgon - Lemonade

• Mikesfru
    Kakalfen skrev 2014-12-10 06:30:05 följande:

Jag har inte skrivit något här men läst varenda ord ni skrivit sedan starten! Jag går in i v 9 idag (bf 21/7) och ska göra ul i em. Jag har varit extremt orolig pga illamåendet försvann i en vecka men har kommit tillbaka nu. Hoppas att det finns något levande där inne! Jag har en 3,5-åring sedan tidigare.

Då har vi samma Bf (än så länge iaf ;))! Ska tjuvkika på onsdag om en vecka - längtar! Hoppas det går bra för dig i em!
  • bullerbyn
    chilibean skrev 2014-12-10 09:40:51 följande:

Go morron tjejer!

Jag gillar allt som smakar sur nu och om det är fler som känner det samma så vill jag bara rekommendera denna supergoda juicen!

God morgon - Lemonade

Asså den där måste jag ha asap! :D