MrsFreud skrev 2014-12-09 18:44:57 följande:
Hej tjejer.
Var som sagt hos barnmorskan idag för inskrivning och VUL, vilket resulterat i att vi just nu sitter med massor av känslor, tankar och rädslor. Vi hade planerat ett absolut sista barn, men ödet (som jag egentligen inte ens tror på) ville annorlunda och det är två små i magen som delar moderkaka och fostersäck. Det är med andra ord enäggstvillingar, och just eftersom de delar moderkaka och fostersäck är riskerna betydligt större. Känns fruktansvärt att behöva säga det, men vi är inte glada och sitter i valet och kvalet. Som en del av er vet hade vi en hel del komplikationer förra graviditeten, och är rädda för att något liknande ska hända igen. Lutar dock åt att vi fortsätter graviditeten som planerat, jag har inte hjärta att göra någonting annat när det trots allt handlar om friska barn. Men ja... chocken är ett faktum. Ska se om jag kan lyckas få in en vul bild på datorn och visa er, det är ju dock inte så mycket att se ännu... 
Oj, vilken överraskning! Förstår att det känns svårt med det du har varit med om. Kan du få extra mycket stöd och kontroller hos BM denna gång?