• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Trassla

Fick för mig att griljera julskinka.

Nu ligger jag nerbäddad i soffan efter en lång stund hulkandes i badrummet.

Älskar mitt lilla knyte. Men behöver få i mig näring.

Någon som har tips på näringsrik mat som inte smakar något :(

• Liten till
    Trassla skrev 2014-12-13 16:54:44 följande:

Äpple utan skal. Ris med något lätt till.

Laga inte mat själv, utan ve någon fixa åt dig så kan du äta när det är klart. Så slipper du lukten. Apelsiner kanske? Eller salta chips?

Hoppas du hittar nåt i allafall. Kram
  • Kakalfen

Jag var på ul i onsdags och fick se ett tickande hjärta. Jag trodde jag var i v 8+0 men när bm mätte fostret fick hon först 6+6 och sen 7+3 så nu vet jag inte alls... Känns lite trist men huvudsaken att hen lever!

• Anna Hbg

Har varit en rätt bra dag idag. Lyckats baka massa julbröd och gjort en kycklingpaj som jag tom fick i mig lite av :) Nu ligger jag nerbäddad i soffan och kollar på Harry Potter och mannen tar hand om sonen.

Bra lördag :)

• utenissan
    Trassla skrev 2014-12-13 16:54:44 följande:

Gurka var det enda jag kunde äta periodvis under första graviditeten, tyvärr inte så mycket näring i det... Men barnmorskan försäkrade mig många gånger att fostret tog vad det behövde, det var mig det gick nöd på (kräktes till vecka 20 ungefär). Mår illa nu med andra barnet på g också, men har faktiskt inte kräkts. Mycket glad över detta. Kör med Lergigan, var det enda som höll mig någorlunda flytande förra gången också.
  • Vattenliljan

Usch vad tråkigt det är att läsa om er som fått missfall. Det är ju vanligt, men slår så hårt när man själv blir utsatt. Jag fick missfall i februari efter IVF. Jag kom inte över det ordentligt förrän jag blev gravid nu igen. Idag har jag haft en hel del kramper och smärta i magen så jag är jätterädd att embryot inte klarat sig. Hoppas verkligen på att det bara är växtvärk. Vill så gärna göra ultraljud för att se att hjärtat fortfarande tickar, men vet inte hur jag skulle åstadkomma det. Vilken läkare skulle gå med på det liksom, bara för att jag känner mig orolig?

• Sixtensmamma14
    Vattenliljan skrev 2014-12-13 19:11:36 följande:

Usch vad tråkigt det är att läsa om er som fått missfall. Det är ju vanligt, men slår så hårt när man själv blir utsatt. Jag fick missfall i februari efter IVF. Jag kom inte över det ordentligt förrän jag blev gravid nu igen. Idag har jag haft en hel del kramper och smärta i magen så jag är jätterädd att embryot inte klarat sig. Hoppas verkligen på att det bara är växtvärk. Vill så gärna göra ultraljud för att se att hjärtat fortfarande tickar, men vet inte hur jag skulle åstadkomma det. Vilken läkare skulle gå med på det liksom, bara för att jag känner mig orolig?

Jag har haft oregelbunden mens och vet inte riktigt när jag hade den senast, därför bokade min bm in ett VUL nästa vecka. Så är du jätteorolig kan du ju säga att du inte vet när du hade din senaste mens. Då måste de ju göra ett ultraljud för att se hur långt gången du är. Inte för att jag tycker det är rätt att ljuga till sig ett ultraljud.. Men jag tycker att man ska få ett om man är orolig men tyvärr är det inte så i alla kommuner... Rynkar på näsan
  • Vattenliljan

Jag blev gravid med hjälp av hormoner och ständiga ultraljud så de har stenkoll på sånna saker, tyvärr. :P

• Jenny78
    Liten till skrev 2014-12-13 17:38:58 följande:

Äpple utan skal. Ris med något lätt till.

Laga inte mat själv, utan ve någon fixa åt dig så kan du äta när det är klart. Så slipper du lukten. Apelsiner kanske? Eller salta chips?

Hoppas du hittar nåt i allafall. Kram

Jag har superproblem med illamående, men rostat bröd med smör funkar ibland, eller skorpor med smör och smaklös ost
  • Jenny78

Nån här inne som är så dålig att ni är sjukskrivna? Jag äter den allra starkaste medicinen de skriver ut här och ändå behåller jag knappt nån mat alls, kräks av allt och är alldeles svag och matt. Ser inte alls hur jag ska kunna jobba nästa vecka, eller ens lyckas ta mig till jobbet, men vet inte om det går att bli sjukskriven? Min man tycker det är självklart men jag har hört att det inte alltid tas på allvar.